Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@15:23:58 GMT

کاهش استرس تنها در عرض ۵ دقیقه

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۲۴۶۴

کاهش استرس تنها در عرض ۵ دقیقه

ساده‌ترین روش برای خلاص شدن از شر استرس یک استراحت ساده است. در طی استراحت، شما به بدن خود فرصت میدهید تا به شرایط پیش از استرس بازگردد؛ و تاثیرات هورمون‌های مربوط به استرس از بدن خارج شود.
به نقل از نسخه وقتی فشار روانی و تنش در حین کار، در یک میهمانی یا در ملاء عام بر شما و بدنتان تاثیر بگذارد، شما نمی‌توانید چرت بزنید و یا برای استراحت از محیط خارج شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این شرایط نه تنها استرس شما کاسته نمی‌شود، بلکه ممکن است دچار نوعی اضطراب ناگهانی نیز شوید.

خوشبختانه نکات و ترفند‌هایی وجود دارد، که می‌تواند به شما در پایین آوردن سطح کورتیزول (از جمله هورمون‌های مرتبط با استرس) کمک کند. ما در این مقاله به بررسی ۵ نکته که به شما کمک می‌کنند در مدت کوتاهی استرس خود را کاهش دهید، خواهیم پرداخت. اگر بیش از حد دچار استرس و فشار روانی می‌شوید، حتما این مقاله راهگشا را مطالعه بفرمایید.
۱. قبول کنید استرس دارید

اولین قدم در کاهش سط تنش این است که بلافاصله پس از بروز علایم آن، قبول کنید که شما دچار استرس شده اید.

مواجهه با استرس، همیشه بد نیست و جنبه‌های مثبتی نیز برای شما دارد. محققان می‌گویند مغز در حین مواجهه با شرایط نامساعد، خود را برای یادگیری و کسب تجربه آماده میکند؛ بنابراین دفعات بعد که در شرایط مشابه قرار گرفتید بدن به گونه دیگر عمل خواهد کرد. پس در وهله اول سریع استرس را تشخیص داده و بپذیرید.
۲. آدامس بجوید

جویدن آدامس یا حتی شبیه سازی آن، یک راه عالی برای کاهش سطح استرس است. جویدن یک آدامس خوشبو به مدت ۳ دقیقه میتواند باعث کاهش فشار و تنش در شما شود. در یک مطالعه از ۱۰۱ بزرگسال، مشخص شد افرادی که در حین کار آدامس می‌جویند، به طور معمول فشار و استرس کمتری تجربه می‌کنند.
۳. یک نوشیدنی آماده کنید

روند آماده سازی یک نوشیدنی مثل چای، می‌تواند به کاهش اضطراب و یا استرس منجر شود. تمام مدتی که شما در حال درست کردن برای مثال یک چایی هستید، ذهن خود را درگیر می‌کنید. مغز فرصت پیدا می‌کند برای چند دقیقه از شرایط تنش دور شود و خود را بازیابی کند. به علاوه نوشیدن چایی نیز می‌تواند یک جایزه خوب برای شما باشد.
۴. مرطوب کننده‌ها را روشن کنید

استنشاق بوی اسانس‌ها یا روغن‌های گیاهی شفابخش، می‌تواند معجزه کند. تحقیقات نشان می‌دهد که هوای معطر و مرطوب خانه، به تسکین ذهن و روان کمک می‌کند. اگر در شرایط تنش قرار گرفتید، حتما دستگاه بخور یا مرطوب کننده هوا را روشن کنید تا در عرض چند دقیقه میزان استرس شما کم شود.

روغن‌ها و اسانس‌های اساسی برای مقابله با استرس عبارتند از:

اسطوخودوس
گل سرخ
وتیور
ترنج
بابونه رومی
یانگ لانگ
شکوفه پرتقال

۵. چند حرکت ساده کششی انجام دهید

استراحت در حین کار بسیار مهم است. حتی اگر کار بسیار مهمی دارید، اما مابین هر کار مهمی نیز باید استراحت کنید. برای اتمام کار خود عجله نکنید. بسیاری از اوقات عجله کردن یا تحت فشار بودن برای اتمام کاری، باعث استرس شما می‌شود. اما شما باید وضعیت را مدیریت کنید؛ بنابراین برای کمتر از ۵ دقیقه دست از کار بکشید. حتی اگر نمی‌توانید از میز کار خود بلند شوید، میتوانید روی صندلی خود دست و یا پای خود را تحت کشش قرار دهید.

ساده‌ترین حالت این است که قسمت بالا تنه خود مخصوصا دست‌ها را کشش دهید. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

دست‌های خود را به هم قفل کنید و به سمت بالا ببرید.
تا میتوانید دست‌های خود را تحت کشش قرار دهید.
در همان حالت کشش، ده ثانیه دستان خود را نگه دارید.
سپس به آرامی دست‌ها را پایین بیاورید.
در مرحله بعد کمر خود را کمی تحت کشش قرار دهید
همانطور که روی صندلی نشسته اید، یک بار از کمر به سمت راست خود را بکشید
و سپس به سمت دیگر بچرخید.
هر بار ۱۰ ثانیه مکث کنید

نکات تکمیلی

البته راه‌های زیادی برای کاهش استرس وجود دارد. اما همیشه نمیتوان هر راه حلی را امتحان کرد. زمانی که تحت فشار هستید و نمیتوانید موقعیت خود را ترک کنید، باید هوشمندانه‌ترین و سریعترین راه حل‌ها را پیاده کنید. دفعه بعد که احساس کردید تحت استرس و تنش هستید، تنها کافی است که مراحل بالا را انجام دهید تا کمتر از ۵ دقیقه آرامتر شوید و مغز شما برای کار شما رفرش شود.       منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: استرس کاهش استرس آدامس جویدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی تیم فوتسال قرقیزستان: مقابل ایران بدون استرس بازی می‌کنیم

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون فوتبال، لوئیس برنات مولینا، سرمربی تیم ملی فوتسال قرقیزستان در نشست خبری پیش از بازی با تیم ایران در یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۴ آسیا، گفت: ما برای بازی با ایران استراتژی خودمان را داریم، ایران تیم بسیار بزرگی است و ما می‌دانیم که مسابقه آسانی را نخواهیم داشت.   وی افزود: کاری که ما تا این مرحله انجام دادیم برای خیلی‌ها فراتر از انتظاری بود که از ما وجود داشت، ما از این دستاورد لذت می‌بریم و مسابقات را با تمرکز ادامه می‌دهیم.   مولینا با اشاره به بازی این تیم مقابل ژاپن، گفت: ما مقابل ژاپن بدون استرس و فشار بازی کردیم و همین را از بازیکنانم در مقابل ایران خواسته‌ام. این کاری است که انجام خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • سرمربی قرقیزستان: می‌خواهیم برابر ایران بدون استرس بازی کنیم
  • سرمربی تیم فوتسال قرقیزستان: مقابل ایران بدون استرس بازی می‌کنیم
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید
  • تسهیل صادرات فرآورده‌های سلامت محور در سال ۱۴۰۲ با سیستمی شدن تاییدیه‌های سازمان غذا و دارو
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: قیمت‌ها در اسرائیل هر ۵ دقیقه بالا می‌رود
  • دیابتی‌ها از ته دل بخندید تا معجزه آن را ببینید
  • لرزو بدن درد بدون تب نشان دهنده جیست؟
  • همزمانی هفته های پایانی لیگ برتر به سود استقلال!