Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@22:08:03 GMT

همسرتان را همان گونه که هست بپذیرید

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۲۵۱۵

خرداد: یک روانشناس گفت: گاهی اوقات شاهد این موضوع هستیم که یکی از زوجین قصد تغییر طرف مقابل را دارد که این باعث تنش و بر هم خوردن آرامش در زندگی مشترک می‌شود.
به گزارش خرداد، باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: زهرا امام روانشناس و مشاور درباره چگونگی رفتار با همسری که نمی‌خواهد تغییر کند، اظهار کرد: زوجین در زندگی مشترک باید بتوانند با یکدیگر صحبت کنند و فضایی مملو از آرامش را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این روانشناس بیان کرد: متأسفانه گاهی اوقات شاهد این موضوع هستیم که یکی از زوجین قصد تغییر طرف مقابل را دارد که این باعث تنش و بر هم خوردن آرامش در زندگی مشترک می‌شود.
او افزود: نکته قابل توجهی که در بسیاری از موارد افراد از آن غافل می‌شوند این است که آن‌ها قادر به تغییر همسرشان نیستند و باید واکنش‌های خود را در مقابل همسرشان تغییر دهند.
امام درباره راهکارهای تغییر واکنش در مقابل همسر گفت: همسرتان را همان گونه که هست بپذیرید، سعی کنید از یک مشاور کمک تخصصی بگیرید تا از افسردگی و طلاق عاطفی جلوگیری شود و برای خودتان مشخص کنید که دقیقا با کدامیک از رفتار‌های همسرتان کنار می‌آیید و کدامیک از رفتارش را نمی‌توانید تحمل کنید.
این روانشناس ادامه داد: سعی کنید با همسرتان در فضایی دوستانه به طور واضح صحبت کنید، حتما بر یک موضوع تمرکز کنید، سعی کنید مواردی که باعث رنجشتان می‌شود را با او در میان بگذارید و همواره سعی کنید از برچسب زدن به همسرتان خودداری کنید.
او خاطرنشان کرد: حتما قبل از ازدواج شناخت کافی از یکدیگر داشته باشید و مشاوره‌های پیش از ازدواج را جدی بگیرید.


برچسب ها: همسر ، زوجین ، زندگی مشترک

منبع: خرداد

کلیدواژه: همسر زوجین زندگی مشترک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض به آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال جنجالی: اجازه این کار را نداریم!

یک روانشناس بالینی و روان‌درمانگر به آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران، واکنش نشان داد.

به گزارش همشهری، سحر منصوری در این باره می‌گوید: «یکی از اشتباهات این سریال در بخش اتاق درمان، آرایش غلیظ درمانگر است. ما به‌عنوان درمانگر اصلا اجازه نداریم در اتاق درمان آرایش زیاد داشته باشیم. مسئله دیگر نگاه‌های مستقیم درمانگر به مراجع است و همینطور نحوه نشستن او و مراجعش که بسیار غلط است. از همه بدتر ارتباط غیرکاری و خارج از اتاق درمان با مراجع است. روانشناسان به همین دلیل حتی اجازه مشاوره با فامیل درجه یک خودشان را ندارند. ارتباط خارج از اتاق درمان اشتباه بسیار بدی است؛ حتی اگر جنس موافق هم باشند، نباید با هم دوست شوند و همدیگر را جایی خارج از اتاق درمان ببینند؛ چون درمان خاصیتش را از دست می‌دهد.»

 او می‌گوید: «فقط در مواقع ضروری و بسیار مهم است که مراجع اجازه دارد با شماره مشاورش که فقط هم تلفن کاری است، تماس بگیرد؛ یعنی در زمانی که افکار خودکشی یا دیگرکشی دارد.»

 

نکته دیگری که منصوری به آن اشاره می‌کند، هدیه گرفتن و هدیه دادن بین روان‌درمانگر و مراجع است: «این موضوع در سریال به‌خوبی رعایت شده بود، ولی یکباره با اظهار علاقه مراجع و پس نزدن روانشناس، همه چیز عوض شد.»

دیگر خبرها

  • اعتراض به آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال جنجالی: اجازه این کار را نداریم!
  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • یزدانی - تیلور و یک دشمن مرموز مشترک!
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • مقابله با سوداگران زمین با همکاری مردم میسر می‌شود
  • پرسپولیس خواهان تغییر رای دانیال
  • ۱۶ زوج اردبیلی پشت نوبت سرپرستی فرزندخوانده هستند
  • پرسپولیس با ۵ تغییر مقابل آلومینیوم اراک بازی می‌کند