Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@21:19:15 GMT

وقتی کابوس‌ها جان می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۲۵۴۵

وقتی کابوس‌ها جان می‌گیرند

پس از تجربه دیدنی، جذاب و موفق «صد در صد»، اسماعیل‌کاشی سراغ فضا و قصه‌ای متفاوت رفته و البته رویکردی درست در اجرای این نمایش داشته است. همکاری با بازیگران جوان و چهره‌های کمترشناخته‌شده برای نمایشی چنین پربازیگر مهم‌ترین راهبرد او برای اجرا بوده و گروه بازیگران جوان هماهنگ، قابل توجه و از عناصر جذاب مجموعه‌ای هستند که کارگردان برای روایت قصه‌ای تلخ تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قصه و ماجراهای نمایش به شکل پراکنده از ذهن هرتا و برونو می‌گذرد و تماشاگر آهسته آهسته با ماجرای غم‌انگیز شخصیت‌هایی آشنا می‌شود که دیگر نیستند اما در جهان ذهن هرتا و برونو زندگی می‌کنند. دنبال کردن نمایش هر چه قصه پیش می‌رود جذاب‌تر می‌شود، هر چند فصل‌هایی از آن به دلیل ماهیت تراژیک قصه آزاردهنده است. (تمهیدی آگاهانه از سوی نویسنده و کارگردان برای انعکاس تلخی موضوع)

برای هاله مشتاقی‌نیا که پیش از این با نمایشنامه‌های واقعگرایانه و اجتماعی «جان‌گز»، «مرد مقابل» و... او را می‌شناختیم، تجربه نگارش متن «پنجاه پنجاه» اتفاقی تازه است گرچه قطعا اسماعیل‌کاشی در خلق این جهان تاثیر داشته اما نمایش نشان‌دهنده رشد و پختگی نویسنده است. متن با نگاهی به نمایشنامه «خودی و غیرخودی» برتولت برشت با ترجمه کمال‌الدین شفیعی نوشته شده است.

ستاره «پنجاه پنجاه» کارگردان است و با اینکه متن و بازیگران در خلق فضا موثرند اما به دلیل ماهیت اجرا، این کارگردانی است که بیشتر به چشم می‌آید؛ نمایشی که تلخی آن تا ساعت‌ها ذهن  تماشاگر را درگیر می‌کند. نمایش ۷۵ دقیقه‌ای «پنجاه پنجاه» تا پایان مهرماه ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه هیلاج روی صحنه است.

کد خبر 456137 برچسب‌ها نمایش تئاتر - دیدگاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نمایش تئاتر دیدگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «سلمان فارسی» چه خبر؟

پیگیری‌های خبرنگاران حاکی از آن است عوامل سریال «سلمان فارسی» فاز ایران باستان را ادامه می‌دهند.

به گزارش فارس، در این بخش دوره کودکی شخصیت سلمان فارسی جلوی دوربین خواهد رفت که از بازیگران شناخته شده محسوب نمی‌شود.

این فصل از نیمه‌مرداد ۱۴۰۲ در شهرک غزالی آغاز شد و پس از آن بخش‌های کوهستانی را که قسمت‌های زمستانی سریال می‌شود در شاهرود تصویربرداری شد.

این سریال با آغاز سال ۱۴۰۳ و فصل بهار مجددا به شهرک غزالی بازگشته است و با محوریت مجموعه ماربین ادامه دارد و در مقاطعی قرار است بخش‌هایی از این کار در سمنان ادامه یابد.

همچنین احسان ناظم بکایی روابط عمومی سریال «سلمان فارسی» نیز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به حجم بالای حضور بازیگران در این فصل گفت: فصل ایران باستان پر بازیگرترین فصل این سریال است و ۶۰ بازیگر به «سلمان» اضافه می‌شود.

ناظم بکایی با بیان اینکه بهار و تابستان پر خبری خواهیم داشت خاطرنشان کرد: به‌مرور نام این ۶۰ بازیگر اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است سریال «سلمان فارسی» در سه دوران تاریخی امپراتوری بیزانس، امپراتوری ساسانی و صدر اسلام به تصویر می‌کشد.

این سریال ۶۰ قسمتی که توسط داوود میرباقری در حال ساخت است از ۱۰ دی ۱۳۹۸ آغاز شد و انتظار می‌رود پخش «سلمان فارسی» از سال ۱۴۰۵ آغاز شود.

ازجمله بازیگران این سریال که تاکنون نام آن‌ها رسانه‌ای شده است می‌توان به علیرضا شجاع نوری، فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، داریوش فرهنگ، علی دهکردی، احترام برومند، ستاره اسکندری، چنگیز جلیلوند و تورج نصر و... اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان
  • نویر در لیگ قهرمانان اروپا رکوردشکنی کرد
  • عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» پربازدید شد
  • صد و پنجاه و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • بزرگترین کابوس رئال مادرید در لیگ قهرمانان
  • (ویدیو) رونمایی کابوس هادی چوپان از عضلات ترسناکش
  • از «سلمان فارسی» چه خبر؟
  • صد و پنجاه و یکمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • توقف بلیت فروشی نمایش گالیله تحت تاثیر ممنوع‌الکاری یکی از بازیگران
  • اجرای «گالیله» تحت تاثیر ممنوع‌الکاری یک هنرمند