Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شاهین مصطفایف ظهر سه شنبه در ششمین نشست کمیته هماهنگی معرفی میراث برای ثبت‌های زنجیره‌ای در کشورهای مسیر جاده ابریشم با اشاره به اولین حضور آذربایجان در این نشست اظهار داشت: سال گذشته درخواست آذربایجان برای عضویت در این پروژه اعلام و به همت مسئولان آذربایجان این اقدام عملی و امکان‌پذیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: آذربایجان با یونسکو در حوزه‌های مختلف میراث فرهنگی ملموس و غیرملموس همکاری طولانی داشته و از پروژه‌های جاده ابریشم حمایت می‌کند و تا آنجا که پروژه‌ها به جهانگردی و میراث فرهنگی مرتبط شود حمایت صورت خواهد گرفت.

نماینده آذربایجان در نشست جهانی راه ابریشم با تأکید بر اینکه «راه ابریشم» در آذربایجان یک برند ملی محسوب می شود و قرار است روابط ملی و بین‌المللی را هدایت کند، افزود: آذربایجان از نخستین کشورهایی است که پروژه «یک جهان یک راه» را حمایت کردند.

مصطفایف با بیان اینکه آذربایجان در احیای جاده ابریشم نقش اثرگذار دارد، عنوان کرد: آذربایجان با ایران، ترکیه، گرجستان، روسیه از راه زمینی و با قزاقستان و ترکمنستان از راه دریایی همسایه است و فرصت فرامرزی در حوزه معرفی زنجیره‌ای را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به شناسایی سه مسیر اصلی که بر مبنای همکاری ملی در چارچوب زنجیره‌ای قرار می‌گیرند، گفت: آذربایجان می‌تواند آغازکننده مسیری از ایران به نخجوان و شهرهای دریایی روسیه باشد.

نماینده آذربایجان در نشست جهانی راه ابریشم تاکید کرد: تعداد بسیاری بنای باستان‌شناسی در طول مسیر جاده ابریشم در آذربایجان حفظ شده که در بردارنده برج و باروها، کاروانسراها، ساختمان‌های مذهبی، معبدها و مساجد هستند.

کد خبر 4727493

منبع: مهر

کلیدواژه: اجلاس جاده ابریشم جمهوری آذربایجان جاده ابریشم هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شهرکرد شیراز اربعین 98 بازگشایی مدارس بیرجند خطبه های نماز جمعه استانداری سمنان گرگان سانحه تصادف ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،مرتضی صفری با اعلام این مطلب اظهار کرد: روز ۱۸ آوریل به عنوان روز بناها و محوطه‌های تاریخی نام‌گذاری شده و هر ساله سازمان ایکوموس برای این روز شعاری را تعیین می‌کند که امسال نیز شعار تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی مانند سیل، زلزله و فرونشت برای امسال انتخاب شده است. 
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: برای گرامیداشت این روز نیز کشورهای مختلف برنامه‌هایی را متناسب با شعار سال در نظر گرفته و اجرایی می‌کنند. 
 
او ادامه داد: در این راستا نیز نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناهای تاریخی با حضور مهمانان دانشگاهی، کنشگران میراث‌فرهنگی و مسئولان مرتبط استانی روز دوشنبه، ۳ اردیبهشت در مسجد جامع ارومیه برگزار خواهد شد.  
 
صفری گفت: همچنین در این نشست در ارتباط با کاوش‌های باستان‌شناسی در سطح استان نیز مطالبی ارائه می‌شود و نیز تجلیل از تلاشگران حوزه میراث‌فرهنگی از دیگر برنامه‌های این روز هستند.

دیگر خبرها

  • کاوش‌های باستان‌شناسی در پارس‌آباد و بیله‌سوار انجام می‌شود
  • کش و قوس‌های پل قوسی سی سخت پایان ندارد
  • کشف رود؛ اصلی‌ترین و بنیادی‌ترین عامل سکونت در مشهد 
  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • مطالعه و کاوش در ۵ محوطه باستانی استان اردبیل
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • تخصیص ۱۲۸ میلیارد تومان برای جاده یاسوج به سی‌سخت
  • تقدیر از استادکاران و مرمتگران/آسیب شناسی نشانه ضعف نیست
  • تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی در استان‌ها