Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یو اس تودی در گزارشی به موضوع وضعیت مهاجران در مرز‌های آمریکا و مکزیک پرداخته و می‎گوید نتایج بازرسی‌ها نشان از نقض قوانین و برخورد غیر انسانی با کودکان دارد. تاریخ انتشار: 12:54 - 02 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۲۴۳۸ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، کودکان مهاجری که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما  در بازداشتگاه‌های مرزی نگهداری می‌شدند پس از گذشت چند سال هنوز از این حادثه رنج می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


۲ موج بزرگ از کودکان مهاجر در سال‌های اخیر به مرز آمریکا و مکزیک رسیده‎اند و نگهداری از آنان به چالشی جدی برای دولت آمریکا تبدیل شده است.   نقض حقوق کودکان مهاجر 
به گزارش یو اس ای تودی، شواهد حاکی از آن است کودکان مهاجری که در بازداشتگاه‌های مرزی آمریکا نگهداری می‌شوند از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم شده و با آنان رفتار غیرانسانی می‌شود.   گزارش‌های بازرسی کل آمریکا نشان می‌دهند که برخی از کودکان مهاجر دچار آسیب‌های روحی و روانی جدی شدند.   در سال جاری هزاران کودک مهاجر خود را به مرز‌های آمریکا رسانده‎اند.       رفتار غیر انسانی با مهاجران    به گفته مهاجران، دستگاه خنک کننده‌ای که در داخل بازداشتگاه مرزی "مک آلن " تگزاس قرار داده شده محیط بازداشتگاه را آنقدر سرد می‌کرد گویا آنان در داخل یخچال هستند. ماموران بازداشتگاه به مهاجران پتو‌های آلومینیومی می‌دادند که برای گرم کردن آن‌ها کافی نبود.   بیشتر بخوانید: پیامدهای سیاست‌های مهاجرتی ترامپ   هجوم ناگهانی کودکان مهاجر بدون همراه در مرز‌های آمریکا به یک بحران جدی برای دولت آمریکا تبدیل شده است. کمبود محل برای اسکان این حجم از مهاجران در بازداشتگاه‌های مرزی باعث شد تا دولت اوباما مهاجران زیر سن قانونی را برای مدت زمان طولانی زندانی کند.   افزایش اعتراضات 
بعد از افزایش اعتراضات به شرایط موجود مهاجران در بازداشتگاه‌های مرزی، دولت اوباما زمانی که مهاجران زیر سن قانونی بدون همراه به مرز جنوبی رسیدند بازداشتگاه‌های کودکان را تعطیل کرد.
این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ موج جدید کودکان بدون همراه که خود را به مرز آمریکا رساند با دستور دونالد ترامپ برای دستگیری و بازداشت کودکان مهاجر در مقیاس بزرگ صورت گرفت.   بازداشت گسترده مهاجران 
در اواخر ماه آگوست گشت مرزی آمریکا اعلام کرد ۷۲۸۷۳ مهاجر زیر سن قانونی که بدون والدین و یا سرپرست قانونی وارد مرز شده بودند را دستگیر کرده است. این میزان از بازداشت کودکان مهاجر ۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال قبل بوده است.       نقض توافق فلوراس    مرکز حقوق بشر و قانون اساسی آمریکا می‌گوید، نگهداری کودکان مهاجر برای زمان طولانی در بازداشتگاه‌های مرزی بر خلاف "توافق فلوراس " به شمار می‌آید و آن را نقض می‌کند.
بر اساس این توافق گشت مرزی باید کودکان مهاجر بازداشت شده را به اداره بهداشت و خدمات انسانی تحویل دهد تا اسکان داده شوند. بر اساس این توافقنامه کودکان مهاجر تا حد ممکن باید در کمترین شرایط محدود کننده با اعضای خانواده و یا سایر سرپرستان نگهداری شوند.
نتایج گزارش بازرس کل آمریکا در ماه سپتامبر نشان می‌دهد که کودکان مهاجری که که با سیاست‌های دونالد ترامپ از والدیش خود جدا شده‎اند با مشکلات روانی و جسمی روبرو شده‎اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کودکان مهاجر آمریکا بازداشتگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا پزشکان خودکشی می‌کنند؟

خودکشی رزیدنت‌ها و پزشکان در ماه‌های اخیر، نگرانی‌ها را بابت وضعیت این صنف بیشتر کرده است.

به گزارش انتخاب، حسین کرمانپور، پزشک، درباره خودکشی رزیدنت‌ها گفت: شما یک زمان یک خودکار گم می‌کنید، یک زمان طلا گم می‌کنید. طلا اگر خیلی کوچک هم باشد، بیشتر صدا می‌کند، اما اگر یک خودکار افتاد زمین، کسی نگران نمی‌شود. دولت باید نگران سرمایه‌های خودش باشد. جامعه پزشکی که قرار است آینده کشور را تأمین کنند، یک سرمایه جدی به حساب می‌آیند. اینکه عده‌ای داد می‌زنند و نگران این موضوع هستند به این خاطر است که یک سرمایه با هزینه ملت در حال از بین رفتن است. مهاجرت پزشکان و خودکشی‌ها و ترک کردن طرح‌هایشان نگرانی‌های جدی ایجاد می‌کند که سازمان نظام پزشکی و قسمت‌های مرتبط باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه درباره علل اصلی خودکشی دستیاران پزشکی و پزشکان بیان کرد: به نظر من علت این خودکشی‌ها طبقه‌بندی دارد و فقط علت مالی ندارد. علل مالی در رده‌های دوم و سوم است. مباحث کاری، امید به آینده، برخوردساختار‌ها و مباحث مالی در این بین مؤثر است. وقتی در سخت‌ترین رشته قبول می‌شوید، تضمین آینده هم مهم می‌شود. هزینه کنکور و تلاش بسیار و شب بیداری‌ها برای پزشک شدن و دریافت حقوق اندک به چه درد می‌خورد؟ ما هم که پزشک مانده‌ایم شرایط سختی داریم. اگر دستمزد نیروی کار تأمین نشود، یک جای کار عیب پیدا خواهد کرد. مثل این می‌ماند که شما قیمت یک کالا را کم نگه دارید، اما همان قیمت کم را هم پرداخت نکنید. به نوعی پزشک بودن در ایران صرفه اقتصادی ندارد. تنها چیزیکه برای پزشکی مانده بحث ارزش آن است.

کرمانپور درباره وضعیت پزشکان در کشور‌های توسعه یافته گفت: در کشور‌های جهان سوم و از جمله ایران، نگاه ما به پزشکی نگاه کارگری است. در کشور‌های پیشرفته، نگاه به پزشکی یک نگاه توام با دانش و فناوری است که در اختیار هرکسی نیست. در تمام دنیا برای پزشکان ارزش قائل هستند و درآمد‌های خوبی هم دارند. کسی که می‌خواهد به این ارزش دست پیدا کند زحمت بسیاری هم می‌کشد. دولت‌ها نیز مراقب پزشکان هستند تا بی انگیزگی، آن‌ها را به سوی خودکشی نکشاند.

دیگر خبرها

  • اخراج مهاجران بی خانمان از پاریس در آستانه المپیک
  • بازداشت صد‌ها مهاجر غیرقانونی و قاچاقچی انسان در ترکیه
  • تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس
  • وضعیت پل فرانسیس اسکات پس از برخورد کشتی (فیلم)
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • چرا پزشکان خودکشی می‌کنند؟
  • آمریکا با تحریم دارو‌های کودکان سرطانی و پروانه‌ای ناجوانمردی را به اوج رسانده است
  • اقدام زیبای بازیکنان نیویورک ردبولز؛ پوشاندن کودکان در باران شدید آمریکا (فیلم)
  • وزیر دفاع آمریکا : وضعیت غزه فاجعه انسانی است
  • پاکستان اخراج پناهجویان را متوقف کند