Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@04:57:54 GMT

خداحافظی بازیکن سابق پرسپولیس و سپاهان

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۲۸۹۷

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مهدی جعفرپور، بازیکن سابق سپاهان تصمیم گرفت کفش‌هایش را بیاویزد و با انتشار متنی خداحافظی خود را از میادین اعلام کرد.

این بازیکن که در تیم‌هایی مثل پرسپولیس، پاس، راه‌آهن، گل‌گهر، سایپا و سیاه‌جامگان هم سابقه بازی دارد، در دو مقطع و برای 6 سال عضو سپاهان بوده و 5 قهرمانی با این تیم کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این متن آمده است:

آن روز حالا برای من فرا رسیده است. همان روزی که قبلا سعی می کردم تا جایی که امکان دارد  به آن فکر نکنم. ولی مثل خیلی از تقدیرهای زندگی گریزی از آن نیست. فوتبال هم مانند بسیاری از موضوعات این دنیا و زندگی مان مجموعه ای از شادی و اندوه ها را برایمان به دنبال دارد که اینک پس از سالهایی خاطره انگیز، روز پر غصه ای برای من است،در روزی که می خواهم خداحافظی ام از دنیای فوتبال به عنوان بازیکن را به شما هواداران اعلام کنم.

حکایت مهدی جعفرپور که تبدیل به سربازی کوچک برای مردم بزرگ اصفهان و فوتبال این شهر شد حکایتی پر از خاطرات تلخ و شیرین است. وقتی در سال ۷۸ و ۱۵ سالگی وارد باشگاه سپاهان و تیم های پایه این باشگاه شدم، با وجود سن کم می دانستم که قدم در راه بزرگی نهاده ام و باید در این راه جانانه بجنگم و کوتاه نیایم.

سال ۱۳۸۱  سال ورود به تیم بزرگسالان سپاهان  فصل تازه زندگی و تحقق آرزوهایم بود.نمی دانم می توانید احساس آن روزهای مرا برای خود تا حدودی مجسم کنید که چقدر شیرین و دلچسب بود یا نه اما همین حالا و موقع نگارش این متن که دوباره به آن ایام فکر می کنم ذوق زده می شوم.

۸ سال حضور در ارتش طلایی ایران و کسب ۵ مدال قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی ،چشیدن طعم لذت بخش هت تریک قهرمانی با سپاهان  قبل از اینکه تیم دیگری بتواند آن را تجربه کند از خاطرات ماندگار من است. روزهایی که برای خدمت مقدس سربازی به پاس همدان رفتم و به خاطر خدمت نتوانستم در فینال جام حذفی همراه با بقیه بازیکنان در زمین سرود قهرمانی سر دهم بی قرار روزی بودم که دوباره به جمع دوست داشتنی ترین تیم دنیا بازگردم و آن بازگشت هم برایم کلی خاطرات قشنگ داشت. بازگشتم و دوران پرفروغ دیگری را با سپاهان بزرگ تجربه کردم.

روزی که مدیرعامل وقت سپاهان به دروغ به نقل از سرمربی مان گفت که در لیست فصل آینده جایی ندارم زمان بسیار برایم تلخ سپری شد. هر چند مدتی بعد از زبان سرمربی آن روزهایمان شنیدم که آن حرف دروغی بیش نبوده و من درلیست کادر فنی بوده ام اما ظاهرا آقای مدیرعامل دوست نداشته بمانم... بگذریم! آن روزها گفتم می روم، می جنگم و دوباره باز می گردم که این خود داستان حضورم در تیم هایی دیگر را به دنبال داشت.

در فصل ۹۲-۹۳ از باشگاه پرسپولیس پیشنهاد داشتم ولی برای مهدی که دلش با سپاهان بود بازگشت به خانه در اولویت قرار داشت. آنقدر عاشق سپاهان بودم که با وجود داشتن پیشنهاد از پرسپولیس غرورم را زیر پا گذاشتم و در چند مرحله از جمله روزی که سپاهان در تبریز با تراکتور سازی بازی داشت با حضور در هتل تیم از سرمربی سپاهان که آن زمان آقای حسین فرکی بود درخواست کردم که اجازه دهند به سپاهان بازگردم که پس از مدتی ظاهرا به دلیل پر بودن لیست پاسخ منفی شنیدم. مجبور شدم پس از این پاسخ منفی به تنها پیشنهاد لیگ برتری آن ایام که از سوی تیم پرسپولیس بود جواب دهم و بزرگترین تصمیم اشتباه زندگی ام را بگیرم. حضور در پرسپولیس هر چند کوتاه مدت بود اما آنقدر جسارت دارم که آن حضور را بزرگترین تصمیم غلط زندگی ام بدانم و از هواداران  سپاهان بابت آن حضور عذرخواهی کنم.

در فوتبال به هر جا که رسیدم مدیون سپاهان و هوادارانش هستم، مدیون خانواده ام هستم که بهترین تکیه گاه برایم بودند و البته همه مربیانی که باعث شدند بتوانم در این مسیر به افتخاراتی بزرگ برسم. اگر در طول این سال ها باعث رنجش و ناراحتی عزیز و عزیزانی شده ام صمیمانه عذرخواهی می کنم و درخواست بخشش و طلب حلالیت دارم.

نمی دانم تقدیرم در ادامه چیست اما می خواهم به لطف خدا در عرصه مربیگری ماجراجویی های خود را آغاز کنم و در این راه دعای خیر و حمایت های هواداران نازنین تیمم را خواستارم. در کنار همه اینها این را هم می دانم که تا ابد مانند سایر طلایی دلان یک هوادار متعصب برای سپاهان خواهم بود و منتظر قهرمانی های تیم محبوبم می مانم. انشاالله در پایان این فصل همه با هم در اصفهان  و در جشن های قهرمانی، سرود افتخار سر می دهیم و بابت دور تازه قهرمانی های دوست داشتنی ترین تیم دنیا شکرگزار پروردگار می شویم.

دوستتان دارم. زنده باد ایران- عشق است سپاهان

 

مهدی جعفرپور

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لیگ برتر فوتبال سپاهان اصفهان مهدی جعفرپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هافبک سابق بارسا: دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

به گزارش "ورزش سه"، آرتورو ویدال، بازیکن فعلی کولوکولو و سابق بارسا و بایرن، به تی‌ان‌تی اسپورتس گفت که رئال باشگاهی بود که دوست داشت در دوران حرفه‌ای خود در آن بازی کند. علاوه بر این، او اعتراف کرد که بارسا سخت‌ترین تیمی بوده که با آن روبرو شده است.

هافبک شیلیایی در بهترین باشگاه‌های جهان از جمله یوونتوس، بایرن، بارسا و اینتر بازی کرده است. با این حال، او در پاسخ به سوالی درباره تیمی که دوست داشت در آن بازی کند، اظهارنظری غافلگیرکننده‌ داشت: «این تیم می‌توانست رئال مادرید باشد.» ویدال در تابستان 2015 و پس از جدایی از یوونتوس، نزدیک بود با رئال قرارداد امضا کند.

ویدال از زمان حضورش در بایرن مونیخ، به ویژه پس از حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان در سال 2017، چندین جنجال با رئال مادرید داشت. او در اعتراض به داوری بعد از حذف بایرن گفته بود: «این دزدی نمی‌تواند در لیگ قهرمانان اتفاق بیفتد.»

بعدها ویدال با بارسلونا قرارداد بست و رقابت حداکثری را با رئال مادرید تجربه کرد. این بازیکن شیلیایی دقیقاً در اولین کلاسیکو خود گل پنجم تیمش را به ثمر رساند: 5-1 در نوکمپ. 

بارسا به نوبه خود سخت ترین تیمی است که او با آن روبرو شده است: «سخت‌ترین تیم بارسلونا در سال 2015 بود. آنها ما را در فینال لیگ قهرمانان اروپا شکست دادند.»

این بازیکن شیلیایی همچنین به پرسش‌هایی دیگر درباره فوتبالیست‌ها پاسخ داد. او لئو مسی را بااستعدادترین بازیکنی که کنارش بازی کرده و فرانک ریبری را بامزه‌ترین بازیکن می‌داند.

دیگر خبرها

  • حسینی در مسیر قهرمانی سپاهان و تراکتور!
  • هافبک سابق بارسا: دوست داشتم برای رئال بازی کنم!
  • ستاره سابق نفت مشتاق قهرمانی پرسپولیس!
  • آخرین وضعیت مصدومان چلسی قبل از بازی با منچسترسیتی
  • ادموند بزیک: پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است
  • درخشان: هم استقلال شانس قهرمانی دارد، هم پرسپولیس؛ هر تیم به دنبال تخریب دیگری است
  • قاسمپور: شانس برد پرسپولیس بیشتر از نفت آبادان است
  • پرسپولیس دور برگشت فقط با قهرمانی آرام می‌گیرد
  • بررسی بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس تا پایان فصل
  • ۱۱ بازیکن بی‌قرارداد برای پرسپولیس فاجعه است/ هرکس از پرسپولیس رفت پشیمان شد/ تیم اوسمار سپاهان را هم می‌زند و قهرمان می‌شود