Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سید یاسر فروغی در این زمینه افزود: این عمل حدود یک ساعت طول می‌کشد که معمولا در کودکان و برخی از بزرگ‌سالان تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با انجام این روش، بیمار بدون نیاز به عمل قلب باز درمان می شود و نیاز به بستری طولانی مدت در بیمارستان و مخاطرات بعد از عمل را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: PFO  یک نقص در دیواره ۲ حفره بالایی قلب (دهلیزها) است که اصولا دیواره دهلیزها از ۲ لایه تشکیل‌شده است، در قسمت وسط روی یکدیگر قرارگرفته و دیواره یکپارچه‌ای را تشکیل می‌دهد.

فروغی افزود: این نقص ( PFO ) ناشی از عدم اتصال این ۲ لایه روی هم است که سبب می‌شود ۲ دهلیز به صورت یک کانال، مجرای دریچه‌ای شکل، به هم راه داشته باشند.

وی بیان کرد: معمولا تا زمانی که ضایعات عصبی مثل سکته مغزی و TIA (حملات کم‌خونی موقت مغزی) بروز نکرده باشد، این بیماری بدون تظاهر بالینی بوده و تشخیص داده نمی شود.

وی گفت: درسال های اخیر عمل والولوپلاستی به‌ویژه در موارد تنگی دریچه میترال مورد استفاده وسیع قرارگرفته است و در موارد بسیاری به عنوان درمان انتخابی و جایگزین مناسب و ارجح برای عمل جراحی دریچه‌های قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رییس بیمارستان شهید بهشتی قم گفت: عمل انجام‌شده در استان قم، مربوط به خانمی ۴۲ ساله با وزن ۱۳۸ کیلوگرم بود که به دلیل چاقی مفرط و مشکلات ناشی از آن تن به عمل جراحی کاهش حجم معده داده که پس‌ازآن دچار تب ودرد شکم شده بود.

وی ادامه داد: پس از مراجعه در بررسی‌های اولیه سوراخی در معده مشاهده شد که غذا از طریق آن به داخل حفره شکم راه پیداکرده بود، با توجه به شرایط بسیار وخیم بیمار و اینکه جراحی مجدد با احتمال بالای مرگ وی همراه بود، عمل توسط دکتر احمد حرمتی استادیار و فوق تخصص گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی قم و پرسنل ماهر بخش آندوسکوپی مرکز تحت آندوسکوپی قرار گرفت و فیستول معده بیمار با تکنیک ovesco clip در کمترین زمان ممکن بسته شد.

فروغی افزود: این کار باعث نجات جان بیمار و پیشگیری از جراحی مجدد وی شده و بیمار بعد از چند روز با حال عمومی خوب و بهبودی نسبی مرخص شد.

حضور ۶۰۰ دانشجوی جدیدالورود در دانشگاه علوم پزشکی قم

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: امسال ۶۰۰ دانشجوی جدیدالورود به جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم افزوده می‌شوند که در رشته های مختلف تحصیل خود را آغاز خواهند کرد.

سید حسن عادلی افزود: ۹ رشته تخصصی اطفال، داخلی، جراحی، قلب و عروق، زنان و زایمان، طب اورژانس، بیهوشی، مغز و اعصاب و پزشک خانواده در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم فعال است که ۲ رشته تخصصی قلب و زنان برای نخستین بار دانشجو گرفته است.

وی اضافه کرد: در ۲ رشته دکترای تخصصی نیز دانشجوی PHD مجوز پذیرش دانشجو اخذشده است که رشته مهندسی بافت از جمله آن هاست و کمتر از ۱۰ دانشگاه کشور در این رشته پذیرش دانشجو دارند.

وی با اشاره به رشته های دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: ۲۸ رشته در این زمینه داریم که چهار رشته مربوط به کارشناسی ارشد، ۹ رشته مربوط به دستیاری تخصصی، ۲ رشته مربوط به PHD و ۱۳ رشته نیز مربوط به کارشناسی، دکترای حرفه‌ای پزشکی و دندانپزشکی است.

عادلی با اشاره به جذب دانشجو از دیگر کشورها، گفت: دانشگاه علوم پزشکی قم در حال حاضر موفق به جذب بیش از ۱۰۰ دانشجو از دیگر کشورها شده است که این دانشجویان از کشورهایی از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، هند، ترکیه و عربستان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: امسال ۲ هزار و ۲۰۰ دانشجو در هفت دانشکده دانشگاه علوم پزشکی قم مشغول به تحصیل می‌شوند که ۲۲۰ نفر از اساتید به عنوان هیات علمی در این دانشکده‌ها مشغول به فعالیت خواهند بود.

/۲۰۸۵/ ۶۱۳۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علوم پزشکی قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مدرسی بعد از ظهر دوشنبه در نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به موافقت رئیس سازمان انرژی اتمی در ایجاد رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس گفت: ایجاد دانشکده علوم هسته‌ای با توجه به ظرفیت‌های این عرصه امری مهم و ضروری است.

رئیس دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر نقش مهم هوش مصنوعی در جامعه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی در تمام ابعاد زندگی افراد جامعه بشری ورود کرده و نقش آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی جایگاه استان بوشهر با موقعیتی استراتژیک آن هوش مصنوعی را یکی از حوزه‌های مزیتی این عرصه دانست و تصریح کرد: دانشگاه خلیج فارس در حوزه هوش مصنوعی و علوم داده شروع به کار کرده که امید می‌رود نتیجه آن ارتقا هوش مصنوعی در کشور و امنیت سایبری باشد.

کد خبر 6085770

دیگر خبرها

  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • برخی رشته های پزشکی در مرز بحران/ توصیه به مسئولین کشور
  • پایان نخستین جشنواره حیات در مازندران با اعلام نفرات برتر
  • نخستین جشنواره قرآن و عترت دانشجویی در مازندران
  • تولید ۲۱ اثر در نخستین کارگاه طراحی پوستر جوانی جمعیت در بابل
  • اهدای اعضای بدن یک کودک خرمشهری به بیماران نیازمند
  • کودک خرمشهری فرشته نجات شد