Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی کریمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور دانشگاهی محتوا محور است و کثرت منابع و ضرورت توجه محتوایی از اولویت‌های این دانشگاه محسوب می‌شود.

او ادامه داد: این دانشگاه دارای شورایی با عنوان تدوین کتب و محتوای آموزشی بر اساس مصوبه دانشگاه است تا تمامی تصمیمات کلان حوزه چاپ، نشر و سیاست‌گذاری دراین شورا ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کریمی با اشاره به کتاب محور بودن دانشگاه پیام نور افزود: بسیاری از منابع کتاب‌ها با رویکرد خودآموزی تألیف و تدوین می‌شود و بیش از دو هزار و پانصد عنوان منبع درسی در این دانشگاه وجود دارد؛ بنابراین سیاست‌گذاری حاصل شده در این شورا می‌تواند طبق ضوابط آیین نامه تنظیم شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در ادامه بیان کرد: اگر معضلات و مشکلات ادبی و یا چاپی در محتوای آیین نامه‌ها صورت گیرد می‌توان آن‌ها را با هماهنگی چاپ و انتشارات اداره تدوین، تغییر و یا اصلاح کرد؛ البته تغییرات حاصل شده باید در قالب متن یا پیوست لحاظ شود. تا امروز نیز تعداد زیادی از کتاب ها با همین رویکرد اصلاح شده که در برخی رشته‌ها نیاز کمتری به تغییرات بوده و در بعضی از رشته‌ها نیاز بیشتر است.

کریمی در پاسخ به سوالی مبنی بر قدیمی بودن برخی از کتاب‌ها بیان کرد: اصولا منابع درسی بر اساس چهارچوبی از طرف وزارت علوم به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود، دانشگاه پیام نور نیز مانند سایر دانشگاه‌ها از این چهارچوب پیروی کرده و اگر تصمیم به تغییر محتوایی باشد باید ابتدا از ناحیه وزارت علوم اعمال شود تا کتاب‌ها نیز بر همین اساس تغییر کند.

او افزود: درست است که یافته‌های جدیدی را در همه علوم داریم، اما این بدان معنا نیست که هر محتوایی بلافاصله باید بر اساس یافته‌های جدید تطبیق داده شود، زیرا این یافته‌ها مربوط به سال‌های گذشته است و هر دانشجویی ملزم است که این موارد را در آموخته‌های خود بگنجاند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور گفت: گاهی اوقات محتوای علوم روز در مقاطع بالاتر وجود دارد به طوریکه علاوه بر مقاطع کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد دیده می‌شود. این موارد از جمله سیاست‌هایی است که در شورای برنامه‌ریزی و در طبقه بندی وزارتخانه و در هر رشته تخصصی در شورای مالی برنامه‌ریزی درسی بوجود می‌آید و به صورت سالانه ابلاغ می‌شود.پاسخ به سوالات دانشجویی را اینجا بخوانیداو ادامه داد: در بسیاری از دانشگاه‌ها عناوین دروس و تعداد واحد‌ها تغییر کرده به طوریکه در رشته‌های دانشگاهی منابع اختیاری، بسیار متنوع و به روز شده است، زیرا محتوا‌ها در قالب دروس و منابع درسی اختیاری می‌آید.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه پیام نور در توضیح یافته‌های جدید دانشگاهی گفت: برای اینکه برخی منابع و دروس تخصصی که به عنوان پایه دانشجو است نادیده گرفته نشود بسیاری از این مطالب روز در قالب رویکرد‌های جدید در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/ وجود بیش از دو هزار و پانصد عنوان منبع درسی در دانشگاه پیام نور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه پیام نور اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا

ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش تسنیم، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده قرار بود از ۲۸ فروردین آغاز شود، اما به دلیل درجریان بودن هماهنگی‌های نهایی میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه وبودجه، زمان آغاز ثبت سفارش به تعویق افتاد.

هم‌اکنون ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز خواهد شد.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از ۱۰ تیرماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی هفتم و دهم دوره متوسطه اول و دوم نیز از ۱۰ تیرماه باید برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی از طریق مدرسه محل تحصیل که در سفارش دانش‌آموز قید شده توزیع می‌شود.

دیگر خبرها

  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • آغاز ثبت‌ سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی از فردا
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • اهمیت توجه محمود نجم‌آبادی به نسخ خطی و ترجمه‌شان
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد