Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@15:43:20 GMT

توجیه تکراری متهمان اقتصادی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۳۰۶۰

توجیه تکراری متهمان اقتصادی چیست؟

یکی از متهمان پرونده مدیرعامل سابق بانک ملت گفت: در بانک سمتی نداشتم و فقط در دوران تحریم برای خدمت به کشور با معرفی حساب سعی کردم خدمتی کنم و از امکاناتم در این جهت بهره بردم و نمی‌دانستم که باید تأییدیه شورای امنیت داشته باشم.

به گزارش مشرق، قاضی موحدی در دومین جلسه محاکمه متهمان پرونده علی دیواندری مدیرعامل سابق بانک ملت اظهار کرد: سه متهم این پرونده یعنی رحمت‌الله باختری، سمانه حضرتی آشتیانی و مجید سعادتی همچنان متواری هستند و حسب اطلاع، به خارج از کشور فرار کردند ولی وکلای آنها در دادگاه حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دادگاه در ادامه وکیل شرکت طرح و اندیشه بهسازی ملت را به جایگاه فراخواند و گفت: در فاصله جلسه اول رسیدگی به این پرونده تاکنون این شرکت لایحه تکمیلی به دادگاه ارائه داده است که لازم می‌دانم وکیل این شرکت در دادگاه قرائت کند.

وکیل شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت گفت: این متن توسط محمدحسین سبزواری مدیرعامل و عضو هیات مدیره تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: سه متهم پرونده فساد در بانک ملت همچنان متواری هستند تخلفات میلیاردی سازمان هدفمندی یارانه‌ها

وی ادامه داد: باتوجه به اظهارات علی مهاجری وکیل علی دیواندری در جلسه قبل مبنی براینکه شکایت شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت علیه آقای دیواندری نبوده است این درحالی است که با توجه به شبکه‌ای بودن فساد همه افراد این پرونده طرف شکایت هستند و اجمالا نام برخی از آنها ذکر شده است.

نماینده شرکت طرح و اندیشه بهساز ملت اظهار کرد: این شرکت از همه متهمان از جمله آقای دیواندری شکایت کرده و خواستار محکومیت تضامنی به رد مال به بانک ملت است.

وی اضافه کرد: همچنین وکیل آقای دیواندری طرف قرارداد با این شرکت بوده و حق مشاوره دریافت کرده است و اینکه اکنون وکیل ایشان است، تعارض منافع دارد.

پس از آن مهدی فلاحتیان یکی از متهمان پرونده به دستور رییس دادگاه برای ارائه دفاعیات خود در جایگاه حاضر شد.

متهم فلاحتیان گفت: در جلسه قبلی دادگاه هیچ صحبتی مبنی بر تعطیلی کارخانجات و نیروگاه‌ها نداشتم و اگر به دلیل فشارها مجبور به تعطیلی شدم دلیل بر تهدید کارخانجات و نیروگاه‌ها نیست هرچند برای جلوگیری از ایجاد خلل در کارها نیروی جدید هم جذب کرده‌ام.

وی ادامه داد: در بانک سمتی نداشتم و فقط در دوران تحریم برای خدمت به کشور با معرفی حساب سعی کردم خدمتی کنم و از امکاناتم در این جهت بهره بردم و نمی‌دانستم که باید تأییدیه شورای امنیت داشته باشم.

متهم فلاحتیان اضافه کرد: زمان ساخت نیروگاه گفتند باید تأییدیه شورای امنیت و وزارت اطلاعات داشته باشم که تایید صلاحیت شدم.

وی افزود: در متن کیفرخواست آمده است که سود محقق نشده اما بدهی من150 میلیون درهم است که از این میزان،135میلیون درهم اصل پول و 15 میلیون درهم سود است و اگر در صورتهای مالی بانک درج نشده است مسئولان وقت بانک باید پاسخگو باشند.

وی گفت: در مورد لیست سیاهه بانکی، تسهیلات من چند روز با تاخیر دریافت می‌شد و سامانه‌ها به روز نبود و این مسئله باعث استعلام نادرست می‌شد که اگر می‌دانستم از طریق پیگیری با نامه اثر سوء را اعلام می‌کردم تا استعلام‌ها منفی نباشد.

فلاحتیان افزود: اموال من در زمان دریافت تسهیلات توقیف نبود و برای دریافت تسهیلات اعتبارسنجی می‌شد و اینکه گفته شده است صلاحیت اعتباری نداشتم، کارشناسی نیست.

این متهم درباره دریافت 300 هزار درهم توسط متهم مجید سعادتی گفت: این مبلغ از محل وجوه امانی به ایشان پرداخت شده و سوءنیت در کار نبوده است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو دربی90 تحولات یمن متهمان اقتصادی بانک ملت وزارت اطلاعات شورای امنیت مبارزه با مفاسد اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۳۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست دادگاه های تبریز

لیست دادگاه های تبریز به همراه آدرس کامل و لوکیشن مقصد به صورت تفکیک شده ( حقوقی + خانواده + کیفری ) پارس وکیل برای سهولت در یافتن دادگاه های تبریز لیست کامل دادگاه ها + شورای حل اختلاف را به همراه لوکیشن ارائه داده است ، همچنین ما پیشنهاد میکنیم در صورتی که با مشکل حقوقی حاد روبرو هستید حتما از لیست بهترین وکیل تبریز بهره مند شوید .

پارس وکیل حامی حقوقی مردم این پست را ارئه میدهد.

"در نظر داشته باشید که هزینه های کمک نگرفتن از یک وکیل بسیار سنگین تر از هزینه های دستمزد یک وکیل است!!!

+

+

چنانچه در پایتخت به مشکل حقوقی برخورده اید میتوانید به صفحه وکیل تهران مراجعه کنید.

1) دادگاه مرکزی تبریز (آذربایجان شرقی)

دادگاه مرکزی تبریز (مجتمع قضایی مرکزی تبریز) واقع در آدرس زیر میباشد :

آدرس: اول سربالایی ولیعصر-دادگستری کل استان آذربایجان شرقی (کد پستی:۵۱۵۷۷۳۳۱۳۵)

تلفن: ۰۴۱۱۳۳۰۶۴۲۰ – ۰۴۱۱۳۳۱۸۱۴۴

(دادگاههای انقلاب در داخل دادگستری ودادگاههای خانواده روبروی
دادگستری مرکز و جنب پارکینگ مستقر می باشند.)

اگر مشکل حقوقی شما به این دادگاه ارجاع شده است به احتمال زیاد با یک مشکل کیفری حاد دست و پنجه نرم میکنید ، مشکلات کیفری میتوانید در مورد جرایم : کلاهبرداری ، سرقت ، جرایم اینترنتی ، جعل اسناد ، فروش مال غیر ، نزاع ، حمل سلاح و... که در این صورت میتوانید از کمک بهترین وکیل کیفری تبریز بهره مند شوید.

شما میتوانید از طریق لوکیشن زیر این دادگاه را مسیر یابی کنید...

آیا میدانید 7 نابغه وکالت در تبریز چه کسانی هستند؟ به صفحه شهر وکیل مراجعه کنید.

2) دادگاه خانواده تبریز

دادگاه خانواده تبریز که به مسائل حقوقی مربوط به حوزه خانواده اعم از طلاق ، مهریه ، نفقه و... در شهر تبریز رسیدگی میکنند، مجتمع قضایی دادگاه های خانواده تبریز واقع در :

آدرس: تبريز، پل قاری، به طرف آبرسان، اول خیابان علامه طباطبائی

اگر مشکل شما به این دادگاه ارجاع داده شده است به احتمال زیاد با مشکلاتی نظیر : طلاق ، مهریه ، نفقه ، اجرت المثل ، استرداد جهیزیه و... است که در این صورت پیشنهاد میکنیم حتما از کمک بهترین وکیل خانواده تبریز بهره مند شوید .

و اگر به وکیل متخصص طلاق احتیاج دارید نیز میتوانید به پارس وکیل مراجعه کنید.

شماره تماس: 04133320110

 

3) شورای حل اختلاف باغمیشه امام خمینی تبریز

شورای حل اختلاف باغمیشه امام خمینی تبریز ، آدرس این شورای حل اختلاف واقع در : استان آذربایجان شرقی، تبریز، شهرك باغميشه، خيابان مولانا، 398Q+QGH مجتمع اداری شورای حل اختلاف، ایران و لوکیشن این شورا در :

4) دادگاه شهید بهشتی تبریز

دادگاه شهید بهشتی تبریز در آدرس :  گلکار، تبریز، استان آذربایجان شرقی، ایران میباشد ، برای دسترسی به لوکیشن مجتمع قضایی شهید بهشتی تبریز میتوانید بر روی لوکیشن زیر کلیک کنید ...

دادگاه حقوقی تبریز (شهید بهشتی )

در این دادگاه به مشکلاتی نظیر دعاوی ملکی و حقوقی نظیر چک و سفته ، وصول مطالبات رسیدگی میشود لذا میتوانید از کمک بهترین وکیل ملکی تبریز بهره مند شوید.

شماره تماس: 04111011213

5) شورای حل اختلاف شهید قدوسی تبریز

شورای حل اختلاف شهید قدوسی تبریز واقع در آدرس : استان آذربایجان شرقی، تبریز،، چهار راه لاله، خیابان سالاری،، ، ایران ، میباشد ، چنانچه در جستجوی لوکیشن مجتمع قضائی شهید قدوسی تبریز هستید میتوانید بر روی لینک زیر کلیک کنید و مسیر یابی کنید :

6)دادگاه شهید قاضی طباطبایی تبریز

دادگاه شهید قاضی طباطبایی تبریز ( مجتمع قضایی شهید قاضی طباطبایی) که دادگاه حقوقی را نیز شامل میشود واقع در آدرس : تبریز، خيابان آذربايجان، نرسيده به ميدان آذربايجان، مجتمع قضايی شهيد قاضي طباطبايي تبريز

شماره تماس: 04111010133

7) دادگاه شهید مدنی تبریز

دادگاه شهید مدنی تبریز که ویژه جرایم اقتصادی(پولشویی،اختلاص،رشوه و...) میباشد واقع در : استان آذربایجان شرقی، تبریز، جاده باسمنج، ، ایران ، میباشد ، در صورت نیاز به مسیر یابی از طریق گوگل مپ میتوانید از طریق لینک زیر اقدام کنید :

8) دادگاه آذرشهر تبریز

دادگاه آذرشهر تبریز واقع در آدرس : تبریز، آذرشهر، شهرک ولیعصر، خیابان رجایی ، دادگستری آذرشهر واقع در لوکیشن زیر میباشد ...

9)دادگاه جلفای تبریز

دادگاه جلفا در خیابان ولایت فقیه واقع شده است،این دادگستری در نزدیکی بازار روس ها ،هتل گریبتون ،مهمان پذیر آذربایجان ،درمانگاه تامین اجتماعی قرار گرفته است ، شما میتوانید از مسیر طریق لینک زیر این دادگاه را مسیر یابی کنید...

تمامی اطلاعات وکلا از سایت رسمی کانون وکلای دادگستری گرداوری شده.

دیگر خبرها

  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل
  • ردپای خانم بازیگر در پرونده تتلو
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • تصاویری از وکیل تتلو در دادگاه
  • لیست دادگاه های تبریز
  • دور دوم رسیدگی به پرونده اعضای گروهک تروریستی منافقین
  • مردم آلبانی استرداد و خروج اعضای گروهک منافقین را از دولت خود مطالبه کنند
  • تشریح ماجرای عفو مسعود رجوی توسط شاه
  • یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟