Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، حیدر کلهری، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اظهار داشت: مراکز امن اضطراری به منظور ارتقای توانمندی واکنش اضطراری شهر تهران در سطح محلات طی ۷۲ ساعت اولیه بعد از وقوع زلزله تعیین شده است. تخلیه امن بخشی از مرحله پاسخگویی و واکنش اضطراری در چرخه مدیریت بحران محسوب می‌شود که طی آن افراد یک منطقه یا محله که در معرض خطر قرار دارند یا حادثه‌ای برای آنان رخ داده است، در نقاط امنی که از قبل تعیین و معرفی شده و امکانات و خدمات مورد نیاز افراد پناهجو در آنها آماده شده، مستقر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلهری ادامه داد: بر همین اساس، تاکنون بر روی نقشه شهر تهران حدود ۲۴۰۰ نقطه به عنوان مراکز امن اضطراری شهر تهران شناسایی و جانمایی شده که با توجه به آن‌که شهر پویا و در حال تغییر و تحول است، طبیعی است که به روز رسانی این مراکز به صورت مستمر انجام خواهد شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران هدف از تهیه نقشه تخلیه امن اضطراری محلات شهر تهران را شناسایی و انتخاب مکان‌های امن و در دسترس برای تخلیه و استقرار شهروندان برای ۷۲ ساعت پس از بحران اعلام کرد و گفت: شهروندان باید بدانند در ساعت‌های اولیه زلزله در کدام مکان عمومی مثل بوستان‌ها، مساجد، مدارس و مجموعه های ورزشی می توانند حضور یابند تا اضطراب و استرس کمتری داشته باشند. خانواده‌ها هم باید بدانند دست کم در کجا یکدیگر را پیدا کرده و از سلامت هم با خبر شوند.

به گفته کلهری، این مراکز حتی می تواند مورد استفاده امدادگران رسمی برای ثبت نام و ارائه اقلام اضطراری در صورت استمرار وضعیت بحرانی قرار گیرد.

او گفت: آشنایی با این نقشه‌ها بخشی از فرآیند آموزش، اطلاع رسانی و مانور مردمی در محلات است. در این نقشه‌ها فضاهای امن و قابل اتکا از قبل توسط کارشناسان شناسایی شده است. اولویت اول پارک‌ها و فضاهای روباز موجود است و در صورت کمبود این فضاها اولویت دوم فضاهای باز یا بسته مجموعه‌های ورزشی، مدارس یا اماکن عمومی دیگر است. در واقع امتیاز اصلی این نقشه‌ها شناسایی و معرفی مکان‌هایی است که برای تخلیه امن در ۷۲ ساعت اول می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
 
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در مورد دلایلی که می‌تواند منجر به تخلیه امن شود گفت: مواردی همچون وقوع زلزله منجر به آسیب دیدگی ساختمان‌ها و منازل مردم، خطر بالقوه‌ای مانند احتمال وقوع آتش سوزی، نشت مواد خطرناک یا وقوع مخاطرات زمین شناختی نظیر زمین لغزش که توسط مقامات و افراد مسئول اعلام شود از جمله این موارد است.

کد خبر 456150 برچسب‌ها زلزله تهران مدیریت بحران تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: زلزله تهران مدیریت بحران تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۳۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست


به گزارش تابناک، محسن سوخته‌سرایی معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان اظهار کرد: قطار تهران به مقصد گرگان که شب گذشته حرکت خود را آغاز کرده بود، صبح امروز و بعد از اطلاع از آبگرفتگی خط ریلی در شهرستان بندرترکمن برای جلوگیری از حوادث احتمالی قبل از رسیدن به مقصد در بندرگز متوقف شد.

وی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی‌بوس از بندرگز در حال جابه‌جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

 منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • ببینید | هشدار جدی مدیریت بحران به مردم تهران!
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • شناسایی ۸۳۱ مکان پرخطر در قم
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • لزوم ضابطه‌مند کردن داشتن معاینه فنی تهران برای تردد در پایتخت