Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-29@08:12:45 GMT

فوتبال زنان جنگ مسی- رونالدو ندارد!

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۳۷۷۶

فوتبال زنان جنگ مسی- رونالدو ندارد!

کیتلین موری در یادداشتی در گاردین می‌گوید مگان راپینو، کاپیتان تیم ملی زنان آمریکا و فاتح جام جهانی زنان، چه در زمین فوتبال و چه بیرون از مستطیل سبز ستاره‌ای بی‌بدیل بوده و فیفا چاره‌ای جز اهدای جایزه بهترین بازیکن زن سال به او نداشته.

به گزارش "ورزش سه"، گاردین در مطلبی به قلم کیتلین موری به بررسی اهدای جایزه بهترین بازیکن زن سال فیفا به مگان راپینو، ستاره آمریکایی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

زمانی که در ماه جولای مگان راپینو در حالی که دستهایش را مثل یک مجسمه به اطراف باز کرده بود در استادیوم لیون ایستاد تا فاتح جام جهانی لقب بگیرد شکی نبود که او به جایگاهی رسیده که کمتر کسی می‌تواند حتی رویای رسیدن به آن را داشته باشد. راپینو به عنوان قلب تیم ملی آمریکایی که فاتح جام جهانی شد و به عنوان بزرگترین تیم ملی این کشور در تاریخ ماندگار خواهد شد بدون تردید شایسته دریافت عنوان بهترین بازیکن سال فیفا بود.

 

اما چند سال قبل هیچکس حتی فکرش را هم نمی‌کرد که راپینو اینچنین در معرض توجه قرار گرفته و همچون یک قهرمان ستایش شود. آن زمان به نظر می‌رسید دوران ورزشی راپینو رو به پایان است و او روزهای اوجش را پشت سر گذاشته. دوران سختی که حالا می‌توان گفت انگیزه‌اش شد تا او را به قله فوتبال زنان برساند.

 

بعد از ناکامی در المپیک 2016 که به حذف تیم ملی آمریکا و راپینو در مرحله یک‌چهارم نهایی انجامیده بود و سریعترین خروج تاریخ آمریکا از جام جهانی را رقم زده بود راپینو در بدترین روزهای فوتبالی خود به سر می‌برد. راپینو بعد از 252 روز عدم حضور در رقابتهای جدی به دلیل مصدومیت در المپیک ریو نتوانست انتظارات جی الیس، سرمربی آمریکا را برآورده کند.

 

راپینو در بیرون از زمین فوتبال هم دوران پرتنشی را سپری می‌کرد. او به مبارزه علیه تبعیض نژادی پیوسته بود و چه در مسابقات باشگاهی و چه در مسابقات ملی با زانو زدن اعتراض خود را به تبعیض نژادی نشان می‌داد. در واکنش به این اقدامات او، فدراسیون فوتبال آمریکا بخشنامه‌ای صادر کرده و اعلام کرد هر بازیکنی که در زمان پخش سرود ملی آمریکا نایستد با مجازات روبرو خواهد شد. این بخشنامه می‌توانست جایگاه راپینو در تیم ملی را به خطر بیندازد.

 

اما الیس در آستانه جام جهانی 2019 اعلام کرد قصد دارد ترکیب تیم ملی آمریکا را تقویت کند و چیزی نگذشت که بازیکنان باتجربه دریافتند با نگاه سرد سرمربی‌شان روبرو هستند. راپینو دیگر مثل سابق بازیکن فیکس نبود و بازیکنان جوان و تازه‌کار حالا مورد توجه سرمربی تیم ملی آمریکا قرار گرفته بودند.

 

 

راپینو بعدها اعتراف کرد که آن یک سال برایش بسیار دشوار سپری شده ولی در عین حال باعث شده انگیزه پیدا کرده و به قول خودش جوانتر شود. راپینو در زمین فوتبال رستاخیزی دوباره را تجربه کرد و با آمادگی بدنی و قدرتی بیشتر از همیشه پا به میدان گذاشت. در بیرون از زمین هم او حالا بیشتر از همیشه متعهد به ابراز نظرات سیاسی- اجتماعی‌اش بود و حتی برچسب ورزشکار  جنجالی را به جان می‌خرید.

 

راپینو در سال 2017 در مصاحبه‌ای گفت:" این برچسب جنجالی بودن تنها باعث می‌شود من به عنوان یک فرد محکم‌تر بایستم و از چیزهایی که به آن اعتقاد دارم دفاع کنم. خیلی‌ وقتها شما وقتی از چیزی دفاع می‌کنید همه برایتان دست می‌زنند ولی گاهی هم هست که شما اعتقادتان را بیان می‌کنید ولی کسی تشویق‌تان نمی‌کند. این اما اراده من را تقویت می‌کند و باعث می‌شود عزمم برای دفاع از آنچه به آن اعتقاد دارم جزم‌تر شود".

 

بازگشت راپینو از سالهای سختی که بدون تردید عبور از آنها بسیار دشوار بوده، شالوده‌ای می‌شود که او با ایستادن بر آن خود را برای درخشش مجدد در سال 2019 می‌سازد و آماده می‌کند. دونالد ترامپ در جریان جام جهانی امسال علیه راپینو توییت کرده و به انتقاد از او می‌پردازد و کاپیتان تیم ملی را به بی‌احترامی به کشورش متهم می‌کند. علت عصبانیت ترامپ این است که راپینیو اعلام کرده مایل نیست به کاخ سفید برود.

 

 

اما راپینو بلافاصله به ترامپ واکنش نشان داده و در بازی بعدی دو گل به ثمر می‌رساند. آنهم در بازی بسیار حساس آمریکا و فرانسه که می‌تواند تکلیف قهرمان جام جهانی را مشخص کند. راپینو در فینال جام جهانی هم گلزنی می‌کند و باعث می‌شود آمریکا جام جهانی را بالای سر ببرد.

 

برخی معتقدند درحالیکه فوتبال ورزشی است تیمی و جمعی چطور می‌توان از صفت "بهترین" برای بازیکنی که در قالب یک تیم موفق می‌شود استفاده کرد؟ ولی اگر بتوان با صرفنظر کردن از برخی پیچیدگی‌ها از صفت "بهترین" برای توصیف بازیکنی استفاده کرد که در بالاترین سطح یک ورزش، بیشترین تاثیرگذاری را داشته و ثابت‌قدم‌ترین بوده بدون تردید راپینیو در سال 2019 شایسته چنین صفتی بوده و می‌توان از او به عنوان بهترین فوتبالیست زن دنیا یاد کرد.

 

عملکرد راپینیو در زمین‌های فوتبال فراتر از حد تصور بوده اما درخشش او تنها به حضور روی زمین چمن و درخشش بین خطوط سفید زمین فوتبال خلاصه نمی‌شود. او روی سکوهای قهرمانی و در مقابل جمعیت انبوه هواداران فوتبال زنان نیز به همین اندازه درخشان بوده است. به همین دلیل است که اهدای مهمترین جایزه انفرادی فوتبال زنان به هر کس دیگری به جز مگان راپینیو تصمیمی می‌بود که هیچکس نمی‌توانست حتی به آن فکر کند.

 

کیتلین موری- گاردین

ترجمه: آرش جلال منش

 

فوتبال بانوان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فوتبال بانوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۳۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس در بین پرطرفدارترین تیمهای اینستاگرام!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که رئال مادرید با 153 میلیون دنبال‌کننده در صدر جدول این لیست دست نیافتنی به نظر می‌رسد، بارسلونا جایگاه دوم خود را حفظ کرده اما پاری سن ژرمن در صعودی شگفت‌انگیز به رتبه سوم رسیده است.

پاریسی‌ها که با جذب نیمار جونیور برزیلی و لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی، توجهات را به خود جلب کرده‌اند، حالا با حدود دو میلیون دنبال‌کننده بیشتر نسبت به منچستریونایتد صدرنشین هستند. نکته جالب اینکه منچستر برای سالهای طولانی رتبه سوم را به دست آورده بود اما حالا پاریس این جایگاه را به خود اختصاص داده است.

در بین 10 باشگاه نخست حضور منچسترسیتی بالاتر از بزرگان فوتبال انگلیس، جالب توجه است چرا که این تیم نیز همچون پی اس جی، با خریدهای چند سال اخیر خود موفق شده هواداران زیادی را به دست بیاورد.

نکته مهم اینکه النصر عربستان با نزدیک به 25 میلیون فالوور به جمع ده باشگاه پرطرفدار اینستاگرام نزدیک شده که این موضوع کاملا به دلیل انتقال کریستیانو رونالدو است. رونالدو در این مدت نه تنها النصر بلکه فوتبال عربستان و آسیا را به کانون توجهات برده و حالا احتمالا به زودی النصر جای باشگاه آرسنال را هم خواهد گرفت.

در این بین رد پای کریستیانو رونالدو در این جدول کاملا واضح است. او نه تنها النصر بلکه یوونتوس را هم به یکی از پرفالوورترین تیمها در اینستاگرام تبدیل کرده تا آنها از لیورپول، بایرنمونیخ، میلان و... بالاتر باشند.

در بین تیمهای آسیایی، الهلال و پرسپولیس تهران رتبه بعدی را به خود اختصاص دادند. الهلال کمی بیشتر از ده میلیون دنبال کننده دارد و پرسپولیس به آمار 9 میلیون مخاطب رسیده که عددی فوق العاده در مقیاس فوتبال ایران محسوب می‌شود. در صورتی که باشگاه و هواداران پرسپولیس فعالیت بیشتری در این شبکه اجتماعی داشته باشند، شانس عبور از الهلال را خواهند داشت.

چهارمین باشگاه محبوب آسیا از نظر این شبکه اجتماعی الاهلی عربستان است که این فصل با جذب بازیکنان بزرگ در حد ریاض محرز و رابرت فیرمینو به آمار 5 میلیونی نزدیک شده است. با این حال استقلال تهران نیز 4 میلیون دنبال کننده دارد و فعلا از الاتحاد گوی سبقت را ربوده تا پنجمین باشگاه پرطرفدار لقب بگیرد.

جالب اینکه استقلال از باشگاه هایی نظیر سویا اسپانیا و مارسی فرانسه و بایرلورکوزن آلمان هم فالوور بیشتری دارد و توانسته جایگاه بهتری را نسبت به آنها داشته باشد.

دیگر خبرها

  • تیم رویایی عجیب زلاتان
  • چه بازیکنانی بیشترین بازی را کنار کریستیانو رونالدو داشته‌اند؟
  • حضور رونالدو، مسی و نیمار در جدیدترین تلفیق فوتبال و هنر موسیقی به کمک هوش مصنوعی / فیلم
  • تیم رویایی زلاتان: بدون مسی و رونالدو!‏
  • زمان سقوط رونالدو فرا رسید؟
  • عکس| پرسپولیس در میان پرطرفدارترین تیم‌های جهان
  • پرسپولیس در بین پرطرفدارترین تیمهای اینستاگرام!
  • چه‌کسی بیش از همه هم‌بازی رونالدو بوده است!
  • حمله تند کریستیانو رونالدو به داور!
  • الگوبرداری از کریستیانو رونالدو؛ وینیسیوس جونیور کاپیتان تیم ملی برزیل در 23 سالگی!