Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@13:22:30 GMT

دلایل خستگی دانش‌آموزان از مدرسه

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۴۰۰۶

مشکل اغلب والدین این است که فرزند آنان علاقه‌ای به حضور در مدرسه ندارد و مدرسه را محیطی خسته‌کننده می‌داند. برخی والدین چنین استدلال می‌کنند که فعالیت‌های یادگیری مدرسه، پایین تر از سطح هوش کودک آنان است و موجب خستگی آنان از فراگیری دروس می‌شود.

به گزارش ایسنا، بسیاری از والدین در جستجوی علت بی‌علاقگی فرزند خود، برای حضور در مدرسه هستند و اغلب معتقدند که معلم، علت اصلی این مشکل است، اما فقط معلم علت این بی‌علاقگی نیست و مهمترین عوامل خستگی دانش آموزان در مدرسه عبارت است از:

انگیزه

محققان معتقدند، انگیزه عنصر مهم، در یادگیری دانش آموزان محسوب می‌شود و می‌تواند به دانش آموزان کمک کند تا به یادگیری و حضور در مدرسه علاقه‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموزان کم انگیزه در کلاس بی‌حوصله هستند، زیرا احساس می‌کنند که مطالب آموزشی را از قبل می‌دانند و انگیزه‌ای برای یادگیری مطالب جدید نیز ندارند.

 البته معلمان می‌توانند با ایجاد روش‌های انگیزشی مختلف، فضای آموزشی پرانرژی و شاد ایجاد کنند.

محیط یادگیری حمایتی

این نوع محیط یادگیری، محیطی است که عاری از تبعیض و مبتنی بر احترام متقابل باشد تا مدرسه را به مکان امن برای اشتباه کردن تبدیل کند، زیرا اشتباه کردن از عناصر مهم در روند یادگیری است. بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل ترس از اشتباه کردن و عواقب بعد از آن (مسخره شدن از سوی همکلاسی‌ها)، از پاسخ دادن به سوالات و شرکت در بحث دوری می‌کنند و همین عاملی برای خستگی آنان از محیط آموزشی می‌شود.

آزادی انتخاب

با آزادی انتخاب در مباحث مختلف، یادگیری دانش آموزان نیز بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال، باید به دانش‌آموزان فرصت داد تا درباره آنچه علاقه دارند، صحبت کنند و این تجربه باعث شور و اشتیاق قابل توجهی در آنان خواهد شد و به معلمان نیز در آموزش دانش‌آموزان کمک خواهد کرد.

تعیین هدف 

باید به دانش آموزان کمک کرد تا هدف خود را مشخص کنند و رسیدن به این هدف را فرا گیرند. در واقع ایجاد هدف، موجب یادگیری مستمر و انگیزه می‌شود.

عدم برقراری ارتباط با دوستان یا معلم

دانش‌آموزانی که نمی‌توانند در مدرسه با همسالان یا معلمان خود ارتباط برقرار کنند، معمولا در مدرسه بی‌حوصله هستند، زیرا احساس تنهایی می‌کنند چون خود را جزئی از کلاس نمی‌دانند.

www.mathgenie.com

www.verywellfamily.com

www.thehypper.org

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی یادگیری مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از معلمان و مدیر مدرسه غیردولتی نمونه نیکان دانش

به گزارش جام جم/ تقدیر از معلمان و زهرا شناوری مدیر غیردولتی نمونه بندر تجاری بوالخیر
موحدی مدیرکل آموزش وپرورش استان بوشهر از مدیر مدرسه دخترانه نیکان دانش بندرتجاری بوالخیر و معلمان این مدرسه به لحاظ کیفیت آموزش خوب و اجرای برنامه های متعدد فرهنگی و ساختار خوبی که دارا بودند با اهدا لوح تقدیر از زحمات مستمرشان قدردانی نمود و به عنوان یکی از مدارس برتر در استان یاد نمود.
مدرسه غیرانتفاعی دخترانه نیکان دانش از منطقه دلوار بندرتجاری بوالخیر می باشد.

دیگر خبرها

  • تقدیر از معلمان و مدیر مدرسه غیردولتی نمونه نیکان دانش
  • تشکر و قدردانی دانش آموزان مدرسه فاضل لنکرانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی + فیلم
  • اکوسیستم گلخانه‌ای داخلی و دلایل مهاجرت دانش‌بنیان‌ها
  • تجمع دانش‌آموزان توپ آغاج در حمایت اقدام سپاه
  • حمایت دانش آموزان خورموجی از اقدام سپاه
  • افزایش۵۰ درصدی فضاهای ورزشی آموزش و پرورش
  • جشن دانش آموزان منطقه پدافند هوایی شمال شرق در مشهد
  • ماجرای اخراج شهید مهدی زین الدین از مدرسه
  • دلبری پسر دانش آموز از خانوم معلم در کلاس درس؛ معلم از تنبیه منصرف شد!
  • دلایل بی‌انگیزگی دانش‌آموزان نسبت به تحصیل / تاکید بر کنکور علم را در مدارس تبدیل به کالا کرده است