Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-29@00:46:15 GMT

اختصاص وام اربعین به دانشجویان

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۴۱۸۴

معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی گفت: در این دانشگاه به دنبال پرورش کارآفرین هستیم. ناطقان: احمدرضا پیش‌بین، معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه در سال جدید اظهار کرد: با توجه به همزمانی سال تحصیلی جدید با ماه محرم و همچنین هفته دفاع مقدس با کمک بسیج کارکنان و بسیج دانشجویی در تمامی واحد‌ها فضا‌هایی متناسب با حال و هوای دفاع مقدس ایجاد کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: امسال در آستانه اربعین حسینی، چهار موکب در مرز‌های چذابه، مهران، خسروی و یک موکب نیز در سیستان بلوچستان برای پذیرایی زائران کشور‌های همسایه برپا کردیم.

پیش‌بین افزود: ۳۲ کاروان دانشجویی را ترتیب داده ایم، بطوریکه در هر استان یک کاروان همراه و پذیرای دانشجویان استان باشد.

او با اشاره به تسهیلات مرتبط با اربعین برای دانشجویان زائر بیان کرد: امسال دانشگاه علمی کاربردی به مناسبت اربعین حسینی از طریق صندوق وام دانشجویی تسهیلاتی معادل یک میلیون تومان برای دانشجویان مجرد و یک میلیون و نیم برای دانشجویان متاهل تخصیص داده است.

معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی گفت: با توجه به پیگیری‌ها موفق شده‌ایم مجوز بیمه تمامی دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی را از وزارت علوم تحقیقات و فناوری دریافت کنیم به گونه‌ای که تا سقف ۱۰ میلیون تومان برای جبران هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه به دانشجویان ارائه و در ازای غرامت نقص عضو و فوت تا سقف ۴۰ میلیون تومان بیمه می‌شوند.

پیش‌بین ادامه داد: دانشجویان فقط با پرداخت چهار هزار و ششصد تومان سالانه بیمه می‌شوند و دانشجویان متاهل می‌توانند همسر و فرزندان خود را نیز بیمه کنند.

او افزود: با توجه به اینکه امسال دانشگاه علمی کاربردی کمترین افزایش شهریه را داشته، اما تلاش کرده ایم به نسبت میزان شهریه اعلام شده تسهیلاتی نیز در نظر بگیریم بنابراین با کمک صندوق رفاه دانشجویان توانسته ایم میزان وام دانشجویی را به ۷۵۰ هزار تومان افزایش دهیم.

معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی تصریح کرد: با توجه به پراکندگی مراکز علمی کاربردی سعی کردیم دانشجویان را در قالب کانون‌های و انجمن‌های علمی مجتمع کنیم تا با هدف حمایت از دانشجویان مهارتی متناسب با اولویت‌های نظام به فعالیت‌های علمی و فرهنگی بپردازند.

او با اشاره به دیگر برنامه‌های تدبیر شده سال ۹۸ افزود: پارسال به سه استان وام ارزاق تعلق گرفت، اما امسال در اکثر استان‌ها به ویژه دانشجویان غیر شاغل مناطق محروم وام ارزاق خواهند گرفت.

پیش بین گفت: در خصوص برنامه‌های فرهنگی دانشگاه اکنون ۴۵۰ کانون فرهنگی داریم و ۶۰۰ انجمن علمی که دانشجویان با توجه به ماموریت خاص آن مرکز و رشته‌های مرتبط در این انجمن‌ها شرکت می‌کنند.

معاون امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: در کنار این موارد واحد‌های مشاوره مسایل فرهنگی و روحی و روانی دانشجویان را رصد کرده و بخش کارآفرینی و اشتغال مشاوره‌هایی باهدف مسیرشغلی ارائه می‌دهند.بیشتر بخوانید: اعزام بیش از ۲۰۰ کاروان دانشگاهی به عتبات عالیاتاو افزود : فارغ التحصیلان این دانشگاه حتی پس از تحصیل ازحمایت‌های دانشگاه برخوردار می‌شوند؛ اگر ۵ دانشجو یک شرکت دانش بنیان تاسیس کنند تا ۵۰ میلیون تومان با بهره ۲ درصد وام اشتغال تخصیص می‌یابد و در کنار آن معاونت علمی ریاست جمهوری نیز ۵۰ میلیون وام تخصیص می‌دهد تا دانشجویان بتوانند فناوری و نوآوری را به تجاری سازی برسانند و ایجاد شغل کنند. در دانشگاه علمی کاربردی به دنبال تربیت کارمند نیستیم بلکه به دنبال پرورش کارآفرین هستیم.

پیش بین گفت: دانشگاه علمی کاربردی برای اولین بار در سال گذشته شورای عالی نشریات را راه اندازی کرده و تا الان با هدف اینکه هر انجمن علمی یک نشریه داشته باشد به ۴۵ نشریه دانشجویی مجوز ارائه کرده است. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: وام ، اربعین ، دانشجویان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وام اربعین دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب

دانشجویان برای ثبت نام و حضور در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب تا پایان امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند.

به گزارش ایسنا، دانشجویان برای ثبت نام و حضور در دیدار رمضانیه با رهبر انقلاب تا پایان امروز پنج شنبه ۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ مهلت دارند.

دانشجویان می توانند با ثبت‌نام در سایت didar.nahad.ir و پاسخ به پرسش «اگر شما در دیدار دانشجویی فرصت صحبت با رهبر انقلاب اسلامی را داشتید، مهم‌ترین نکته‌ای را که با ایشان در میان می‌گذاشتید چه بود؟»به قید قرعه در دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبر انقلاب حضورداشته باشند.

همزمان با نزدیک شدن به سنت هر ساله دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با فعالان دانشجویی دانشگاه ها، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در نظر دارد، مجموعه از نکات و مطالب، سوالات، پیشنهادات و ایده های موثر ناظر به دانشگاه و فضای عمومی جامعه را در قالب سامانه دیدار جمع آوری نموده و به طور مکتوب به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی منعکس نماید.

در این راستا و با توجه به استقبال گسترده و هرساله از این دیدار، از دانشجویانی که در این طرح مشارکت داشته باشند با قید قرعه جهت شرکت در این مراسم دعوت به عمل آمده و نتیجه از طریق پیامک به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید طیب، شهید شاخص دانشجویی۱۴۰۳
  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • تجربه؛ ضیافت هنر و ادبیات / پربار، خواندنی و کاربردی
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان