Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@11:16:22 GMT

جاده ایلام-مهران تا اربعین ۹۹ زیر بار ترافیک می‌رود+فیلم

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۴۳۴۷

جاده ایلام-مهران تا اربعین ۹۹ زیر بار ترافیک می‌رود+فیلم

‍‍‍‍‍‍

جاده ایلام به مهران با تردد میلیونی برای بزرگراه شدن استاندارد همچنان در انتظار و آن چه مسئولان می‌گویند این جاده اربعین ۹۹ زیر بار ترافیک می‌رود. ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، حذف ویزا، نزدیکی مرز مهران به عتبات عالیات و ایمن بودن مرز مهران و تجارب سالیان متمادی در امر تردد زائران اربعین حسینی ، مهران را کانون نخست تردد زائران اربعین حسینی و مرز اول کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آنچه مهم و مورد توجه است چهاربانده کردن جاده ایلام به مهران است که قرار بود در اربعین 98 به صورت کامل و استاندارد مورد استفاده زائران قرار گیرد، لیک مشکلات توپوگرافی، اعتباری و شرایط طبیعی اتمام این پروژه را به اربعین 99 موکول کرد.

علی اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: این محور  از میدان ارغوان تا پایانه مرزی مهران به طول 82 کیلومتر آن تکمیل شده است و 20 کیلومتر باقی مانده آن تا اربعین 98 به طول 11 کیلومتر تکمیل خواهد شد و مابقی آن در دست اقدام است.

بازدید استاندار ایلام از زیرساخت‌های اربعین 98 در مسیر‌جاده ایلام به مهرانجاده ایلام به مهران یک‌طرفه‌ شدریزش کوه جاده ایلام به مهران را بست

پیمانکاران این مسیر، نبود اعتبارات را بزرگ‌ترین مانع بر سر راه این پروژه عنوان و مدعی آنند که هنوز بسیاری از مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند و برای ادامه کار با مشکل مواجه اند.

رحمت الله قیصوری، مدیرکل مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام اظهار داشت: در سفر اخیر معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور 30 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص که این مبلغ به استان ایلام تخصیص داده شده است.

اما در سخنان مدیرکل مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام، صرفاً به اختصاص اعتبار وعده داده شده اکتفا و از پرداخت آن به پیمانکاران یا عدم پرداخت سخنی به میان نمی‌آید.

احمد کرمی معاونت عمرانی استانداری ایلام نیز در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام از اختصاص  سیزده میلیارد و 500 میلیون تومان به فاز یک پروژه خبر داد و اظهار داشت: این مبلغ به پیمانکار پروژه فاز 1 جاده ایلام به مهران اختصاص داده شده است.

وی در ادامه به اتمام کار تونل این پروژه اشاره و یادآورشد: در وضعیت اضطرار این تونل زیر بار ترافیک می‌رود.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در بازدید اخیر از پایانه مرزی مهران نیز در ارتباط با چهاربانده شدن پروژه ایلام به مهران اتمام آنرا به اربعین 99 ارجاع و بیان کرد: پروژه چهاربانده شدن جاده ایلام به مهران اربعین 99 تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/ ت

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، شهریار عباسی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست بررسی وضعیت بازارچه‌های مرزی چیلات و چنگوله و هلاله شمالی اظهار کرد: سال گذشته با دستور استاندار ایلام برای توسعه زیر ساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان ۴۲۰ میلیارد ریال تخصیص داده شد.

وی با اشاره به عزم جدی استانداری ایلام برای فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی استان، افزود: ۷ تعاونی مرزنشینی در استان با عضویت ۲۲۷۰۰۰ نفر در قالب ۷۴۰۰۰ خانوار فعالیت دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: با تصمیم استاندار ایلام رایزنی‌هایی با طرف عراقی انجام شده تا این بازارچه‌ها پس از سال‌ها به چرخه مبادلات تجاری کشور بازگردند.

عباسی افزود: با پیگیری استاندار ایلام تمامی زیرساخت‌های لازم در سه بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شده تا مرزنشینان از ظرفیت‌های اقتصادی مرزها بهره‌مند شوند.

وی از تهیه طرح توجیهی بازارچه مرزی مهران خبر داد و گفت: امید می‌رود در جلسه هفته آینده کمیسیون اقتصادی دولت با تصویب این طرح گام بلندی در راستای ارتقای وضعیت معیشتی مرزنشینان استان برداشته شود

کد خبر 747689

دیگر خبرها

  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • اختصاص ۱۴ هزار میلیارد به زیرساخت‌های اربعین
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • احداث ۱۰ هزار مترمربع سایبان در مرز مهران
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • افزایش ۲۱ درصدی ترانزیت کالا از مرز مهران
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام