Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاحیه هفتمین اجلاسیه مجلس پنجم خبرگان رهبری صبح امروز راس ساعت ۸:۳۰ و با حضور نمایندگان این مجلس، آغاز شد. این جلسه با نشست‌های پیشین خود تفاوتی داشت، از جمله اینکه رئیس جمهور کشورمان در مقر سازمان ملل متحد به سر می‌برد.

همچنین غیبت حجت‌الاسلام سیدروح‌الله صدرالساداتی نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری که مفقودی چندروزه او و برادرش جنجال‌ساز شده بود، در این اجلاسیه نیز موضوع چشم‌گیر دیگری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این غیبت سیدروح‌الله صدرالساداتی موجب شد تا نام برادران صدرالساداتی پس از گذشت چند هفته از جنجال مفقود شدن او و برادرش، دوباره بر سر زبان‌ها آید و به سوژه‌ای برای رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شود. بسیاری غیبت او در هفتمین اجلاسیه مجلس پنجم خبرگان رهبری را این گونه تفسیر کردند که صدرالساداتی قهر کرده است و قصد دارد اعتصاب کند.

ولی برخی دیگر هم در ادامه فرضیه بازداشت صدرالساداتی‌ها در موضوع مفقود شدن آنها، ادعا کردند مسئولان مجلس خبرگان رهبری اجازه ورود سیدروح‌الله صدرالساداتی به هفتمین اجلاسیه مجلس پنجم خبرگان رهبری را ندادند. البته تاکنون هیچ مقام رسمی‌ یا خود برادران صدرالساداتی هیچ اظهارنظری درباره علت غیبت سیدروح‌الله صدرالساداتی در هفتمین اجلاسیه مجلس پنجم خبرگان رهبری نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید: برادران صدرالساداتی در قم حضور دارند


چرا برادران صدرالساداتی جنجال آفرین شدند؟

روز پنجشنبه (۱۴ شهریور) ماه بود که اخبار ضدونقیضی از فقدان سیدمهدی صدر الساداتی و برادر او که عضو مجلس خبرگان رهبری است برخی شبکه‌های اجتماعی را پر کرد؛ شواهد نشان از آن داشت که سیدمهدی صدرالساداتی، طلبه‌ای که در یکی دو سال اخیر داعیه مبارزه با فساد بر تن کرده است به همراه برادرش به طور ناگهانی از دسترس خارج شده بود.

این ماجرا، دستمایه گمانه‌زنی‌های بسیاری در فضای شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها شد؛ به طوری که حتی نمایندگان مجلس، دبیرخانه مجلس خبرگان و روابط عمومی دادسرای ویژه روحانیت درگیر رصد ماجرای صدرالساداتی‌ها شدند.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه مجلس خبرگان درباره مفقود شدن صدرالساداتی

در همین حین دبیرخانه مجلس خبرگان اطلاعیه داد که از لحظه انتشار این خبر پیگیر موضوع بود و همچنان در حال پیگیری است. دادسرای ویژه روحانیت نیز گزارش داد که هیچ گونه اقدام قضایی از سوی این نهاد برای بازداشت آن‌ها صورت نگرفته است. اما کمتر از چند ساعت خبری مبنی بر مراجعه همسر روح‌الله صدرالساداتی به پلیس و اعلام مفقودی همسرش منتشر شد. پس از چندی اما  انتشار دو استوری در صفحه مهدی صدرالساداتی روشن کرد که آن‌ها مفقود یا ربوده نشده‌اند.

مجتبی ذوالنوری، نماینده قم نیز در مصاحبه‌ای مفقودی یا ربوده شدن آن‌ها را تکذیب و اعلام کرد «آنها خودشان در مسیر قم-تهران یعنی اطراف مجموعه خدماتی مهتاب، تصمیم می‌گیرند که موبایل‌های خود را خاموش کنند و به قم برگردند. آن‌ها بدون اطلاع خانواده به منزل برادر آقای غفاری (غفار عباسی مراغه‌ای) می‌روند و به کسی هم خبر نمی‌دهند. اینکه نیت و انگیزه آن‌ها چه بود را نمی‌دانیم و هیچ برخورد قضایی هم وجود نداشته است».

امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس که پیشتر اعلام کرده بود برادران صدرالساداتی در قم به سر می‌برند، در واکنش به استوری‌های صدرالساداتی، مجدداً با همان هشتگ به خدا پناه می‌بریم از شر شیطان، توئیت کرد «آقای صدرالساداتی شما به قم آمدید و بعد به روستای فردو رفتید. در شهر کهک خرید کردید. بعدشم تهران رفتید. بعد هم به طرف کیاسر. پدر بزرگوار ادعا کرده بی‌خبر و نگرانم، به جای استوری یه تماس با ایشان می‌گرفتید.»

ذوالنور نیز در مصاحبه دیگری گفت «وقتی استوری می‌کنند یعنی موبایل همراه دارند، کدام بازداشتی است که موبایل در اختیار دارد؟ جای استوری گذاشتن، تماس بگیرند و وضعیت خود را اعلام کنند؛ اگر بازداشت شده‌اند بگویند که آن‌ها را گرفته‌اند. در زمانی که خبر‌هایی از مفقود شدن آن‌ها در فضای رسانه‌ای منتشر شد، رد آن‌ها را داریم که در روستای فردوی قم بودند و حتی اینکه در مسیر نیز زغال و قلیان خریده‌اند نیز مشخص است.» البته فیلمی نیز از حضور مهدی صدرالساداتی و دیگر برادرش در یک فروشگاه حین خرید کردن در فضای مجازی منتشر شد.

تا اینکه در روز جمعه، بعد از پیگیری‌ها از مجاری مختلف توسط شماری از نمایندگان مجلس و برخی مقامات مسئول دیگر، معلوم شد که برادران صدرالساداتی و همراهان، به اراده خود در راه سفر به جنوب کشور، گوشی‌های خود را از دسترس خارج کردند، علاوه بر این حتی تصاویری از دوربین‌های مداربسته یک فروشگاه منتشر شد که سیدمهدی صدرالساداتی را با فرد دیگری در حال خرید زغال و قلیان  نشان می‌داد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره مفقود شدن برادران صدرالساداتی/ از اظهارات مهدی صدرالساداتی تا واکنش سیاسیون و کاربران + فیلم و تصاویر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدرالساداتی مجلس خبرگان رهبری احزاب و تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر برادران شهید آزادی تا خانه ابدی اش بدرقه شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ پیکر پاک مادر شهیدان والامقام «جلیل و جلال آزادی» عصر امروز با حضور قشر‌های مختلف مردم شهید پرور ایلام در آسمان آباد تشییع و در جوار بارگاه امامزاده پیرحمزه به خاک سپرده شد.
زنده یاد "فوزیه بکری" پس از سال‌ها بردباری در فراق فرزندان شهیدش، دعوت حق را لبیک گفت و به دیار ابدی شتافت.
مراسم تشییع و خاک سپاری این مادر گرانقدر امروز ساعت ۱۵ در محل گلزار شهدای امامزاده پیرحمزه برگزار شد.

در پی درگذشت این مادر گرانقدر، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، پیام تسلیت صادر کرد.
در بخشی از پیام تسلیت سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی آمده است:

صلابت و شکیبایی مادران شهدای معزز که فرزندان خویش را در راه رضای پروردگار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی نثار کردند در وصف نمی‌گنجد و کلمات قادر به ستودن صبر جمیل این بانوان والامقام نیست.
درگذشت بانوی ماجده و مؤمنه «حاجیه خانم فوزیه بکری» مادر گرامی شهیدان والامقام " جلال و جلیل آزادی" را خدمت شما خانواده محترم تسلیت عرض می‌نمایم.
از منظر ادب و ارادت بر ساحت ایمان و مقام صبرشان ادای احترام نموده و از درگاه پروردگار متعال علو مرتبه ربانی برای آن مرحومه مغفوره و بردباری برای بازماندگان مسألت دارم.
امید آن که به فضل الهی و در جوار فرزندان شهیدشان قرین رحمت ربوبی گردند.

شهید گرانقدر جلیل آزادی سال ۱۳۶۵ در منطقه حاج عمران و در عملیات کربلای ۲ و شهید والامقام جلال آزادی نیز به فاصله پنج ماه پس از شهادت برادرش در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵، جبهه شلمچه به فیض شهادت نائل آمد.
استان ایلام در دوران ۸ سال دفاع مقدس ۳ هزار شهید، ۱۲ هزار جانباز و ۳۳۲ آزاده را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

دیگر خبرها

  • مادر برادران شهید آزادی تا خانه ابدی اش بدرقه شد
  • نمایندگان مجلس خبرگان باید استقلال رای داشته باشند
  • (ویدئو) روایت پزشکیان از تایید صلاحیت شدنش با توصیه رهبری
  • اسلوونی 2-0 پرتغال: بازگشت رونالدو و برادران به زمین!
  • پزشکیان: فکر نمی‌کردم خاتمی رأی ندهد
  • موسوی لاری: ممکن است دولت و مجلس در مقابل همدیگر قرار گیرند/ تفرقه‌افکنان تغییر مشی دهند تا فضای وحدت ملی فراهم باشد/ شورای نگهبان بپذیرد که یکی از ‎عوامل شکستن وحدت ملی نوع رفتار این شورا است
  • بیانیه ستاد اجلاسیه مجاهدان در غربت در دفاع از مردم غزه
  • مردمی کردن اقتصاد منجر به جلوگیری از فساد و رانت می‌شود
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن به دنبال رکود اقتصادی در ایران است
  • ثروتمندترین عرب جهان اهل این کشور است