Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی بوشهر گفت:طرح تجهیز اراضی کشاورزی حاشیه حله بوشهر به سامانه نوین آبیاری در سطح یک‌هزار هکتار اجرا می‌شود. ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، کبری توکلی ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی اظهار داشت: آبیاری کم فشار روش جدیدی است که در آن با استفاده از فشار آب موجود در لوله‌های آبرسانی مزرعه و یا با ایجاد فشار کم با ریزش آب درون یک مخزن کوچک به مانند لوله جدار با اتصال به لوله موتور خانه بدون نیاز به استخر و پمپاژ انجام می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت اجرای آبیاری کم فشار و تغییر روش آبیاری از شیوه سنتی به شیوه‌های نوین افزود: در این راستا کارگاه آموزشی آشنایی با آبیاری کم فشار با حضور 20 نفر از کارشناسان و کشاورزان با هدف آموزش بهره‌برداران این بخش و ترغیب آنان به استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری برای افزایش راندمان و ضریب بهره‌وری آب در دهستان انگالی شهرستان بوشهر برگزار شد.

مدیرجهاد کشاورزی بوشهر هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را آشنایی با مزایای این روش دانست و خاطر نشان کرد:کاهش تلفات ناشی از تبخیره در کانال‌های روباز، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز بهره‌برداری به لحاظ مکانیزه بودن سامانه، امکان آبیاری اراضی ناهموار و پرشیب، جلوگیری از توسعه و پخش علف های هرز در سطح مزارع از برنامه‌های کارگاه آموزشی است.

بوشهر|150 هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود 10 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد آبیاری 22 هزار هکتار اراضی استان بوشهر تحت فشار می‌شود

توکلی، از اجرای طرح آبیاری تحت فشار خبر داد و بیان کرد: با توجه به مقدمات فراهم شده و پیگیری‌های به عمل آمده پیش بینی می‌شود امسال در راستای اجرای برنامه ششم توسعه، روش‌های نوین آبیاری در اراضی حاشیه حله اجرا شود و یک‌هزار هکتار از اراضی، تحت پوشش ایستگاه پمپاژ ابیاری تحت فشار قرار گرفته شود.

انتهای پیام/ ع

R41363/P1494/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت

 

صلاح‌الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: در سال زراعی ۱۴۰۲ _۱۴۰۳، در مجموع ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی به کشت غلات از جمله گندم و جو اختصاص داده شده که از این میزان ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار بصورت آبی و ۴۵ هزار هکتار بصورت دیم کشت شده است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به بارندگی‌هایی که در فروردین‌ماه داشتیم اگر این بارندگی‌ها در اردیبهشت‌ماه تداوم داشته باشد بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن گندم در شهرستان تولید شود.

حق‌گوی تصریح کرد: همچنین تاکنون بیش از ۲۳ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در مهاباد علیه آفت سن مادری سم‌پاشی شده است. 

نیمه اول خردادماه مبارزه با آفت سن گندم در مزارع شهرستان مهاباد پایان می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در تاکستان‌های شیروان
  • سهم بخش کشاورزی از اشتغال استان زنجان ۳۲.۶ درصد است
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • مرمت و بهسازی ۷۳ قطعه آببندان در مازندران
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت
  • رتبه سوم خراسان جنوبی در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری
  • تجهیز۴۰ هزار هکتار اراضی خراسان جنوبی به سامانه‌ نوین آبیاری