Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@01:52:45 GMT

چرا حساب‌های فدراسیون فوتبال مسدود شد؟

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۴۹۸۰

چرا حساب‌های فدراسیون فوتبال مسدود شد؟

اشتباهاتی از سوی مسئولان برگزارکننده رقابت‌های لیگ یک که چهار فصل پیش رخ داده، این روزها با رأی نهایی دادگاه تجدیدنظر روبرو شده است. رأیی که باعث شده تا در روزهای اخیر به ناگهان حساب‌های فدراسیون فوتبال مسدود شود.

به گزارش "ورزش سه"، لیگ دسته اول در فصل 93 – 94 در میانه‌های فصل برگزاری بود که مسئولان برگزارکننده به تیم‌های حاضر اعلام کردند هشت تیم از دو گروه 12 تیمی راهی دسته دوم خواهند شد تا از فصل 94 – 95 رقابت‌های لیگ به‌صورت یک گروهی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

* اشتباه اول: اعلام دیرهنگام سیاست‌های فدراسیون برای برگزاری بازی‌های لیگ دسته یک در فصل بعد


* اشتباه دوم: عدم وجود مصوبه هیات رئیسه فدراسیون

 

پس از اعلام مسئولان برگزاری لیگ دسته اول چند تیم از این تصمیم ناراضی بودند به این دلیل که اگر قبل از برگزاری بازی‌های لیگ این ابلاغیه عنوان می‌شد تیم‌ها نیز متناسب با آن برنامه‌های خود از جمله یارگیری و... را برنامه‌ریزی می‌کردند.

 

در آن زمان علاوه بر اعتراض این تیم‌ها، 23 رئیس هیات فوتبال استان‌های مختلف نیز معترض شدند و صورت‌جلسه‌ایی مبنی بر این‌که ابلاغیه مسئولان برگزارکننده (افزایش تعداد تیم‌های سقوط‌کننده) مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال را به همراه ندارد و به همین دلیل غیرقانونی محسوب می‌شود، تنظیم شد. (ازجمله معترضان و هیات فوتبال‌هایی که به امضای این صورت‌جلسه مبادرت ورزیدند، حیدر بهاروند، رئیس وقت هیات فوتبال استان لرستان و عضو فعلی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس فعلی سازمان لیگ برتر بود!)

 

بازی‌های فصل 93-94 به هفته‌های پایانی نزدیک می‌شد که ناگهان اطلاعیه دیگری داده شد مبنی بر این‌که 7 تیم به لیگ دسته دوم سقوط خواهند کرد و برای تیم هشتم بازی پلی‌آف برگزار خواهد شد.

 

* اشتباه سوم: یک قانون دیگر و درحالی‌که تقریباً چهره تیم‌های سقوط‌کننده نمایان شده بود اعمال شد.


* اشتباه چهارم: باز هم عدم وجود مصوبه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال


پس‌ از این اتفاق اغلب تیم‌هایی که اعتراض داشتند یکی‌یکی کنار رفتند تا تنها تیم راهیان کرمانشاه (شیرین فراز) به‌عنوان معترض باقی بماند و این تیم تا پایان نیز بر سر حرف خود باقی بماند. این اتفاق حتی پس از پایان بازی‌های لیگ و زمانی که سقوط کرمانشاهی‌ها نیز مسجل شد ادامه داشت. مسئولان این تیم معتقد بودند دو بار دو قانون در میانه‌های لیگ گذاشته‌شده که باعث شد این تیم در نهایت نتواند در لیگ یک ماندگار شود.

 

مالک راهیان پس از پایان بازی‌ها، شکایتی نزد کمیته اخلاق و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برد که درنهایت هر دوی آنها نتوانستند برای تیم کرمانشاهی امتیازی قائل شوند و حق را به فدراسیون فوتبال دادند. این آرا باعث شد تا مسئولان تیم بابت تخلفات اتفاق افتاده به دادگاه عمومی شکایت کنند.

 

* اشتباه پنجم:  در گیر و دار شکایت‌های تیم راهیان به دادگاه عمومی، نماینده‌های سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال، به‌عنوان نفرات حاضر در دادگاه عمومی عنوان کردند ما با هیچ یک از باشگاه‌ها ارتباطی نداریم و به همین دلیل ارتباط‌های انجام شده از طرف هیات‌های فوتبال در استان‌های مختلف است.

 

 به این ترتیب دادگاه عمومی تهران عنوان کرد، به دلیل اینکه تحقیقات باید از طریق هیات فوتبال کرمانشاه انجام شود این پرونده نیز باید راهی دادگاه کرمانشاه شود تا در این باره به تحقیقات و تصمیم‌گیری پرداخته شود و با این حساب دادگاه عمومی شعبه تهران، رسیدگی به این موضوع را به شعبه کرمانشاه ارجاع داد و به همین دلیل مسئولان تیم راهیان نیز این شکایت را به دادگاه عمومی کرمانشاه بردند.

 

در سال‌های اخیر رای در این باره صادر شده و فدراسیون نیز به آن اعتراض داشته اما در روزهای اخیر ، چهار سال پس از شکایت اولیه و دو سال پس از رای دادگاه بدوی، دادگاه تجدید نظر نیز اعتراض فدراسیون فوتبال را نپذیرفته و همان رای دادگاه بدوی را تایید کرده که فدراسیون فوتبال باید غرامتی در حدود 4 میلیارد تومان به تیم راهیان کرمانشاه پرداخت کند و حضور این تیم در لیگ دسته اول فصل آینده را نیز باید ضمانت کند.

 

البته شنیده‌ها در روزهای اخیر خبر از آن می‌دهد که مسئولان تیم راهیان توانستند مبلغی از غرامت اعلام شده را دریافت کنند پس از این دریافتی نیز حساب‌های مربوط به فدراسیون فوتبال رسما مسدود شد تا حساب و کتاب با تیم راهیان کرمانشاه(شیرین فراز) به طور کامل انجام شود.

 

فدراسیون فوتبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب آهن از پرسپولیس

 کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره شکایت باشگاه ذوب آهن از باشگاه پرسپولیس مبنی بر نشر اکاذیب و انتساب آن به باشگاه شاکی و عدم امکان اثبات صحت این مطالب از سوی باشگاه طرف شکایت، در نتیجه تخلف انتسابی به باشگاه پرسپولیس محرز و مسلم تشخیص داده شده و منتسب به ماده ۷۱ مقررات انضباطی و با رعایت ماده ۹۴ این مقررات، باشگاه پرسپولیس به پرداخت مبلغ ۶۰ میلیون جریمه نقدی محکوم شد.

رای صادره ظرف مدت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف است.

 پیش از شروع بازی پرسپولیس مقابل ذوب آهن در نهم اسفندماه سال گذشته مسئولان پرسپولیس کاغذ‌های عجیبی را روی در رختکن خود کشف کردند.

مسئولان تیم فوتبال پرسپولیس این کاغذ‌ها را که شبیه به جادو و طلسم است به ناظر بازی ارائه کردند و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند.

مسئولان ذوب آهن نیز به صحبت های پرسپولیسی ها ضمن تکذیب این موضوع به علیه پرسپولیس به کمیته انضباطی شکایت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • رشته‌های نوپا آینده ورزش کشور را رقم می‌زنند
  • انتخاب رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی کردستان
  • اعلام رای کمیته انضباطی درباره شکایت ذوب آهن از پرسپولیس
  • برگزاری مجمع هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان رضوی
  • انتخابات پرحاشیه کشتی تایید شد
  • حقوق ناجیان غریق سواحل دریایی کشور چهار برابر افزایش یافت
  • انتصاب ۲ عضو جدید در هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • ۱۵ پایگاه ورزش قهرمانی نابینایان در کشور ایجاد شده است
  • برگزاری ششمین جلسه هیات‌های بدوی و استیناف مجوز باشگاهی
  • یک مازندرانی سرپرست کمیته امور استان‌های فدراسیون تنیس روی میز