Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه صف‌های طولانی و ترافیک‌های مربوط به اسکله برای مواد معدنی و صادرات آن‌ها است، گفت: اُفق پیش‌بینی شده برای صادرات محصولات فولادی ۵۵ میلیون تن تا سال ۱۴۰۴ است، با احداث فاز اول پایانه ظرفیت‌های قابل توجهی در این حوزه ایجاد می‌شود و ما پاسخگوی ترافیک در این حوزه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: به دلیل دارا بودن  پایانه‌هایی با ظرفیت بالای سرمایه گذاری به رقابت‌پذیری صادرات کمک خواهیم کرد و با توجه به اجماع بالای هزینه‌های تمام شده سعی خواهیم کرد هزینه‌ها را در این بخش کاهش دهیم.

او با بیان اینکه با ایجاد چنین برنامه‌هایی به سمت الگوی مدیریت پایانه‌ها گام بلندی برداشته‌ایم، گفت: از صفر تا صد سرمایه‌گذاری در این بخش از طریق بخش خصوصی بوده و محوطه‌ها، زیربناها، روبنا‌ها و تجهیزاتی که در این بخش در مقیاس کوچکتر استفاده شده کم نظیر است و ما با حضور بخش خصوصی سعی خواهیم کرد برای ریل پایه شدن گام بلندی برداریم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در کشور برای دسترسی به مبادی تولید محصولات سعی خواهیم کرد گام مهمی به سمت ریل پایه بودن برداریم.بیشتر بخوانید: احداث وسیع‌ترین ترمینال مواد معدنی در محدوده خلیج فارس و دریای عمان
راستاد با بیان اینکه با احداث پایانه مواد معدنی هزینه‌های کشتی‌های صادرات مواد معدنی و فولادی در بندر شهید رجایی کاهش می‌یابد، گفت: این پروژه گام بلندی به سمت الگوی مدیریت صاحب خانه‌ای است.

او اظهار کرد: انتظار می‌رود اجرای این پروژه بر اساس زمان‌بندی دقیق صورت گیرد و باید کمک کنیم تا سال ۱۴۰۴ شاهد افتتاح فاز اول ترمینال مواد معدنی باشیم و با توجه به اینکه این ترمینال ریل پایه است امیدواریم بتوانیم آن را اجرا کنیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: سرمایه‌گذاری این پروژه در قالب BOT است و سرمایه‌گذاری در بخش زیربنا‌ها و روبنا‌ها و واگذاری اراضی انجام نمی‌شود و مدت بهره‌برداری این پروژه ۳۳ سال است.

راستاد افزود: علی‌رغم صف‌های طولانی برای انتظار و وجود تقاضا در بندر شهید رجایی مهم‌ترین اولویت ما توسعه ظرفیت‌ها است.

او افزود: با تحویل اراضی پیش‌بینی شده بر اساس مطالعات اولیه بتوانیم تا افق زمان‌بندی پیش‌بینی شده به طور طبیعی، این ترمینال را افتتاح کنیم.

انتهای پیام/   احداث پایانه مواد معدنی هزینه‌های کشتی‌های صادرات مواد معدنی و فولادی را کاهش می دهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۵۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

دوستی در ادامه بیان داشت: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲ میلیون و ۵۷۸ هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹ واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳ میلیون و ۱۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نیروگاه شهیدرجایی به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری وسیکل ترکیبی، سالانه حدود ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • صادرات۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد