Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا از اراک ، آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی  خبری به مناسبت هفتم مهرماه، روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی  با بیان اینکه حوادث آتش سوزی در اراک در این مدت ۲۲ نفر مجروح و یک کشته داشته است، افزود:  بیشتر این‌گونه حوادث با تلاش نیروهای این سازمان به سرعت مهار شده است.

وی اظهار داشت: امدادرسانی به چهار مورد سقوط در چاه، ۱۳ مورد نشست مایعات سوختی، ۹۲ مورد سوانح خودرویی، ۱۳۲ مورد مشاهده جانوران وحشی،  ۱۲۱ مورد محبوس شدن حیوانات و  ۱۵۴ مورد حادثه آسانسور از دیگر خدماتی است که مجموعه آتش‌نشانی اراک در سال جاری ارایه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش‌پاد دوم آقازیارتی افزود: ایمنی شهری در کنار ارایه خدمات یاد شده مورد توجه سازمان آتش‌نشانی اراک قرار دارد و همه صنوف، به ویژه آن دسته که در معرض خطر بیشتری قرار دارند، برای جلوگیری از هرگونه مشکل شناسایی شده اند و  بازدیدهای کارشناسان این سازمان و ارائه تذکرات، منجر به کاهش قابل توجه آمار حوادث شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: تایید نقشه ۲۴۸ پرونده ساختمان، ۲۸۵ مورد دستورالعمل ایمنی منجر به صدور پروانه ساختمانی، ۲۲۰ مورد بازدید کارشناسان بعد از اتمام فعالیت ساختمانی، ۵۵ مورد بازید از کارخانه های ناایمن، بازدید از ۶۴ مورد ساختمان بهزیستی و ۴۹ مهدکودک، بازدید از ۳۹ جایگاه سوخت از دیگر خدمات این سازمان در یک سال اخیر است.

آتش‌پاد دوم آقازیارتی افزود: زمان طلایی حضور آتش‌نشانان در محل حادثه سه تا پنج دقیقه است که  نیروهای این سازمان در کمتر از چهار دقیقه با توجه به روان بودن ترافیک و باز بودن معابر، در صحنه حاضر می‌شوند.

وی تصریح کرد: خرید ۲ دستگاه خودرو سیزو ۵۲ برای عبور در بافت فرسوده و معابر باریک و همچنین تجهیزات اطفا،  امداد و نجات و پنج دستگاه موتور پیشرو از جمله وسایل مورد نیاز سازمان است که به ناوگان آتشنشانی اراک افزوده شده است.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از هرگونه تلفات باید ساختمان های نوساز بلندمرتبه خود اقدام به ایمن سازی کنند، زیرا بلندترین نردبان آتشنشانی اراک ۶۸ متری است که با توجه به محدودیت امکان استقرار در همه محله ها نیست.

رئیس سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: ۱۲۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال قیمت هر دست لباس آتش‌نشانان است که بعد از ۱۲ سال ۳۰  دست لباس برای آنان تامین شده است.

آتش پاد دوم آقازیارتی افزود: بهره گیری از لوله خشک، مخزن آب ویژه آتش‌نشانی، تجهیز آسانسورها به ژنراتور برق در مواقع بحرانی در ساختمانی های بلند ضروری است.

وی تصریح کرد: ایمنی در برخی صنوف از جمله پاساژهای اراک پایین است و تاکنون سه بار اخطار دریافت کرده اند.

وی اظهار داشت: ناایمنی پاساژ طلا اراک در دستور کار شورای تامین استان قرار گرفته است و با وجود بازدید و اخطارها، ساکنان این واحد تجاری علاقه ای به ایمن سازی ندارند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: وزارت کشور مجوز استخدام چهار هزار ۵۰۰ نفر را از سازمان امور اداری و استخدامی اخذ کرده است  که ۱۳۵ نفر سهیمه آتش‌نشانی استان مرکزی است که  از این تعداد سهمیه برای اراک  ۹۰ نفر و برای ساوه ۲۵ نفر پیش بینی شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: در یکی دو سال آینده ۸۰ نفر از نیروهای آتش نشانی اراک بازنشسته خواهند شد که با وجود جذب این ۹۰ نفر، باز هم مشکل کمبود نیرو در این مجموعه احساس خواهد شد.

آتش پاد دوم آقازیارتی افزود: روزانه ۷۰۰ تا یک هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو تانکر مواد سوختی و سمی از کمربندی اراک به محورهای ارتباطی تردد دارند که واژگون شدن و ایجاد حریق می تواند جبران ناپذیر باشد.

وی اظهار داشت: شهروندان می توانند در صورت توقف و پارک این تانکرها، راهنمایی و رانندگی را مطلع کنند تا نسبت به خروج از محدوده شده اقدام لازم صورت گیرد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: اهدای خون توسط  آتش‌نشانان، حضور در نمازجمعه، حضور در گلزار شهدای آتش‌نشان، ملاقات با کودکان سرطانی بیمارستان راه آهن اراک، نواختن زنگ ایمنی در مدارس، دیدار با بازنشستگان، ملاقات با خانواده شهدای آتش‌نشان پلاسکو اهل اراک و انجام عملیات تمرینی در فرودگاه اراک از برنامه های تدارک شده در هفته آتشنشانی اراک است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری امداد و نجات ترافیک راهنمایی و رانندگی شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۶۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران

به گزارش خبرآنلاین ،سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: طی حادثه آتش سوزی در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار، هنگام انجام عملیات اطفای حریق یک آتش‌نشان مصدوم شد.

مهر در خبری نوشت:جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در خصوص وقوع حادثه آتش سوزی در محله پامنار اظهارداشت: ساعت ۱۲:۳۱ دقیقه امروز یک مورد آتش سوزی در یک کارگاه در محدوده پامنار، کوچه پرتویی اعلام شد که نیروها از سه ایستگاه به همراه تجهیزات لازم به محل اعزام شدند.

وی افزود: محل آتش سوزی یک کارگاه آهنگری بود که به دلیل کارهای رنگرزی که در آنجا صورت می‌گرفت و مواد اشتعال‌زا وجود داشت حریق رخ داده بود و شعله آن در حال سرایت به طبقه پایین که وسعت بزرگ‌تری داشت، بود، آتش نشانان عملیات را سریعاً آغاز کردند که باعث جلوگیری از گسترش آتش به اطراف شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: یک نفر از آتش نشانان از ناحیه پا حین اطفای حریق دچار مصدومیت شد و خوشبختانه از افراد حاضر در آنجا شخصی دچار مصدومیت نشد.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898360

دیگر خبرها

  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان
  • انجام ۱۲۹ عملیات آتش‌نشانان شیرازی در بارندگی‌های اخیر
  • ادامه تلاش تیم آتش‌نشانی برای یافتن کودک غرق شده در رود «خرسان»
  • کمک رسانی آتش نشانان تهرانی در مناطق سیل زده بلوچستان ادامه دارد | باز شدن مسیر ۸ روستا بعد از یک هفته
  • نتایج بررسی آتش‌سوزی خیابان شهید انصاری قزوین چه بود؟
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • اطفای حریق در یک کارگاه آهنگری در محله پامنار تهران
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • امدادرسانی به ۱۰۳ حادثه توسط آتش‌نشانان اصفهان در هفته گذشته