Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی استانداری ؛ موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  در ارتباط با صدور موافقت اصولی احداث فرودگاه بین المللی چابهار از سوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نبود فرودگاه بین المللی در سواحل مکران و منطقه چابهار به عنوان یک خلاء بزرگ در مسیر پیشرفت و جذب سرمایه گذار به شمار می رود، که با صدور موافقت اصولی احداث فرودگاه بین المللی چابهار یکی از موانع اصلی توسعه ای در این جغرافیا برطرف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد علی موهبتی اظهار کرد: اعتبار این موافقت اصولی یک سال از تاریخ صدور آن است و در طول این مدت باید مستندات اقدامات اجرایی مشتمل بر تملک اراضی و رفع هرگونه تعارض با ذینفعان، تدوین و ارائه طرح جامع (فرودگاهی و مدیریت ترافیک هوایی) و اخذ تأییدیه از دفاتر تخصصی سازمان هواپیمایی کشوری بر مبنای مقررات مدنظر قرار گیرد.

او  با تاکید بر اینکه یکی از حلقه های مفقوده در توسعه منطقه چابهار احداث فرودگاه بین المللی است، خاطر نشان کرد: تاکنون پایگاه شکاری نیروی هوایی به عنوان فرودگاه در چابهار مورد استفاده قرار می گرفت که متاسفانه با چابهار فاصله ۶۰ کیلومتری داشت و عملا محدودیت‌های خاصی ایجاد کرده و مشکلاتی برای رفت و آمد ها بوجود آورده بود.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه مطالعات احداث فرودگاه بین المللی چابهار در سال ۹۴-۹۳ انجام شده است و مجوز مربوطه نیز از شورای فضایی کشور در سال ۹۵ اخذ شد، عنوان کرد: در آن زمان موافقت اصولی احداث فرودگاه از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران صادر شد اما به دلیل آن که فعالیت‌ها پیش نرفت و به مرحله اجرا در نیامد اعتبار مدت زمان موافقت اصولی به اتمام رسید.

موهبتی به جلسه‌ای که در اين رابطه در محل وزارت راه و شهرسازی با حضور مسئولان ذیربط برگزار شد، اشاره و بیان کرد: تصمیم بر این شد تا سازمان منطقه آزاد چابهار به عنوان مجری و متولی احداث فرودگاه بین المللی چابهار انتخاب شود، همچنین اجازه هزینه کرد سازمان منطقه آزاد چابهار از سوی شورای عالی مناطق آزاد صادر شده و هیئت دولت مصوب کرده است تا محدوده منطقه آزاد چابهار از ۱۴ هزار کیلومتر به ۸۰ هزار کیلومتر افزایش یابد، تصمیمی که برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شده است.

او  با بیان اینکه فرودگاه بین المللی چابهار به عنوان قلب منطقه آزاد جدید چابهار خواهد بود، افزود: برای پیشبرد کارها باید موافقت اصولی احداث فرودگاه بین المللی چابهار برای سازمان منطقه آزاد صادر می شد که تقاضا از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار مطرح و موافقت اصولی احداث فرودگاه بین المللی چابهار نیز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به مدت یک سال صادر شد تا هر چه سریع تر فعالیت ها در این خصوص اجرایی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با توسعه سواحل مکران، اظهار کرد: به طور حتم احداث فرودگاه بین المللی چابهار یکی از موانع توسعه ای در این منطقه را بر طرف خواهد کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر این که نبود فرودگاه بین المللی در سواحل مکران و منطقه چابهار به عنوان یک خلاء بزرگ در مسیر پیشرفت و جذب سرمایه گذار به شمار می رود، اعلام کرد: با صدور موافقت اصولی احداث فرودگاه بین المللی چابهار یکی از موانع اصلی توسعه ای در این جغرافیا برطرف می شود.

انتهای پیام/ع

احداث فرودگاه بین المللی چابهار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

برنامه پروازهای امروز فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اطلاعات پروازهای داخلی و خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ به شرح زیر است:

جهت اطلاع از تأخیرها و تغییر برنامه پروازی با تلفن ۱۹۹ از اصفهان و شماره ۳۵۲۷۵۲۰۰ از شهرستان‌ها تماس بگیرید یا به تارنمای فرودگاه به نشانی https://isfahan.airport.ir مراجعه کنید.

کد خبر 738453

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه
  • موافقت اصولی با ۱۵۵ طرح گردشگری صادر شد
  • ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور زیر ذره بین سازمان هواپیمایی کشوری
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول
  • صدور مجوز برای ساخت دانشکده پرستاری و مامایی مراغه
  • یک سازمان بین‌المللی: ۳ هزار بمب منفجرنشده در غزه وجود دارد
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۷ فروردین
  • بیش از ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در منطقه آزاد چابهار کشف شد
  • منطقه آزاد چابهار برای تولید و صادرات بیشتر تلاش کند