Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@05:59:27 GMT

استان قم ۱۳۰ شهید زن تقدیم انقلاب کرده است

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۶۷۳۰

استان قم ۱۳۰ شهید زن تقدیم انقلاب کرده است

قم- معاونت خواهران اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: این شهر در دوران دفاع مقدس و دوران مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی، ۱۳۰ زن شهید تقدیم انقلاب کرده است.

به گزارش قدس آنلاین؛ ریحانه غلامیان افزود: درصد بالایی از این شهیدان مربوط به دوران دفاع مقدس و بمباران‌های دشمن بعثی در نقاط مختلف شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: ۱۸ تن از این بانوان که معروف به «شهدای فاطمیه قم هستند»، در ایام فاطمیه سال ۶۵، درحالی‌که در مجلس روضه حضرت زهرا(س) شرکت کرده بودند، براثر بمباران هوایی دشمن بعثی به شهادت رسیدند.

غلامیان بابیان این‌که ۱۹۰ تن از زنان قم در دوران دفاع مقدس در ستاد پشتیبانی فعالیت می‌کردند، گفت: این زنان فعالیت‌هایی ازجمله شستن لباس‌های رزمندگان، بافتن لباس گرم، جمع‌آوری آذوقه، لباس و تجهیزات اولیه داشتند.

وی با اشاره به زنان شهیده شاخص قم، گفت: شهید فخرالسادات کفاش حسینی از زنان شهید قم است که مبلغ و مبارز بوده که همسر و ۲ فرزندش نیز در دوران جنگ تحمیلی به شهادت رسیده‌اند.

منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رزمنده زنان رزمنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت

به گزارش گروه ایثار و حماسه خبرگزاری صداوسیما ؛ سردار علی‌اصغر محسن‌شیخی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران گفت: پیکر‌های مطهر شش شهید دوران دفاع مقدس در ایام شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در شهر تهران تشییع و تدفین شود. وی افزود: خاکسپاری پیکر مطهر شهدا در شهرک شهید خرازی، هوافضای سپاه، سازمان زندان‌ها، شهرک دریا و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و نمایشگاه نزاجا انجام خواهد شد. گفتنی است، پیکر شهدای گمنام از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس تفحص، و در مناسبت‌های مختلف سال به ویژه ایام شهادت اهل بیت (ع) در مناطق مختلف کشور تشییع و تدفین می‌شود.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • ۶٨ گلزار شهید چهارمحال و بختیاری در انتظار ساماندهی
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود