Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروان تجهیز مدارس کمتر برخوردار با اعتباری بالغ بر ۹۵۰ میلیون تومان در استان یزد تشکیل و همزمان با دومین روز از ماه مهر فعالیت خود را در مناطق کمتر برخوردار آغاز کرد. ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارشخبرگزاری تسنیماز یزد، در بسته خبری پیش رو، بخشی ازاخبارگوشه و کنار استان یزد گردآوری و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازدید فرماندار از تأسیسات شبکه آبرسانی مناطق بالا دست ابرکوه

محمد کاظمی‌نسب فرماندار ابرکوه‌، عباس مهری بخشدار مرکزی و  سید‌محسن پورسیّد رئیس اداره آب و فاضلاب ابرکوه از تأسیسات شبکه آبرسانی مناطق شمال فارس به ابرکوه بازدید کردند.

فرماندار با حضور در مناطق بالا دست ابرکوه‌، از چهار حلقه چاه آب آشامیدنیدر حال بهره برداری‌، هفت مخزن تبدیل فشار‌، یک مخزن جمع آوری آب که خط انتقال آن به ابرکوه به طول هفتاد کیلومتر است و همچنین اجرای احداث ساختمان و تاسیسات یک حلقه چاه جدید بازدید کرد.

پورسید رئیس اداره آب و فاضلاب ابرکوه در این بازدید ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته توسط این امور، نسبت به مشکلات و نواقص موجود از جمله نیاز به شبکه برق‌رسانی و اجرای خط انتقال چاه جدید به مخزن آب که نیاز به مبلغی بالغ بر 10 میلیارد ریال است اشاره کرد.

کاروان تجهیز مدارس کمتر برخوردار در یزد راه‌اندازی شد

کاروان تجهیز مدارس کمتر برخوردار با اعتباری بالغ بر 950 میلیون تومان در استان یزد تشکیل و همزمان با دومین روز از ماه مهر فعالیت خود را در مناطق کمتر برخوردار آغاز کرد.

در راستای اجرای طرح جامع کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاروان تجهیزات مدارس کمتر برخوردار استان یزد با حضور«احمد ترحمی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و «فخرالسادات خامسی هامانه» مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد راه‌اندازی شد.

این کاروان با اعتباری بالغ بر 950 میلیون تومان از طریق سازمان امور اجتماعی کشور و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به اداره کل آموزش و پرورش استان تحت عنوان اعتبارات و تملک دارایی تعلق گرفت.

این اعتبار با هماهنگی‌های لازم از طریق دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به ٩ مدرسه کمتر برخوردار در مناطق حسن آباد، مریم آباد، کوی توحید(قلعه اسدان) و منطقه اسکان یزد اختصاص یافت.

تعداد 40 عدد کولر، هفت عدد آب سردکن، 450 عدد میز و نیمکت ویژه دانش‌آموزان، 46 عدد میز معلم، ‌٢ رایانه، ٢ عدد صندلی دانش آموز، ١ عدد میز پینگ پنگ، 36 عدد تخته وایت برد و ٩ عدد ویدئوپروژکتور طی کاروان تجهیزات مدارس کمتر برخوردار به مدارس منتخب ارسال شده است.

از گوشه و کنار یزد| برگزاری نشست هفدهم شب یزد با عنوان حماسه حسینیاز گوشه و کنار یزد | اصلاح و بازسازی 6 هزار متر شبکه آبرسانی در بهاباداز گوشه و کنار یزد| ویزیت رایگان بیش از 200 نفر در روز اول اجرای طرح نذر آب 2

فرمانده پادگان شهید صدوقی یزد به پویش نذر خون پیوست

در سومین روز از هفته دفاع مقدس، فرمانده و مسئولین آموزشگاه رزمی مقدماتی شهید صدوقی یزد ضمن مراجعه به مرکز خونگیری میدان ابوذر جهت اهدای خونباهدف ترویج فرهنگ اهدای خون و کمک به هم نوعبه پویش نذر خون آگاهانه با شعار"دسترسی به خون سالم حق همه نیازمندان به خون"پیوستند.

پس از مراسم اهدای خون نقی تقوائیبا اشاره به حیاتی بودن سازمان انتقال خون و ارائه محصولات نوین انتقال خون و میزان سلامت خونافزود:اهداکنندگان سرمایه‌های انتقال خون هستند و مردم دارالعباده استقبال خوبی از اهدای خون دارند، متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر 27 نفر است در حالی که در استان یزد 38 در هزار نفر است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دستگاه‌های جدید در این اداره کل گفت: اهدا کنندگان بجای اهدای خون می‌تواننداهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره‌نویسی سلول‌های بنیادی خونساز نیز مشارکت نمایند و جان بیماران را نجات دهند.

بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آبفاییزد

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور سرهنگ هژبری ، سرپرست شرکت آبفا و جمعی از کارکنان در محل نمازخانه شرکت آبفای یزد برگزار شد.

در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت 8 سال دفاع مقدس در این شرکت برگزار شد سرهنگ هژبری از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در طول دفاع مقدس و صبر و استقامت مردم در این ایام سخن گفت و خاطرات تلخ و شیرین از جبهه و جنگ برای همکاران روایت کرد.

زنگ صلح و دوستی با حضور اعضا کانون دانش آموزی هلال احمر مهریز

با حضور اعضای کانون دانش آموزی هلال احمر در برنامه آیین بازگشایی مدارس‌، زنگ صلح و دوستی در دبیرستان نمونه مطهره مهریز نواخته شد.

همزمان با آیین بازگشایی مدارس، زنگ صلح و دوستی با حضور رئیس جمعیت هلال احمر مهریز و دیگر مسئولین و جمعی از دانش آموزان عضو کانون دانش آموزی جمعیت هلال احمر مهریز بصورت نمادین در دبیرستان نمونه مطهره مهریز بصدا در آمد.

علیرضا فخری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان مهریز با اشاره به ضرورت فراگیری آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه افزود: جمعیت هلال احمر در راستای اهداف بشر دوستانه و امدادی خود با تشکیل کانون‌های دانش‌آموزی در مدارس تلاش ‌می‌کند بشر دوستی و مهر‌‌ورزی را در بین دانش‌آموزان گسترش دهد.

معارفه سرپرست اداره بازرسی مخابرات منطقه یزد

در مراسمی با حضور مشاور مدیرعامل و مدیرکل نظارت و بازرسی شرکت مخابرات ایران، سرپرست جدید اداره بازرسی مخابرات منطقه یزد معرفی شد.

در این مراسم که با حضور رضوانی مشاور مدیرعامل و مدیرکل بازرسی و نظارت شرکت مخابرات ایران‌، رامشک مدیرکل بازرسی استانداری یزد‌، زارع سرپرست مخابرات منطقه و جمعی از مدیران و مسئولان مخابرات برگزار شد، محمد نقاشیان به عنوان سرپرست جدید اداره بازرسی منصوبواز خدمات و تجارب ارزشمند محمدرضا علمدار رئیس پیشین و احمد فرزاد فرد به عنوان جانشین قدردانی شد‌.

در این مراسم رضوانی مشاور مدیرعامل و مدیرکل بازرسی و نظارت شرکت مخابرات ایران با بیان شعار نظارت فراگیر در اداره کل  بازرسی مخابرات ایران افزود: امیدواریم با همدلی و همیاری تمامی مسئولان و کارکنان مخابرات منطقه یزد و با اقدامات پیشگیرانه از بروز مشکلات در سازمان جلوگیری و اهداف مخابرات محقق شود.

شعار و روز شمار هفته سالمندی اعلام شد

هفته جهانی سالمند از سوم تا نهم مهر ماه، با شعار "فرصت‌های برابر، برای همه سنین" برگزار می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد با اعلام این خبر گفت: نهم مهر (اول اکتبر) هر سال تحت عنوان روز جهانی سالمند نام گذاری شده است و امسال شعار این روز جهانی "فرصت‌های برابر، برای همه سنین" تعیین شده است.

محمدحسین غنیمت در خصوص برنامه‌های بهزیستی به مناسبت این هفته گفت: بازدید از مراکز سالمندی، برگزاری مراسم گرامیداشت هفته سالمندی و تکریم منزلت سالمندان در مراکز روزانه و مراقبتی سالمندی،  برگزاری جلسه شورای سالمندان استان برخی از برنامه‌های این هفته است.

خانوار‌هایی که یارانه آن‌ها قطع شده ، به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند

محمدحسین ریاحی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار داشت: در شهریور ماه امسال یارانه نقدی حدود 200 هزار خانوار قطع شده  که این موضوع بوسیله پیامک به سرپرستان خانوار اعلام شد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در جهت رسیدگی به اعتراضات احتمالی، کلیه دفاتر پیشخوان خدمات دولت مکلف به ثبت اعتراض شده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تصریح کرد: همچنین سامانه تلفن گویا با شماره 021-6369 پاسخگوی مردم در ارتباط با قطع یارانه است.

برگزاری کمیته پایش مصوبات اقتصاد مقاومتی در استان یزد

کمیته تخصصی رصد و پایش مصوبات اقتصاد مقاومتی استان یزد با حضور محمد‌رضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان یزد، سید علی اکبر کلانتر رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت، سید کمال الدین نورالدینی مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، مجید دهقانی زاده معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونین سازمان صمت استان در محل خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد برگزار شد.

در این جلسه کلیه مصوباتی که با محوریت سازمان سمت باید اجرایی می‌شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ همچنین در این جلسه رئیس و معاونین سازمان صمت به رفع ابهامات و توضیح در ارتباط با مصوبات مربوط به مجموعه خود پرداختند.

در ادامه اعضای کمیته پایش که متشکل از نماینده استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، اتاق بازرگانی و خانه صمت (دبیر کمیته) است، نظرات خود را جهت اجرای هر چه بهتر مصوبات ارائه کردند.

شهرداری خانه تاریخی صدرالفضلای اردکان را احیا می‌کند

عملیات مرمت و احیای «خانه تاریخی صدرالفضلا» اردکان که پیش‌تر توسط شهرداری به تملک درآمده بود، آغاز شد.

اباذر غفوری شهردار اردکان در جریان بازدید از این خانه تاریخی، افزود: فاز اول احیا و مرمت این خانه تاریخی با اعتباری بالغ ‌بر سه میلیارد ریال آغاز شده که امیدواریم با احیا و بازسازی آن گامی با ارزش در راستای حفظ هویت تاریخی و فرهنگی اردکان برداریم.

وی با اشاره به این ‌که این خانه یکی از خانه‌های تاریخی اواخر دوره قاجار اردکان قلمداد می‌‌شود، اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا ماهیت معماری و روح حاکم بر این مجموعه با همان حس و حال گذشته بازسازی شود.

برگزاری نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در خاتم یزد

همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت شهرستان خاتم یزد همزمان با هفته دفاع مقدس در ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار می‌شود.

فرجام فاضلی فرماندار خاتم در نشست برنامه‌ریزی همایش نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت شهرستان خاتم، گفت: امروز پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، شهدای زنده و یادگاران دوران مقدسی هستند که باید با قدردانی و استفاده از تجربیات آن بزرگواران فرهنگ دفاع مقدس را به نسل‌های بعدی منتقل کرد.

وی افزود: جبهه و جنگ خاص یک قشر خاص نیست و همچنین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت که افتخارآفرینان این مرز و بوم هستند، کمترین کاری است در پاسداشت این عزیزان و وظیفه‌ی تمام دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران گفت: نخستین پرواز اعزام زائران عمره مفرده از مازندران در تاریخ ۱۰ اردیبهشت انجام خواهد شد.


حسنی افزود: پرواز‌های عممره مفرده پس از ۹ سال، دوباره از سر گرفته شد و در این تنها پرواز عمره از فرودگاه شهدای ساری، دو کاروان از مازندران و یک کاروان از استان گلستان راهی سرزمین وحی خواهند شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش ظرفیت پرواز‌ها و تعداد زائرین و عوامل کاروانها، عملیات حج تمتع در قالب ۳۲ کاروان و با بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ زائر از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی الهی انجام خواهد شد.


حسنی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته به منظور ارائه خدمات و تشریفات پروازی بهتر به حجاج بیت الله الحرام، جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط تشکیل شده است و فرودگاه شهدای ساری آمادگی کامل برای انجام عملیات حج عمره و تمتع سال ۱۴۰۳ را دارد.

 


فرودگاه شهدای ساری جزو پیشتازان فرودگاه‌های اعزام کننده زائرین عمره و تمتع بوده و ان شاالله با برنامه ریزی‌های صورت گرفته خدمات مطلوب و شایسته‌ای به حجاج محترم در انجام عملیات عمره مفرده و حج تمتع ۱۴۰۳ ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • ۹۵ میلیارد تومان صرف خرید تجهیزات مدارس چهارمحال وبختیاری شد
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • اهدای جهیزیه به نو عروسان کمتر برخوردار
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • ایستگاه سلامت در مرکز شهر سی سخت برپا گردید
  • افزایش تولید در مناطق کمتر برخوردار با کودهای نانویی «ایران ساخت»
  • هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران