Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:56:29 GMT

آمار دختران تحصیلکرده بیکار در اردبیل بالاست

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۷۳۰۴

آمار دختران تحصیلکرده بیکار در اردبیل بالاست

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: آمار دختران تحصیلکرده بیکار در اردبیل بالاست و در راستای اشتغال آنان باید از ظرفیت پارک علم و فناوری بیشتر استفاده شود.


به گزارش ایسنا فریبا محمدلو در نشست مسئولان پارک علم و فناوری استان با مشاورین بانوان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل اظهار کرد: بسیاری از این دختران تحصیلکرده از انگیزه بالایی برای مشارکت اجتماعی برخوردار هستند و ما براساس تفاهمنامه‌ای که با پارک علم و فناوری به امضا رساندیم سعی‌مان بر معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دختران تحصیلکرده برای حضور در این شرکت‌های فناور و دانش بنیان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از این دختران ما صاحب ایده و فکر هستند و ضرورت دارد از طریق پارک در حوزه‌های مختلف مورد حمایت قرار گیرند تا کاهش تعداد بیکاران دختر را در اردبیل شاهد باشیم و زمینه حضور موثر آنها در مجموعه‌های فناور فراهم آید.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل هدف از برگزاری این نشست را حمایت از کالای ایرانی و ترغیب خانواده‌ها برای استفاده از این کالاها اعلام کرد و گفت: انتظار می‌رود بانوان ما که مدیران خانواده هستند در توسعه و ترویج و همچنین استفاده از کالای ایرانی تلاش کرده و فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را نهادینه کنند.
محمدلو بیان کرد: در راستای شکوفایی این حوزه باید گام‌های جدی برداشته شود، چرا که حمایت از کالای ایرانی در حقیقت تحقق شعار سال است که در رونق تولید و اشتغال می‌تواند عنصری اساسی باشد.
وی با قدردانی از فعالیت خوب پارک علم و فناوری در یک سال گذشته به ویژه حمایت از فناوران بانو گفت: دختران جوان و تحصیلکرده ما می‌توانند با بروز خلاقیت‌های خود به پارک مراجعه کرده و با ارائه ایده‌های خود سعی کنند توانمندی‌ها و ظرفیت‌ای خود را به منصه ظهور برسانند.
مدیر کل دفتر امور بانوان استانداری اردبیل ادامه داد: دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها نیز ضرورت دارد در حمایت از این مجموعه‌های فناور یاریگر بانوان باشند تا فضای اشتغال بیشتر برای این قشر ایجاد شود.
در پایان این نشست بانوان شرکت کننده از دستگاه‌های مختلف اجرایی از بخش‌های مختلف پارک علم و فناوری استان اردبیل و واحدهای مستقر و شرکت‌های دانش بنیان بازدید کرده و در جریان فعالیت متنوع آنها قرار گرفتند.
انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دختران بیکار استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل

آیدین هاشمی افزود: شناسایی نقاط حادثه خیز در راه‌های ارتباطی طبق دستورالعمل اعلامی براساس آمار تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی، هر چند سال یک بار به روز رسانی می‌شود.

او اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل آمار تصادفات در راه‌ها به صورت متمرکز جمع بندی و شاخص‌های آن استخراج می‌شود و اگر این شاخص از عدد مشخصی بالاتر باشد آن نقطه به عنوان نقطه حادثه‌خیز معرفی و برای رفع و اصلاح آن برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سامانه‌ای طراحی کرده است که در این سامانه آمار تصادفات به صورت روزانه ثبت می‌شود، اضافه کرد: در سال‌های گذشته ۲۵ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل شناسایی شده بود که از این تعداد ۲۳ نقطه حادثه خیز به طور کامل حذف و اصلاح شد و اصلاح ۲ نقطه دیگر نیز در حال اجرا است.

هاشمی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار استخراج شده ۱۴ نقطه حادثه خیز در راه‌های ارتباطی این استان شناسایی شده که از این تعداد سه نقطه حادثه خیز به طور کامل ایمن سازی شده و تلاش می‌شود تا پایان شهریور ماه حداقل هفت نقطه و تا پایان سال جاری نیز تمامی نقاط حادثه خیز شناسایی شده اصلاح و حذف شود.

او با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی تصادفات منجر به فوت در راه‌های ارتباطی استان اردبیل، ادامه داد: با تلاش پلیس راه و همکاری اداره کل راه و شهرسازی تلاش می‌شود با ایمن سازی جاده‌ها وقوع تصادف در محور‌های مواصلاتی استان کاهش یابد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه بیشترین علت وقوع تصادفات در استان اردبیل دو طرفه بودن جاده‌ها است، گفت: امیدواریم با تبدیل راه‌های دوطرفه به بزرگراه شاهد کاهش تصادفات به ویژه تصادفات رخ به رخ در استان باشیم.

هاشمی با اشاره به هزینه بالای حفاظت و نگهداری راه‌ها، افزود: حفاظت، نگهداری و ارتقای ایمنی راه‌ها از اولویت‌های راهداری استان است و امیدواریم اعتبارات لازم برای نگهداری از راه‌های استان افزایش یابد.

او با بیان اینکه سه عامل انسانی، جاده‌ای و خودرویی در بروز تصادفات موثر هستند، اظهار کرد: برای جلوگیری از وقوع تصادفات باید علاوه بر ارتقای ایمنی راه ها، فرهنگ رانندگی هم ارتقا یابد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • برنامه‌های دهه کرامت در ورامین تشریح شد
  • دختران تیم ملی هاکی برای قهرمانی آسیا آماده می‌شوند
  • پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز بازگشایی شد
  • بازگشایی و بهسازی پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • پارک بانوان ولی‌عصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • پارک بانوان ولیعصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • ‏ نپال مغلوب دختران شطرنج‌باز ایران شد
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل