Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سابق انگلیس اعلام کرد دولت متبوعش به رأی دادگاه انگلیسی مبنی بر بازگرداندن مبلغ یک قرارداد ۴۰۰ میلیون پوندی به دولت ایران تمکین خواهد کرد. ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گاردین، «جرمی هانت» وزیر خارجه سابق و نماینده فعلی حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس اعلام کرد دولت انگلیس رأی یکی از دادگاههای این کشور مبنی بر بازگرداندن مبلغ یک قرارداد تسلیحاتی بین انگلیس و ایران در دهه 1970 میلادی را اجرا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جرمی هانت در عین حال مدعی شده که بازپرداخت این مبلغ که رقم آن 400 میلیون پوند (در زمان قرارداد) است، هیچ ارتباطی به قضیه آزادی احتمالی «نازنین زاغری راتکلیف» جاسوس ایرانی-انگلیسی که اکنون در ایران زندانی است، ندارد.

بدهی دولت انگلیس به ایران، به یک قرارداد تسلیحاتی منعقده در دهه 1970 میلادی بر می‌گردد که دولت وقت انگلیس با شاه مخلوع ایران منعقد کرده بود. این پول از سوی شاه ایران به انگلیس پرداخت شده بود، اما تجهیزات نظامی موضوع قرارداد هیچگاه به دولت ایران تحویل داده نشد.

بر اساس اظهارات وزیر خارجه سابق انگلیس، پرداخت این بدهی به دولت ایران پس از انجام مذاکرات دوجانبه و مشخص شدن مبلغ دقیق آن (احتمالاً محاسبه سود یا ارزش حال مبلغ اولیه) انجام خواهد شد.

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,89,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار ایران (بین‌الملل) اخبار "انگلیس"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ایران بین الملل اخبار انگلیس اخبار ایران بین الملل اخبار انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو برابر شدن بدهی‌های اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گرچه همواره بر حمایت فولادین واشنگتن از تل آویو تاکید کرده است، اما پس از حمله هفتم اکتبر حماس، به مقامات صهیونیست هشدار داد اشتباه ایالات متحده پس از حملات یازده سپتامبر را مرتکب نشوند. اکنون اسراییل در باتلاق جنگ غزه فرو رفته و هر روز ابعاد جدیدی از تبعات این جنگ در حال روشن شدن است. 

به گزارش الجزیره، وزارت دارایی رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد جنگ غزه باعث شد میزان بدهی اسراییل دو برابر شود. 

در این بیانیه آمده است: سال ۲۰۲۳ میزان بدهی‌های دولت افزایش ۱۶۰ میلیارد شِکلی (۴۳ میلیارد دلاری) را تجربه کرد که نیمی از آن به دلیل جنگ غزه بود. این در حالی است که میزان افزایش بدهی دولت در سال ۲۰۲۲ تنها ۶۳ میلیارد شِکل (۱۷ میلیارد دلاری) بود. 

با این حال، وزارت دارایی اسرائیل مدعی است علی رغم تمامی چالش‌ها و ابهامات فراوان، افزایش میزان بدهی دولت گواه دسترسی به بازار‌ها بوده و نشان دهنده قدرت اقتصاد اسراییل است. 

این خبر پس از آن منتشر می‌شود که گزارش پیشین درباره اقتصاد رژیم صهیونیستی نشان می‌داد میزان کسری بودجه این رژیم به ۱۵ میلیارد شِکل معادل ۴ میلیارد دلار رسیده است. این میزان کسری بودجه برای دولت نتانیاهو برابر است با ۶.۲ درصد از تولید ناخالص داخلی اسرائیل که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر، اسرائیل روزانه صد‌ها میلیون دلار در این جنگ هزینه می‌کند. براساس اعلام بانک مرکزی رژیم صهیونیستی، برآورد می‌شود هزینه جنگ غزه تا سال ۲۰۲۵ به ۵۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بالغ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • انفجار در بزرگترین کارخانه تسلیحاتی انگلیس
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • انگلیس خواستار تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم‌ ایران شد
  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • استرداد بیش از ۷ هزار میلیارد ریال سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده
  • سالانه ۵۰ همت از بدهی دولت به شبکه بانکی ترمیم می‌شود
  • فرمول استقلال برای کاهش خسارت تعیین شده توسط فیفا
  • دو برابر شدن بدهی‌های اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه