Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:55:04 GMT

متکدیان در ایام اربعین جمع‌آوری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۲۸۲۹۸

متکدیان در ایام اربعین جمع‌آوری می‌شوند

به گزارش ایرنا،«علیرصا گودرزی» روز سه شنبه در نشست ساماندهی متکدیان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: اربعین فرصتی برای تمام استان است که باید به خوبی از آن استفاده کنیم.
وی افزود: باید چهره زیبای استان کرمانشاه را به مسافران اربعین حسینی (ع) نشان دهیم و اجازه ندهیم‌ متکدیان چهره استان را تخریب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اجتماعی استانداری کرمانشاه اعلام کرد: ۳۰۰ نفر از معتادین متجاهر و ۲۰۰ نفر از متکدیان در ایام اربعین در سطح استان باید ساماندهی شوند.
گودرزی با بیان اینکه شهرداری باید ساماندهی متکدیان در این ایام را بر عهده بگیرد، افزود: متکدیان در صورت فراهم بودن فضا در اردوگاه چشمه سفید ساماندهی کنیم.
وی ادامه داد: جمع آوری متکدیان سطح استان را نیروی انتظامی انجام خواهد داد و فرمانداری، شهرداری و بهزیستی آنان را ساماندهی میکنند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه نزدیک به پنج درصد متکدیان استان واقعا نیازمند هستند، گفت: امیدواریم با اجرای طرح جمع اوری متکدیان در ایام اربعین نیازمندان واقعی شناسایی و ساماندهی شوند.
گودرزی یادآور شد: شهرداری ها و بهزیستی برای نگهداری از متکدیان در این ایام از گرم خانه های سطح استان نیز کمک بگیرند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی باید در راستای دستورالعمل های صادر شده وظایف خود را در راستای خدمات دهی به زائران بخوبی انجام‌ دهند.
به گفته گودرزی، در راستای افزایش ظرفیت کمپ های ساماندهی معتادان متجاهر، ۲ پروژه تکمیل ستاد صیانت کنگاور و افزایش ۲۰۰ نفری ظرفیت سالن جنب اردوگاه ترک اعتیاد ماده ۱۶ را در دستور کار استانداری است.
سرقت های خرد توسط معتادان
همچنین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کرمانشاه در این نشست با تاکید بر ساماندهی معتادان متجاهر و متکدیان گفت: با توجه به اینکه بخش اعظمی از سرقت های خرد در استان توسط معتادان متجاهر و افراد متکدی انجام می شود، جمع آوری این افراد را امری ضروری دانست.
علی شمشیری افزود: ظرفیت اردوگاه های استان کرمانشاه برای نگهداری از متکدیان و معتادان متجاهر محدود است از این رو باید علاوه بر افزایش ظرفیت نگهداری زمینه بهبود و بازگشت معتادان به جامعه فراهم شود تا دوباره به کمپ های ترک اعتیاد باز نگردند.
طبق آمار غیررسمی، در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۵۰ هزار معتاد وجود دارد.
تردد از خسروی
امسال چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی باز است.
مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سالها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
براساس اعلام ستاد اربعین کشور، خدمات دهی به زائران در قالب موکب ها در داخل کشور از ۱۳ تا ۳۰ مهرماه و در داخل عراق از ۱۶ تا ۲۷ مهر ماه برنامه ریزی شده است.
۸۰۶۶/۹۶۱۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تکدی گری کرمانشاه اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۸۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه

محمدرضا آمویی فرماندار شهرستان کرمانشاه در جلسه ساماندهی مکان ضایعات فروشی‌های سطح شهرستان که در سالن جلسات شهید باهنر فرمانداری کرمانشاه با حضور جمعی از مسوولان ادارات مرتبط برگزار شد، گفت : سال قبل مصوباتی در خصوص ساماندهی این صنف در مناطق هشت‌گانه اجرا شد در جهت جمع‌آوری مراکز خرید و فروش ضایعات و کلید این طرح از محله آقاجان زده شد که بازتاب خوبی داشت.

وی بابیان اینکه با کمک و اقدام شهرداری، محیط‌زیست، منابع طبیعی و سایر ادارات مربوطه باید برنامه‌ریزی کنیم زمینی برای تخصیص شهرک ضایعاتی‌ها تعریف و مجوز آن سریع‌تر اخذ شود تا روند جانمایی و ساماندهی این صنف به‌موقع اجرا شود، افزود: بایست علاوه بر مقابله با فعالیت غیرمجاز در این راستا پیگیری لازم از سوی اداره صمت برای صدور قانون‌مند پروانه کسب افراد واجدالشرایط در دستور کار باشد و با برنامه مدون برای پلمپ اماکن غیرمجاز پیش برویم و مجوزدار‌ها را به شهرک جدید ضایعات فروشی‌ها منتقل کنیم.

فرماندار شهرستان کرمانشاه به لزوم اختصاص بیش از ۳۰ هکتار زمین برای ساخت این شهرک و انتقال مجموع صنف ضایعاتی در آنجا اشاره و تصریح کرد: زمینی که سال ۹۸ برای این امر تعریف‌شده تا اواسط ۱۴۰۱ تمدید شد، اما با توجه به اینکه در محدوده طرح تفصیلی جدید شهر برخوردیم و باید مکان جدیدی پیش‌بینی شود، از طرفی زیرساخت‌ها و تأمین بحث آب، برق و فاضلاب شهرک اولویت دارد.

وی با تأکید بر اینکه فاز دوم عملیات جمع‌آوری ضایعاتی‌ها طی ماه جاری آغاز می‌شود، ادامه داد: شهرداری در این حوزه متضرر شده و درآمدی که می‌باید از محل این فعالیت‌ها و جمع‌آوری ضایعات عاید مجموعه شهرداری شود، توسط افراد غیرمجاز این صنف دریافت می‌شود که این مهم جای تأمل و اقدام قاطع دارد.

آمویی خاطرنشان کرد طرح انضباط اجتماعی با حضور دستگاه قضایی، شهرداری، نیروی انتظامی و سایر نهاد‌های مرتبط، در دستور کار قرارگرفته تا شاهد وضعیت بهتری در حوزه سیما و منظر شهری باشیم.

این مقام مسئول گفت: روند اجرای طرح ساماندهی ضایعاتی‌ها را امسال باقدرت انجام خواهیم داد، نوع کاربری منازل و مغازه‌های این محلات تجمع ضایعات فروشی‌ها باید تعریف و بررسی شود، وضعیت پراکندگى آنان در شهر ساماندهی بشود و از فعالیت غیرمجاز به‌صورت تذکر اولیه و اقدام به پلمپ در مراحل بعد تشکیل پرونده در دستور کار قرار بگیرد، نظارت مستمر نیز الزامی هست.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه نیز در این جلسه بیان کرد: موضوع زمین جدید برای احداث شهرک ضایعاتی باید از سوی منابع طبیعی مشخص شود و پس از تقسیم‌بندی صنف دارای مجوز به این شهرک منتقل شده و برای آنهایی که مجوز ندارند نیز باید پرونده قضایی تشکیل شود.

شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه فک پلمپ، خرید اموال مسروقه در حوزه ضایعات فروشی‌ها جرم است و باید با پرونده قضایی برای آنان تشکیل شود، گفت: صرفاً انجام پلمپ از اقدامات غیرقانونی آنان جلوگیری نمی‌کند و نیاز به تمهیدات جدی است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و جمع آوری معتادین متجاهر در بیجار
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز
  • تأسیس شهرک ضایعاتی‌ها در شهرستان کرمانشاه