Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- نماینده ولی فقیه در امور حج زیارت تاکید کرد: همه باید تلاش کنیم خون پاک شهدای منا از بین نرود.

به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادواره شهدای مسجدالحرام و منا، ‌ گفت: دوم مهرماه سال ۱۳۹۴ که فاجعه منا اتفاق افتاد، روز بسیار تلخی بود و در صورت تدبیر میزبان می‌توانست به این صورت و با این همه شهید از جهان اسلام اتفاق نیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در جمع کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج وزیارت، ‌ ادامه داد: آن‌ها به کسی اجازه نمی‌دادند وارد معرکه شده و کمک کند. آن روز برای حجاج و خانواده‌ها که تلاش داشتند از وضعیت عزیزان‌شان اطلاعی به دست آورند، بسیار سخت  گذشت.

نواب گفت: اگر در آن وضعیت غمناک تدبیر مناسب به کار گرفته می‌شد، تعداد شهدا بسیار کاهش می‌یافت.

او با بیان این‌که حجت الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر ـ نماینده پیشین  ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ  سال گذشته با ارسال نامه به وزیر حج عربستان پیگیر حقوق شهدای مسجدالحرام و منا شد، افزود: امسال هم بنده با ارسال نامه دیگری برای طرف سعودی، تصریح کردم چهار سال است خانواده‌های محترم شهدا چشم به راه هستند. طرف ما در قضایای مختلف کاسب‌مآبانه برخورد می‌کند. ما با چنین کشوری روبرو هستیم که حتی حملات یمنی‌ها را به گردن ایران می‌اندازد و تلاش می‌کند ما را تحت فشار قرار دهد.

وی بیان کرد: امیدواریم  هوشیار شوند و حقوق شهدای مسجد الحرام و منا را ادا کنند.

 علی‌رضا رشیدیان ـ رییس سازمان حج و زیارت ـ نیز  بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید فاجعه منا فراموش شود و از اذهان خارج شود.

وی افزود: شهدای منا راه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را طی کردند و در این مسیر، درگرمای منا، فشار و تشنگی به یاد سرور و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان بودند و تشنه دعوت حق را لبیک گفتند.

رییس سازمان حج وزیارت در ادامه ایام گرامیداشت دفاع مقدس را فرصتی برای احیای ارزش‌های جهادی دانست و افزود: همه باید برای اعتلای ارزش‌های دینی، پاکدستی و خداباوری حرکت و برای پیشرفت کشور و ایجاد شرایط بهتر برای مردم تلاش کنیم. مدیریت جهادی را باید در محیط کار و تعاملات کاریمان دراولویت قرار دهیم و برای تحقق این هدف والا ازهمه امکانات استفاده کنیم.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: عربستان سعودی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۸۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: امروز باید همان‌طور که مسجد النبی(ص) نسبتاً بازسازی شد، بقیع نیز بازسازی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب صبح امروز در همایش جهانی «بقیع؛ مدفن امامان و اصحاب» که در سالن همایش‌های ساختمان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در قم برگزار شد، اظهار داشت: این روزها، روز قدردانی از مردان جبهه و دفاع است که توانستند آرزوی دیرینه مسلمانان را محقق کنند.

وی با اشاره به اینکه از جنبه‌های مختلف می‌توان در مورد بقیع بحث کرد، مطرح کرد: پنهان شدن جایگاه معنوی و پربار بقیع در وضعیت کنونی بسیار ناراحت کننده است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه محرومیت جامعه و تاریخ از انوار نورانی بقیع خسارات بیش‌تری نسبت به جسارت تخریب قبور داشته است، عنوان کرد: ائمه نورانی و اصحاب بزرگوار پیامبر(ص) که در بقیع مدفون هستند، اگر در هر شهر و کشوری بودند امروز گنبد و بارگاهی داشتند، ولی در بقیع مظلوم واقع شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هزاران نفر از نامداران تاریخ در بقیع مدفون هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه اجازه معرفی این شخصیت‌های بزرگوار و ارزشمند داده نشده است.

نواب با بیان اینکه منزلت و جایگاه بقیع یکی از محورهای سخن بوده و کتاب‌های بسیاری در این رابطه تدوین شده است، تصریح کرد: در طول تاریخ بقیع دچار حوادث مختلف شده است.

وی با اشاره به اینکه بقیع پس از مسجد النبی دومین جایگاه برای پیامبر(ص) بوده است، یادآور شد: قطعا این مکان دارای فضیلت‌هایی بوده که مورد توجه ویژه پیامبر(ص) قرار گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه امروز نیز باید این مکان ارزشمند مورد توجه قرار بگیرد، ابراز کرد: امروز باید همان‌طور که مسجد النبی(ص) نسبتاً بازسازی شد، بقیع نیز بازسازی شود.

وی ضمن بیان حکایاتی از منزلت و جایگاه بقیع، بیان کرد: پیامبر(ص) در بقیع خط آخرالزمان را برای امیرالمومنین(ع) ترسیم کردند.

نواب با اشاره به اینکه شخصیت‌های ارزشمندی همچون فاطمه بت اسد در بقیع مدفون هستند، عنوان کرد: روحانیون کاروان‌ها فرصت ویژه‌ای دارند که این شخصیت‌های گرامی و ارزشمند را به زائران معرفی کنند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار رئیس‌ جمهور با آیت‌الله شاهچراغی ‌
  • «کم‌آبی» ابرچالش استان سمنان است
  • نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: بقیع باید بازسازی شود
  • دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در استان با مردم دیواندره
  • انتقاد علی مطهری از رواج کلمات بیگانه در تلویزیون و تابلوهای شهری /دولت اسلامی فقط مسئول معیشت مردم نیست
  • بازدید نماینده ولی فقیه در قرارگاه کربلا از خط مرزی
  • پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان در پی درگذشت حاج محمد کیانی
  • اعزام بیش ۵ هزار عمره‌گزار به سرزمین وحی
  • محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
  • اعزام بیش 5 هزار عمره گزار در ماه شوال به سرزمین وحی