Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلپایگان- معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری گلپایگان گفت: فرهنگ و ذائقه کتابخوانی باید بیشتر ازگذشته در بین دانش‌آموزان و کودکان توسعه پیدا کند.

به گزارش خبرنگارایمناازشهرستان گلپایگان، سیدحمیدرضاافتخاری امروز(سه شنبه) در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه فرهنگ و ذائقه کتابخوانی باید بیش از گذشته در بین دانش‌آموزان توسعه پیدا کند، اظهارکرد: اگر فرهنگ کتابخوانی درکودکی به کودکان گرایش پیدا کندعلاقه به کتابخوانی درنوجوانی و جوانی بیشترخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید براینکه جلسات با محوریت شهرداری‌ها باید برگزارشود، گفت: نیم درصد سهم مالی شهرداری‌ها به نهادعمومی کتابخانه‌های عمومی برای تأمین مالی آن‌ها واریزشود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرمانداری گلپایگان با تأکید براینکه رسانه‌ها بایدجوانان را با فرهنگ کتابخوانی آشنا کنند، گفت: اگر در جهت ارتقای فرهنگ کتابخوانی در بین جوانان گام برداریم در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی موفق می‌شویم.

انتشارات شرکت کننده در نمایشگاه عرضه کتاب کتاب‌های درسی بیاورند

در ادامه علیرضا احمدی رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان اظهارکرد: براساس قانون نیم درصد درآمد شهرداری‌ها سهم کتابخانه‌ها است اما با وجود مشکلات اقتصادی در شهرداری‌های گلپایگان، گوگد و گلشهر پرداخت این سهم به صورت کامل از توان آن‌ها خارج است.

وی افزود: در شش ماهه اول سال جاری سهم شهرداری‌ گلپایگان ۱۰۰ میلیون تومان، گوگد ۲۵ میلیون تومان و گلشهر ۲۰ میلیون تومان بوده است که گلپایگان ۲۰ میلیون، گوگد هفت میلیون و گلشهر چهار میلیون تومان پرداخت کردند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان تصریح کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی توسط اداره فرهنگ و ارشاد نمایشگاه کتاب در سطح شهرستان برگزار می‌شود اما انتشارات شرکت کننده در این نمایشگاه کتاب‌های تکراری می‌آورند و لازم است کتاب‌ها از قبل رصد شوند تا کتاب‌ها جوابگوی دانش آموزان و دانشجویان باشد.

وی با بیان اینکه ۸۵ میلیون تومان اعتبار ازمحل تملک داریی شهرستان به اداره کتابخانه‌های عمومی اختصاص داده شد، گفت: در توان نهاد کتابخانه‌ها برای بازسازی مدارس نیست و اگربازسازی شوند برای تجهیز کتابخانه و تأمین نیرو آمادگی داریم.

بر گزاری چهارمین طرح "روستایِ دوستدارِ کتاب" در اسفندماه

در ادامه کورس بدیعی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان، اظهار کرد: به مناست هفته کتاب و کتابخوانی طرح المان کتاب درسطح یکی از میادین سه شهر با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام شود.

وی با بیان اینکه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی یکی از میادین و خیابان‌های سه شهر به نام کتاب نام گذاری شود، تصریح کرد: محفل ادبی توسط انجمن ادبی فانوس در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان ازبرگزاری  چهارمین طرح "روستایِ دوستدارِ کتاب" توسط وزارت ارشاد اسلامی در نیمه دوم اسفند ماه خبرداد و افزود: این طرح به دهیاری‌ها اعلام شود تا فرم‌ها را تکمیل کنند و سپس به وزارت فرهنگ و ارشاد فرستاده تا پس از تأیید و بررسی اعتبار آن را برای شهرستان جذب شود.

کد خبر 390825

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گلپایگان كتاب و كتاب خواني کودکان نمایشگاه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «تاریخ طب در ایران پس از اسلام» نوشته محمود نجم آبادی به عنوان یازدهمین کتاب از سلسله نشست های «صد کتاب ماندگار قرن» روز یکشنبه ۲ اردیبهشت در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

تا کنون کتاب های «تاریخ پیامبر اسلام» نوشته محمدابراهیم آیتی، «نثر طوبی؛ دایره‌المعارف لغات قرآن کریم» نوشته علامه ابوالحسن شعرانی، «بیست مقاله قزوینی» از مجموعه پژوهش های علامه محمد قزوینی، «زندگانی فاطمه زهرا سلام الله علیها» نوشته سید جعفر شهیدی، «مساله حجاب» نوشته شهیدمرتضی مطهری، «واژه و معنای آن از فارسی میانه تا فارسی» نوشته کتایون مزداپور ، «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» سلسله جلسات سیدعلی خامنه ای،«حواصل و بوتیمار» نوشته امیرحسن یزدگردی، «خواب آشفته نفت» نوشته محمدعلی موحد، «مفاتیح الجنان» با گردآوری شیخ عباس قمی در سلسله نشست های «صد کتاب ماندگار قرن» معرفی و بررسی شده‌اند.

جلسه بررسی کتاب «تاریخ طب در ایران پس از اسلام» با سخنرانی محمد حسین عزیزی عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی و محمد صدر عضو هیات علمی دایرة‌المعارف اسلامی همراه است و امین متولیان استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هم دبیری این نشست را به عهده خواهد داشت.

این‌نشست یکشنبه ۲ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در کتابخانه ملی برگزار و به‌صورت زنده از صفحه آپارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به نشانی aparat.com/nlai_ir پخش می‌شود.

کد خبر 6079830 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • حس خوب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنان جاری است
  • خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نقده
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • خط کشی ۲۵۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان نقده در سال گذشته 
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • مناسب سازی معابر در میبد وضعیت خوبی ندارد
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود