Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا جعفری مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه بازدید از اورژانس اجتماعی سمنان با بیان اینکه ۳۵۸ مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعال است گفت: اورژانس اجتماعی با هدف کاهش معضلات اجتماعی در شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت سطح کشور فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه اورژانس اجتماعی توانسته تاثیرگذاری بسزایی را در سطح جامعه داشته باشد افزود: از زمانی که این طرح اجرا شده میزان شناسایی و برخورد با آسیب‌های اجتماعی افزایش یافته است برای مثال در سال ۹۷ شناسایی معضلات اجتماعی نسبت به سال قبل از آن ۲۵ درصد افزایش یافته که نشان از تاثیرگذاری اورژانس اجتماعی دارد.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه راه اندازی اورژانس اجتماعی کشور مردم را نیز نسبت به مسائل حوزه آسیب‌های اجتماعی حساس‌تر می‌کند، گفت: در بسیاری حوزه‌ها مشارکت مردم سبب شده تا جلوی یک معضل اجتماعی گرفته شود.

جعفری تصریح کرد: معضلاتی مانند کودک و همسرآزاری در درون کانون خانواده رخ می‌دهد لذا آمار دقیقی از آن در دست نیست و تنها می‌توان برای کنترل آسیب، خدمات اورژانس اجتماعی را توسعه داد.

او در ادامه با بیان اینکه ۱۱۰ مرکز کودک و خانواده در کنار خانه امن و مرکز ندای مهر در سطح کشور به افراد قربانی معضلات اجتماعی خدمات می‌دهند تاکید کرد: این مراکز زیر نظر بهزیستی با مشارکت و حمایت سازمان‌های مردم نهاد و خیران در کشور فعال هستند و همچنین ۲۰ مرکز غیردولتی و هفت مرکز دولتی در خصوص خانه‌های امن در کشور وجود دارد که این مکان، ویژه نگهداری زنان در معرض خشونت و فرزندانشان محسوب می‌شود.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: این زیرساخت‌ها جدای ۲۲ خانه ندای مهر غیر دولتی و ۳۰ خانه سلامت دولتی ویژه دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی و یا دختران فراری است که در سطح کشور وجود دارد.

انتهای پیام / ر

فعالیت اورژانس اجتماعی در شهر‌های بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت در کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت شدید یک جوان بر اثر صاعقه در کرمان

 روابط عمومی اورژانس رفسنجان کرمان اعلام کرد که برخورد صاعقه با جوان ۳۴ ساله در این شهرستان به مصدومیت شدید وی منجر شد.

به گزارش ایرنا از اورژانس رفسنجان، مجید سنجی شامگاه دوشنبه افزود: این حادثه عصر امروز رخ داد.

وی ادامه داد: فرد آسیب دیده توسط یک دستگاه آمبولانس از پایگاه احمدآباد اورژانس رفسنجان به مرکز درمانی علی ابن ابیطالب(ع) منتقل شد.

شهرستان رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال مرکز استان کرمان قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه یعنی محروم‌سازی فعال اقتصادی ایرانی از ارتباطات جهانی/ تاکنون کمیسیون اجتماعی به جمع بندی نهایی نرسیده است
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟
  • صاعقه ومصدومیت شدید مرد رفسنجانی
  • مصدومیت شدید یک جوان بر اثر صاعقه در کرمان
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است
  • بازگشت به زندگی خانم ۶۸ ساله در شهرکرد
  • وجود ۳۸۰ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت ایجاد تحولی در عملکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر
  • آسیب دریاچه نمک کانون گردوغبار در منطقه را فعال می‌کند