Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به افتتاح فاز اول مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در این دانشگاه گفت: اپلیکیشن اکو پایا به‌منظور ثبت و امتیازدهی رفتارهای محیط زیستی دانشگاهیان طراحی‌شده و هفتۀ آینده رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امروز  مراسم افتتاح فاز اول مسیر سبز (مسیر ویژه دوچرخه‌سواری) دانشگاه فردوسی با حضور دکتر کافی رئیس این دانشگاه، اعضای شورای راهبردی دانشگاه سبز و نیز مسئولان شورای شهر و شهرداری مشهد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین، دفتر جدید دانشگاه سبز در سازمان مرکزی این دانشگاه که بر اساس اصول ساختمان سبز، بازطراحی و بازسازی‌شده مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

دکتر بنی‌هاشمی، دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه سبز با مساحت 300 هکتار یکی از بزرگ‌ترین پردیس‌های دانشگاهی را در کشور داراست و بر این اساس، مطلوب‌ترین وسیلۀ حمل‌ونقل در دانشگاه دوچرخه است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، حجم بالای تردد خودرو در سطح دانشگاه نه‌تنها باعث افزایش آلودگی هوا شده، بلکه امنیت دانشگاهیان را نیز در معرض خطر قرار داده است. لذا توسعۀ زیرساخت‌های استفاده از دوچرخه چه ازلحاظ زیرساخت‌های فرهنگی و چه زیرساخت‌های فیزیکی در دستور کار دفتر دانشگاه سبز قرارگرفته  و اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده‌ایم. ازجملۀ این اقدامات، طراحی و ساخت جایگاه‌های پارک دوچرخه برای تمامی دانشکده‌ها و واحدهای دانشگاه و نیز راه‌اندازی تعمیرکار سیار دوچرخه جهت ارائۀ خدمات در محل به دانشگاهیان عزیزی که از دوچرخه‌های دانشگاه و یا دوچرخه‌های شخصی خود استفاده می‌کنند بوده است.

دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی بیان کرد: همچنین، با تعامل مثبت و سازنده‌ای که میان دفتر دانشگاه سبز و کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر و نیز معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد برقرار شد، از محل بودجۀ اختصاص‌یافته به توسعۀ حمل‌ونقل انسان‌محور در شهرداری مشهد، مسیر ویژۀ دوچرخه به طول تقریبی 750 متر و عرض متوسط 3 متر که از در شمالی پردیس دانشگاه تا مسجد حضرت زهرا (س) امتدادیافته، آماده‌سازی شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بنی‌هاشمی افزود: این مسیر، بخشی از مسیر سبز طراحی‌شده در طرح جامع دانشگاه فردوسی مشهد است که فاز اول آن امروز افتتاح شد و به امید خدا امیدواریم با کمک مدیریت شهری، فازهای بعدی نیز به‌زودی اجرایی شوند. مطمئناً همکاری دانشگاه و مدیریت شهری در الگوسازی و توسعۀ حمل‌ونقل پاک می‌تواند نویدبخش اتفاقات بزرگی در آینده باشد که آثار آن را در سطح جامعه نیز شاهد خواهیم بود.

 وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر توسعۀ زیرساخت‌های فیزیکی، در جهت توسعۀ رفتارهای محیط زیستی، برنامه‌های فرهنگی متنوعی توسط دفتر دانشگاه سبز در حال پیاده‌سازی است که در هفته‌های آتی از برخی از آن‌ها رونمایی خواهد شد. ازجملۀ این موارد، ساخت اپلیکیشن اکو پایاست که به‌منظور ثبت و امتیازدهی رفتارهای محیط زیستی دانشگاهیان طراحی‌شده و هفتۀ آینده در جشن دانشجویان جدید دانشگاه رونمایی خواهد شد.

دبیر شورای راهبردی دانشگاه سبز دانشگاه فردوسی عنوان کرد: همچنین، شخصیت دکتر سبز که به سفارش دفتر دانشگاه سبز توسط یکی از گرافیست‌های صاحب‌نام مشهدی، طراحی گردیده است، هفتۀ آینده رونمایی خواهد شد. این شخصیت ازاین‌پس به‌عنوان نماد دفتر دانشگاه سبز، پیام‌های محیط‌زیستی را به مخاطبان منتقل خواهد کرد. در فاز اول، اپلیکیشن اکوپایا و شخصیت دکتر سبز در داخل دانشگاه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، اما به‌زودی در مقیاسی وسیع‌تر به همۀ شهروندان عرضه خواهد گردید.


بنابر گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی، وی در مورد بازطراحی و بازسازی دفتر جدید دانشگاه سبز گفت: هدف از این اقدام، هویت‌بخشی به دفتر دانشگاه سبز در سطح دانشگاه است تا دانشگاهیان عزیز بیش‌ازپیش با مفهوم و جایگاه دانشگاه سبز آشنا گردند. در این راستا، سعی شد متناسب با اصول ساختمان سبز همچون استفاده بهینه از فضا، تبدیل و بازیافت تجهیزات اداری مستهلک و کم‌کاربرد، استفاده از مواد بازیافتی در ساخت تجهیزات و میزهای اداری و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، با هوشمندسازی و بهینه‌سازی سیستم روشنایی دفتر، استفاده از رنگ‌های روشن و جذاب برای تجهیزات و محیط داخلی اتاق، نصب پرده‌های باقابلیت تنظیم میزان نور ورودی و باهدف استفاده هر چه بیشتر از نور طبیعی، کاربرد گیاهان آپارتمانی مقاوم در چیدمان دفتر به‌صورت دیوار سبز و سقف سبز، باهدف ایجاد یک محیط کاری فرح‌بخش و تولید اکسیژن بیشتر در فضا، این دفتر بازطراحی و بازسازی گردد که خوشبختانه با استقبال کم‌نظیر دانشگاهیان عزیز مواجه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی دانشگاهی دانشگاه سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۲۹۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌سوار آماده افتتاح شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: پل تخریب شده انجیرلوی محور گرمی – بیله‌سوار که در سیل سال گذشته تخریب شده بود، در مرحله بهسازی و افتتاح قرار گرفته است. - اخبار استانها -

کلیم‌‌الله وثوقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: عملیات بهسازی پل انجیرلوی محور گرمی به بیله‌سوار بعد از وارد آمدن خسارت در اثر جاری شدن سیل سال گذشته در دستور کار بهسازی قرار گرفت اما به صورت موقت پل فلزی را در این مسیر راه‌اندازی کردیم تا عبور و مرور در این محور مواصلاتی ترانزیتی با اختلال روبه‌رو نشود.

وی تصریح کرد: این پروژه خاص با تلاش راهداری و عوامل مهندسی استان به شکل مطلوب طراحی شده که در یک سال اخیر اجرای آن با قوت و قدرت ادامه پیدا کرد که امروز شاهد انجام مراحل پایانی و تکمیلی این پل هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: برای این پل 16 شمع در ارتفاع 20 متر به کارگیری شده و فنداسیون آن با کیفیتی مطلوب اجرایی و عملیاتی شده است.

وثوقی افزود: تا آخر تیرماه شاهد بهره‌برداری و راه‌اندازی پل انجیرلو خواهیم بود تا با مطلوبیت امکان تردد در محور گرمی – بیله‌سوار فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در طراحی و اجرای این پروژه به نحوی عمل شده تا سازه آن بر اثر حوادث غیرمترقبه به ویژه جاری شدن سیل دچار تخریب نشده و امکان بهره‌برداری آن فراهم آید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: پیش‌بینی ما هزینه‌کرد 40 میلیارد تومانی برای این پروژه بود اما با تعدیلی که در این یک سال انجام شد، پروژه با هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیارد تومان آماده افتتاح شده است.

وثوقی بیان کرد: امیدواریم هموطنان در محور گرمی – بیله‌سوار به عنوان مسیر ترانزیتی از این پل و بزرگراه در حال احداث بهره‌برداری کرده و امکان تردد ایمن داشته باشند.

انتهای پیام/131/.

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در دادگستری قزوین
  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است
  • ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌ سوار آماده افتتاح شد
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری قزوین
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت
  • افتتاح دفتر حمایت از تولید و سرمایه گذاری در دادگستری
  • افتتاح دفتر نمایندگی اتاق مشترک ایران و آلمان در خرمشهر
  • پل انجیرلو در مسیر ترانزیتی گرمی ـ بیله‌سوار آماده افتتاح شد