Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عمران خان» عصر روز سه شنبه به وقت محلی در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک با اعلام این مطلب به دیدار روز گذشته خود با «دونالد ترامپ» اشاره کرد و افزود: رییس جمهوری آمریکا از من‌ خواست تا موضوع تنش زدایی در منطقه را در جریان دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران مطرح کنم.

عمران خان اظهار داشت: همچنین قبل از عزیمت به نیویورک، سفر رسمی به عربستان انجام داده و با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیداری داشتم که بن سلمان نیز از من خواست درباره رویدادهای اخیر در خلیج فارس و تنش‌زدایی میان تهران و ریاض، با حسن روحانی رییس جمهوری ایران صحبت کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: من پیام ترامپ مبنی بر تنش‌زدایی و توافق را به رییس جمهوری ایران رساندم. ما از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد البته نمی‌خواهیم جزییات بیشتری در این خصوص بیان کنیم.

نخست وزیر پاکستان گفت که وی امیداوار است درگیری در منطقه روی ندهد زیرا معتقد است که جنگ هرگز راه‌ حل مشکلات نیست.

وی هشدار داد: در صورت بروز درگیری، بودجه کشورهای منطقه تحت تاثیر قرار گرفته و قیمت جهانی نفت افزایش بسیاری خواهد یافت و این وضعیت به افزایش فقر در منطقه منجر می‌شود به همین دلیل ما مصرانه درصدد ایفای نقش برای کاهش تنش‌ها در منطقه هستیم.

نخست وزیر پاکستان روز گذشته با حضور در محل اقامت رییس جمهوری اسلامی ایران در نیویورک با دکتر حسن روحانی دیدار و گفت وگو کرد.

عمران‌خان در این دیدار اظهار امیدواری کرد: بتواند نقش بزرگی در کاهش تنش میان ایران و آمریکا بازی کند.

وی همچنین با اشاره به کمک های ایران در چند دهه گذشته به ملت و دولت پاکستان، برای هر گونه همکاری جهت کاهش تنش در منطقه اعلام آمادگی کرد.

عمران خان همچنین تشکر ویژه خود و ملت پاکستان را از رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان ایرانی برای اتخاذ مواضع صحیح و اصولی در حمایت از مردم کشمیر اعلام کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عمران خان دونالد ترامپ محمد بن سلمان آرامکو حسن روحانی ایران خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه

امیر قطر و ولیعهد سعودی در گفت‌وگویی تلفنی بر لزوم جلوگیری از گسترش تنش‌ها در منطقه و برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در سایه ادامه گفت‌وگوهای سران کشورهای منطقه درباره تحولات غزه، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در تماسی تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی، اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه غزه را مورد بررسی قرار داد.

دیوان امیری قطر اعلام کرد که امیر این کشور و ولیعهد سعودی در این تماس تلفنی بر لزوم کاهش تنش‌ها و جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه تاکید کردند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و محمد بن سلمان همچنین بر اهمیت برقراری آتش‌بس در نوار غزه و سایر اراضی فلسطینی تاکید کردند.

دیروز سه شنبه هم فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی در نشست مطبوعاتی با همتای پاکستانی خود گفت: تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس در نوار غزه کافی نیست و باید به ورود کمک‌های بشردوستانه سرعت ببخشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره به جان باختن اعضای کاروان سازمان خیریه «آشپزخانه مرکزی جهانی» در حمله عامدانه ارتش رژیم صهیونیستی در چند هفته گذشته در غزه اظهار داشت: جهان در حالی با کشته شدن هفت نفر از نیروهای امدادرسان در غزه دست به تحرک زده که کشتار بیش از 33 هزار انسان را تاکنون نادیده گرفته است.

وی تاکید کرد که مرگ ساکنان غزه به‌سبب گرسنگی تأکید می‌کند که نظام بین‌المللی کاملاً در خصوص تعامل با اوضاع نوار غزه شکست خورده است. ما خواهان آتش‌بس فوری در غزه و مخالف نزاع بیشتر در منطقه هستیم.

عربستان: جهان کشتار 33هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه کشورمان با گوترش
  • رئیسی: گذشت زمانی که برخی می‌خواستند با برجام 2 و برجام 3 روی موشک‌ها و توانایی‌های ما معامله کنند/ ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که روی توانایی‌های ملت ایران که به برکت خون شهیدان به دست آمده، معامله شود
  • رییس‌جمهور هفته آینده عازم پاکستان می‌شود
  • رییس‌جمهور ۳ اردیبهشت عازم پاکستان می‌شود
  • دیدار استاندار آذربایجان‌غربی با فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • پاکو خمز: دخترانم با گریه از من خواستند ایران را ترک کنم
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است