Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری مرآة البحرین، انجمن روزنامه نگاران بحرین دراین بیانیه افزوده است: حق آزادی مذهبی برای شهروندان شیعه در بحرین رعایت نمی شود و فشارها بر خطیبان و مداحانی که در ایام محرم فعالیت کردند، ادامه دارد.

در این بیانیه تصریح شده، ده ها خطیب و مداح توسط نهادهای امنیتی  به خاطر فعالیت هایشان مورد بازجویی قرار گرفتند و از آن ها درباره محتوای سخنرانی ها و نوحه هایشان سؤال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه تاکید می کند که این نخستین باری نیست که مقام های بحرینی حقوق شهروندان شیعه کشور را در احیای  این مناسبت دینی سالانه نقض می کنند.

مرکز حقوق بشر بحرین در گزارشی پیش تر اعلام کرده بود که از ابتدای ماه محرم تاکنون، رژیم بحرین ۴۹ بار حقوق شهروندان شیعه این کشور را نقض کرده است.

جلوگیری از انجام شعائر مذهبی در زندان های آل خلیفه از دیگر موارد نقض حقوق بشر در روزهای ماه محرم در بحرین است.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون شاهد موج اعتراض های مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.

به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندان های بحرین شکنجه شده اند.

رژیم آل خلیفه با حمایت دولت های غربی از جمله انگلیس و با کمک نظامیان عربستان و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراض های مسالمت آمیز مردمی این کشور را با شدیدترین شکل سرکوب می کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بحرین ماه محرم مداح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم

رژیم صهیونیستی طی ۷ ماهی که از جنگ غزه می‌گذرد به طور گسترده در حال کشتار غیرنظامیان، نابودی زیرساخت ها، جلوگیری از ورود اقلام بشردوستانه به این باریکه، و نیز بمباران بیمارستان ها، مراکز درمانی، مدارس، و حتی مساجد کرده است. کشتار بیش از ۳۴ هزار غیرنظامی آشکارا نشان دهنده نسل کشی فلسطینیان به دست صهیونیست هاست. با این حال، آمریکا که خود را مدافع حقوق بشر در جهان می‌داند چشمش را بر روی این مسائل بسته است. 

به گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) اتهامات وارده بر واشنگتن مبنی بر استاندارد‌های دوگانه این کشور در برابر نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد. 

بلینکن در این باره گفت: آمریکا در حال بررسی اتهامات مربوط به نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل در جنگ غزه است. 

وزیر خارجه آمریکا که پیرامون گزارش سالانه وزارت خارجه کشورش درباره شرایط حقوق بشر در جهان با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: این سخن که ایالات متحده زمانی که به اسرائیل و مسئله حقوق بشر مربوط به این رژیم می‌رسد استاندارد‌های دوگانه را اتخاذ می‌کند، صحت ندارد. آیا ما استاندارد‌های دوگانه داریم؟ پاسخ خیر است. 

آمریکا به طور سالانه اقدام به انتشار گزارشی مبنی بر نقض حقوق بشر در جهان می‌کند. در این لیست قالبا کشور‌های دوست ایالات متحده که بالاترین ناقضان حقوق بشر هستند از جمله اسرائیل هیچ گاه گنجانده نمی‌شوند ولی در عوض کشور‌هایی که واشنگتن با آنها روابط خوبی ندارد در صدر لیست قرار گرفته و به طور معمول تحریم‌هایی را نیز به همین دلایل علیه آنها وضع می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد
  • سپاه، نهادی مردمی و مرتبط با مردم است
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم
  • ادامه قدرت‌نمایی شاگردان شمسایی/ قرقیزستان حریف ایران در یک‌چهارم
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • واکنش رهبر شیعیان نیجریه به تنبیه رژیم صهیونیستی توسط ایران
  • افتتاح «خانه روزنامه‌نگاران» در آینده نزدیک
  • شگرد روانشناس قلابی برای کشاندن زنان افسرده به خلوتگاه ترسناک