Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبع چهارم تولید انگور در کشور را داراست افزود: آذربایجان غربی با بیش از ۲۳هزار هکتار تاکستان قطب اول تولید انگور بوده و سردشت با بیش از پنج هزار هکتار انگور سیاه به صورت خودرو و جنگلی ۳۵ هزارتن محصول ارگانیک تولید می کند.

وی ادامه داد: در این راستا شهرستان ارومیه با بیش  از ۱۱ هزار هکتار رتبه اول سطح زیر کشت این میوه در استان بوده و امسال با پیش بینی تولید بیش از ۱۴۰ هزار تن بیشترین  میزان تولید را در استان به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلیلی با بیان اینکه انگور دومین محصول باغی استان بوده و بیش از ۳۰ هزار بهره بردار به طور مستقیم و ۳۰هزار نفربه صورت غیر مستقیم در امر داشت و برداشت، بسته‌بندی و حمل و نقل انگور فعالیت کرده و از این راه امرار معاش می‌ کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه هر سال حدود ۳۵ درصد از محصول تولیدی انگور به صورت تازه خوری و حدود۳۰  درصد نیز تبدیل به کشمش می شود ادامه داد:بخشی از انگور تولیدی نیز سالانه به کشور های عربی و روسیه صادر می شود.

جلیلی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ رقم انگور در استان تولید می شود بیان کرد: رقم سفید کشمشی، قرمز کشمشی، تبرزه سفید و قرمز، ریش بابا، حسینی، خلیلی، لعل بیدانه و قزل اوزوم از جمله آنهاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه از برگ مو وهسته این میوه بهشتی برای تهیه غذا و روغن گیری استفاده می شود، گفت:  انگور به صورت دوشاب (شیره)،کشمش ،سبزه، آبمیوه،سرکه و غوره در صنایع تبدیلی تولید می شود.

وی با بیان اینکه نیمه اول مردادماه بهترین زمان آبغوره گیری است، ادامه داد: در این استان که بالغ بر ۲۰هزار هکتار باغ انگور را دارا است، هر ساله در مرحله غوره شدن و قبل از رسیدن و شیرین شدن انگور بخشی از غوره ها به آبغوره تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه نیمه اول مردادماه بهترین زمان آبغوره گیری است، ادامه داد: این استان دارای بالغ بر ۲۰هزار هکتار باغ انگور می باشد که هر ساله در مرحله غوره شدن و قبل از رسیدن و شیرین شدن انگور بخشی از غوره ها را چیده وبه آبغوره تبدیل می شود .

جلیلی خاطر نشان کرد: سالانه بیش از ۴۱۰ تن آب غوره توسط ۳ واحد ابغوره گیری به صورت صنعتی درسطح استان استحصال می شود،غوره در مصارف خانگی و تهیه سالادها وچاشنی غذاها بکار می رود و بخش عمده ای از آبغوره  نیز در استان نیز به روش سنتی خانگی تهیه می شود.

کد خبر 4728106

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی انگور هفته دفاع مقدس قزوین اربعین حسینی بوشهر شیراز اربعین 98 شهرکرد استانداری سمنان گرگان خطبه های نماز جمعه بازگشایی مدارس بیرجند سانحه تصادف اجلاس جاده ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صد و دهمین یکشنبه های حمایت از تولید در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی امروز در صد و دهمین یکشنبه های حمایت از تولید، ضمن بازدید از دو واحد تولیدی در ارومیه، از نزدیک پیگیر رفع مشکلات این مجموعه های تولیدی شد.

عمده مشکلات این مجموعه های تولیدی در حوزه هایی چون شرکت شهرک های صنعتی، سازمان امور مالیاتی و تامین سرمایه ثابت و در گردش از طریق بانک های عامل می باشد که تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد.

واحد تولیدی نخست فعالیت خود را در ارومیه آغاز کرده است و انواع کنسانتره، پوره و رب تولید می کند.

واحد تولیدی  دوم نیز     در ارومیه انواع پنیر  تولید می کند.

 

 

دیگر خبرها

  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • صد و دهمین یکشنبه های حمایت از تولید در ارومیه
  • تصویب سه طرح در جلسه راهبری طرح های سرمایه گذاری آذربایجان غربی