Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- استاندار ایلام با بیان اینکه مدارس ۲۰ روستا در سیل فروردین دچار خسارات اساسی شدند، گفت: کار تعمیر و نوسازی مدارس در روستا‌هایی که بنا نبود جابجا شوند به اتمام رسیده و دانش‌آموزان در حال تحصیل در آنها هستند. همچنین هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در پساسیل تا پایان سال مالی جاری ساخته و به مردم تحویل داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 08:59 - 03 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۲۶۴۸ قاسم سلیمانی­‌دشتکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به آخرین اقدامات بازسازی و نوسازی در مناطق سیل‌زده استان ایلام در آستانه فصول سرد سال، بیان داشت: جاده و راه‌هایی که در حوزه زیرساخت‌های اربعین محسوب می‌شدند، همگی کامل بازسازی و تحویل داده شدند تا زائران عتبات عالیت برای خروج از مرز مهران مشکلی نداشته باشند.
وی ادامه داد: بقیه راه‌ها در استان ایلام که از سیل فروردین ماه خسارت دیده بودند، فعلا با تعمیرات جزئی برای تردد آماده شده‌اند اما کار مشاوره و پیمانکاری برای زیر سازی‌های اساسی روی آن‌ها در حال انجام است و تا پایان سال تمام می‌شود.
استاندار ایلام درباره آخرین وضعیت مدارس این استان در پساسیل اضافه کرد: مدارس ۲۰ روستا در سیل فروردین ماه دچار خسارات اساسی شدند که کار تعمیر و نوسازی مدارس در روستا‌هایی که بنا نبود جابجا شوند به اتمام رسیده و دانش‌آموزان در حال تحصیل در آنها هستند.
وی ادامه داد: ساخت مدارس در روستا‌هایی که نیاز به جابجایی مکانی دارند همزمان با ساخت و ساز واحد‌های مسکونی، به اتمام می‌رسد و تا آن زمان دانش آموزان در مدارس و مکان‎های دیگری به تحصیل مشغول شده‌اند.
سلیمانی دشتکی با بیان اینکه کار تعمیر همه واحد‌های مسکونی در مناطق آسیب دیده از سیل در ایلام پایان یافته است، گفت: اخیرا ۱۰۰ واحد مسکونی احداث شده در پساسیل ساخته و تحویل داده شد که تعداد  هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی دیگر هم تا پایان سال مالی جاری یعنی تیر ۹۹  ساخته و به مردم تحویل داده می‌شود؛ اغلب این واحد‌ها در مرحله فنداسیون و سفت کاری هستند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استاندار ایلام قاسم سلیمانی دشتکی مدارس خسارت دیده سیل فروردین ماه مشاوره و پیمانکاری اربعین حسینی واحدهای مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۱۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر

احمد محمدی زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمرکز امسال استان بوشهر علاوه بر سایر موارد مهم و اولویت دار، بر روی آموزش و پرورش است و برنامه‌های متنوعی برای بهبود سطح کیفی تعلیم و تربیت و پرورش آینده سازان کشور، تدارک دیده ایم.

استاندار بوشهر از تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: در نخستین اقدام و بدنبال پیگیری‌های صورت گرفته، تفاهم نامه‌ای بین استانداری بوشهر و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور منعقد و مقرر شد ۲۵۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های اولویت دار نوسازی مدارس استان بوشهر تزریق شود.

محمدی زاده تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقده، مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان توسط استانداری و ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز توسط سازمان نوسازی مدارس کشور تامین می‌شود.

استاندار بوشهر در ارتباط با جزئیات این تفاهم نامه نیز گفت: از مجموع اعتباراتی که توسط استانداری تامین شده، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی استان، ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنعت نفت و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از محل مولدسازی به نوسازی مدارس استان بوشهر ابلاغ می‌شود.

محمدی زاده ابراز داشت: ۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی نوسازی مدارس، ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات خیرین و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از اعتبارات کشوری مولدسازی تخصیص یافته است.

وی افزود: با این اقدام، بیش از ۱۷۰ مدرسه استان بوشهر، تجهیز و نوسازی شده و به عنوان اولین و تنها استان کشور هستیم که سرانه و تراکم فضای آموزشی به میزان استاندارد رسیده و مشکل فضای فیزیکی مدارس استان نیز به طور کامل رفع می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا شهریور سال جاری
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در استان بوشهر
  • تحویل ماشین آلات جدید به شهرداری‌های آذربایجان شرقی
  • فقط ۳ درصد اعتبارات نوسازی مدارس استان به کبودراهنگ اختصاص یافت
  • تخصیص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر
  • ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه‌زمین در روستا‌های مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن است
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس استان بوشهر اختصاص یافت