Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود رضا پیروی (دبیرکل جمعیت هلال احمر) در گفت‌وگو با خبرنگار درباره اظهارات اخیر رئیس مرکز امدادهوایی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر مبنی بر زمین‌گیر شدن ۶ فروند بالگرد این جمعیت گفت: از کار افتادن بالگردهای هلال‌احمر موضوع جدیدی نیست و ما در زمان سیل و حتی قبل از آن نیز با این موضوع مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکیدی که از سوی رییس مرکز امداد هوایی مطرح شده، این است که اگر قرار است ما به مردم کمک‌رسانی داشته باشیم، پس تحریم خدمات اولیه و نیازهای انسانی برای چیست؟

وی ادامه داد: بالگردهای هلال‌احمر در زمان سیل که در ابتدای سال اتفاق افتاد، نزدیک به ۱۲۰۰ ساعت پرواز داشتند و این زمان معادل دو سال کاری برای بالگردها است. بالا بودن ساعات پروازی بالگردها باعث فرسوده شدن آنها شده است.

دبیر کل جمعیت هلال‌ احمر با بیان اینکه بالگردها نیاز به قطعه دارند، گفت: ما با صلیب سرخ برای تامین این قطعات وارد مذاکره شده‌ایم تا از پول‌های خارجی که به ما کمک شده است و اجازه ورود ندارد، قطعه برای بالگردها وارد کنیم البته این موضوع هم مشکلات مربوط به خود را دارد.

پیروی خاطرنشان کرد: ما در خصوص بالگردهایی که توسط بلوک غرب ساخته می‌شوند، هم در زمینه واردات قطعات و هم در زمینه تبادل مالی مشکل داریم، اما برای ورود قطعات بالگردهایی که توسط بلوک شرق ساخته می‌شوند مشکلی نداریم، البته برای تبادل مالی نیز در این مورد مشکلاتی وجود دارد. البته اکثر بالگردهای ما شرقی هستند.

وی ادامه داد: البته در حال عادی و در شرایط غیربحران مشکل خاصی از نظر بالگرد نداریم، اما در شرایط بحران ممکن است با مشکلاتی مواجه شویم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دبیرکل جمعیت هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمد عشقی گفت: در پی وقوع سیل و آب گرفتگی برخی معابر عمومی در جنوب کشور و با اعلام سازمان امداد و نجات مبنی بر اینکه یزد به عنوان استان عمل کننده در شهر کنارک سیستان و بلوچستان انتخاب شده ۴۰ نفر نیرو‌های امدادی آموزش دیده این استان به این مناطق اعزام شدند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه سایر تیم‌های عملیاتی در حالت آماده باش در استان قرار دارند، ادامه داد: ۴۰ نیروی عملیاتی در قالب ۱۰ تیم امدادی از شهرستان‌های (اردکان، میبد، مهریز، یزد، اشکذر، خاتم، بافق و بهاباد) و تیم واکنش سریع استان به همراه تجهیزات سیلاب و ۱۴ دستگاه موتور پمپ، موتور برق و کف کش با ۹ دستگاه خودروی امدادی کمک دار و ۲ دستگاه کامیونت فوسو به منطقه اعزام شد. 


عشقی گفت: این شهر ۶ هزار نفری تحت تاثیر سیلاب قرار گرفت که نیرو‌های عمل کننده و امدادی هلال احمر استان یزد به همراه تیم‌های عملیاتی چند استان دیگر نسبت به توزیع اقلام امدادی و زیستی به سیل زدگان می‌پردازند.


 وی اشاره به همراهی قابل توجه عموم مردم با پویش همدلی و مهربانی جمعیت هلال‌احمر برای کمک به هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان، از نقش موثر حامیان و داوطلبان حقوقی این جمعیت در پویش یاد شده قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • نهاد‌های بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • نهادهای بین‌المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی ورود جدی کنند
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر در جریان سیل اخیر
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان