Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: این‌که در برخی از شهرهای کشور نام شهدا از تابلو کوچه‌ها حذف می‌شود ناشی از عدم‌درک صحیح کسانی است که از فرهنگ شهادت و مقاومت فاصله گرفته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی طاهری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر بیرجند در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص گفتمان مقاومت و پیروزی اظهار کرد: دفاع فراگیر مردمان با بصیرت ایران در برابر تجاوز ارضی عراق به ایران در اوایل انقلاب اسلامی که علیه انقلاب نوپای اسلامی به وقوع پیوست با مقاومت به پیروزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: با توجه به وحدت و روحیه انقلابی مردم و در سایه مقاومت و جان‌فشانی‌های رزمندگان اسلام منجر به پیروزی جبهه مقاومت در دفاع مقدس شد.   رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر بیرجند بیان کرد: این پیروزی و دفاع مقدس یک شاهد عینی و کاربردی برای اهمیت و اثربخشی گفتمان مقاومت در برابر هرگونه تعدی و تجاوز از سوی بیگانگان است.   طاهری با اشاره به کاربرد گفتمان مقاومت در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی، عنوان کرد: کاربرد گفتمان مقاومت در عرصه‌های اقتصادی و صنعتی نیز در سایه تلاش صنعتگران، فعالان اقتصادی و در سایه اتکا به داشته‌ها، منابع و توانمندی‌های داخلی مشروط بر این‌که مردم نیز همراهی کرده و از تولیدات داخلی مصرف کنند به طور قطع می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.   وی اظهار کرد: اقتصادمقاومتی مبتنی بر گفتمان ارزشی مقاومت است که باید با صبر، هم‌دلی و هم‌زبانی مردم و دولت در برابر تحریم‌های ظالمانه به سرانجام رسد.   رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: زمانی‌که مردم و مسئولان درک صحیحی از گفتمان مقاومت داشته باشند خود به خود گفتمان مقاومت از عناصر حاکم بر فرهنگ جامعه می‌شود.   طاهری با اشاره به لزوم بازخوانی فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس برای جوانان، افزود: برای این‌که نسل امروز و جوانان در جریان جان‌فشانی‌های رزمندگان و ایثارگران قرار گرفته و فرهنگ مقاومت و شهادت به بوته فراموشی سپرده نشود باید همیشه فرهنگ مقاومت که منجر به پیروزی ما در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد برای نسل امروز بازخوانی شود.   وی در خصوص برخی اقدامات مشکوک در خصوص حذف نام شهدا از کوچه‌های برخی از شهرهای کشور، تصریح کرد: این‌که در برخی از موارد نام شهدا از تابلو کوچه‌ها حذف می‌شود ناشی از عدم‌درک صحیح کسانی است که از فرهنگ شهادت و مقاومت فاصله گرفته‌اند.   رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به  اقدام خودجوش برخی از جوانان جهت مقابله با حذف نام شهدا از تابلوی برخی کوچه‌ها در برخی شهرهای کشور گفت: احساس مسئولیت جوانان در این خصوص قابل تقدیر است و باید از طریق مجاری قانونی صورت پذیرد.   طاهری بیان کرد: اگر درک درستی از فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وجود داشته باشد و برای مردم و مسئولان این فرهنگ به خوبی بیان شده باشد و بدانند که نقش رزمندگان دوران دفاع مقدس که بسیاری از آن‌ها به شهادت رسیده‌اند چه دستاوردهایی برای کشور داشته است، هیچ‌وقت اقدامی در خصوص حذف نام شهدا و مواردی از این دست انجام نمی‌دادند.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بمناسبت سال جدید سرهنگ صیاد کرامتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب ، حجت الاسلام ناجی مسؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه تکاب ، مسلم فکری رئیس اداره بنیادشهید و امور ایثارگران و جمعی از پرسنل سپاه با حضور در منزل جانبازان سرافراز باب اله برجی و حاج یحیی صادقی و رزمندگان دوران دفاع مقدس آقایان محمود دولتی و جواد مولودی از ایثار و فداکاری و صبر و استقامت آنان تجلیل کردند.

سرهنگ کرامتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب در این دیدارها ضمن تجلیل از ایثار و فداکاری جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس آنان را سند افتخار انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس مردم سرافراز ایران اسلامی دانسته و گفت : جانبازان عزیز و رزمندگان دفاع مقدس برگ افتخار ایران اسلامی و نشانه عزت و اقتدار ملتند .

 

دیگر خبرها

  • ایستادگی مردم غزه تفوق گفتمان مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی را اثبات کرد
  • رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • برگزاری یادواره شهدا در شهرستان زیرکوه
  • خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد
  • جزئیات تشییع و خاک‌سپاری ۲ شهید گمنام در استان قزوین
  • دیدار مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس خراسان رضوی به شهدا پیوست