Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، یوفا در جلسه کمیته اجرایی خود در روز سه شنبه در اسلوونی تصمیمات گسترده ای گرفت. علاوه بر تعیین مکان‌ ورزشگاه میزبان لیگ قهرمانان اروپا فصل آینده، هیئت مدیره اتحادیه فوتبال اروپا تغییراتی در لیگ ملت‌های یوفا ایجاد کرد، تصمیم گرفت سرانجام VAR را در مسابقات غیر از بزرگترین مسابقات آقایان معرفی کند و همچنین حقوق زنان را ارتقا بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوفا تصمیم گرفته فناوری کمک داور ویدیویی را به لیگ اروپا (شروع این رقابت‌ها در مرحله حذفی این فصل)، لیگ قهرمانان بانوان و یورو 2021 زنان اجرا کند. بعد از تصمیمات جدید هیات مدیره یوفا، این نهاد تصمیم جدیدی را اعلام کرد که مورد تعجب و البته واکنش‌های گوناگون قرار گرفت.

الکساندر سفرین، رئیس یوفا در کنفرانس خبری روز گذشته اظهار داشت: تمامی تیم‌های تحت نظارت یوفا اجازه ندارند با تیم‌ها یا کشورهایی که حقوق اساسی زنان را رعایت نمی‌کنند، مسابقه بدهند. ما نمی‌توانیم کسی را مجازات کنیم. این بدان معنا نیست که ما باید ساکت باشیم و نباید کاری انجام دهیم. 

یوفا مشخص نکرد که کدام کشور بر این اقدام تأثیر خواهد گذاشت. اظهارات سفرین سریعاً به ایران و عربستان سعودی ارتباط داده شد. فیفا ایران را تحت فشار قرار داده است تا به زنان اجازه دهد در مسابقات فوتبال آقایان حضور یابند. جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا می‌گوید، مقامات ایرانی اطمینان داده‌اند که در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل کامبوج در تهران در تاریخ 10 اکتبر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها بلامانع باشد.

عربستان سعودی اخیراً به زنان اجازه حضور در مسابقات را داده است، اما هنوز گروه‌های مانند عفو بین الملل را بخاطر موضع خود در مورد حقوق زنان، از جمله افراد پیرامون فوتبال جلب کرده است. به همین دلایل، بسیاری خواستار لغو سوپر جام ایتالیا در فصل گذشته به جای بازی در عربستان شدند. قرار است سوپر جام ایتالیا این فصل دوباره در عربستان برگزار شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال ایران یوفا حضور بانوان در استادیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۳۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا

تیم ملی پاراتکواندوی بانوان کشورمان در حالی آخرین تمرینات خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی زنان آسیا در ویتنام آماده می‌کند که براساس فهرست نهایی این تیم مرضیه عبداللهی ورزشکار وزن بعلاوه ۶۵ کیلوگرم قم قرار است در این رقابت‌ها به روی شیاپ چانگ برود.

مسابقات پاراتکواندوی قهرمانی زنان آسیا ۲۹ اردیبهشت تا دوم خرداد به میزبانی ویتنام برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • عکس| تصمیم عجیب سازمان لیگ درباره زنان هوادار تراکتور
  • عقب‌نشینی یوفا: لیست‌‌های اروپایی 26 نفره شد
  • چهره پرافتخار آبی پوش می شود | اولین تصمیم مهم باشگاه استقلال پس از تغییر مالکیت
  • تصویر عجیب از مردی که زمانی همه زنان دنیا عاشقش بودند!
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • چهره جهانی ورزش ایران: مسابقان من را در عربستان برگزار کنید!
  • ببینید | تکنیکی که برای اروپایی‌ها عجیب بود
  • امین اسماعیل‌نژاد یک قدم تا اروپایی شدن
  • ماجرای تکنیکی که برای اروپایی‌ها عجیب بود + فیلم