Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که یک هفته از تعلیق جودوی ایران گذشته این سؤال همچنان پابرجاست که چرا این فدراسیون درخواست این اعزام را داده و شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان با این سفر موافقت کرده است. ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ ورزشی رزمی نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، به دنبال اتفاقات مسابقات جهانی جودو و سناریوی طراحی شده فدراسیون جهانی این رشته  که منجر به عدم بازگشت سعید ملایی به ایران شد، جودوی ایران در تاریخ 28 شهریورماه تعلیق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاقی که بعد از پایان مسابقات جهانی پیش‌بینی می‌شد. موضوع مهم اما این است که اگرچه این اتفاق از سوی فدراسیون جهانی طراحی شده بود ولی ما در ایران وارد بازی آنها شدیم و خودخواسته به سمت تعلیق پیش رفتیم.

پیش‌تر و در مطلبی به این نکته اشاره کردیم که پیش از فدراسیون جهانی و «ویزر» رئیس این فدراسیون، افرادی که در ایران مجوز سفر ملایی را صادر کردند مقصرند؛ چرا که پیش از اعزام قابل پیش‌بینی بود که ملایی باید در فینال به مصاف ورزشکار رژیم صهیونیستی برود.(لینک مطلب)

با اعلام رسمی خبر تعلیق فدراسیون جودو، این انتظار وجود داشت که ضمن اعلام مقصران اتفاقات پیش‌بینی شده اعزام سعید ملایی به مسابقات جهانی، با مسببان این موضوع برخورد شود. انتظاری که تا امروز محقق نشده و همچنان هیچ واکنشی از سوی مسئولان ورزش کشور را به همراه نداشته است.

سفر ملایی به ژاپن در شرایطی انجام شد که شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان با این اعزام موافقت کرده بود؛ شورایی که  موظف است با در نظر گرفتن مصالح و منافع ورزش کشور در خصوص اعزام‌های ورزشی تصمیم‌گیری کند، اما در جریان اتفاقات جودو به خوبی مشخص شد که مرتکب کوتاهی شده است.

 در این شرایط باید از اعضای شورای برون مرزی و شخص وزیر ورزش که این شورا زیر نظر او اداره می‌شود سؤال کرد که استدلال آنها برای موافقت با اعزام سعید ملایی به مسابقات جهانی چه بوده است؟ اینکه عنوان شود این شورا با شنیدن توضیحات و اطمینان خاطر رئیس فدراسیون جودو با اعزام سعید ملایی موافقت کرده، تنها پاک کردن صورت مسئله است و چیزی از بار تقصیرات مقصران این اتفاق کم نخواهد کرد. شورایی که بدون توجه به وظیفه خود پازل مسئولان فدراسیون جهانی را تکمیل و زمینه را برای رقم خوردن این فاجعه فراهم کرد.

در وهله اول فدراسیون جودو باید پاسخگو باشد که چرا برای این اعزام درخواست داده و هیچ تلاشی برای عدم اعزام ملایی نکرده و در درجه دوم این وزارت ورزش است که باید اعلام کند به چه دلیلی با این سفر موافقت کرده است. مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان باید پاسخگوی عملکرد زیرمجموعه‌اش باشد.

حالا که فرهنگ عذرخواهی و استعفا در بین مسئولان ورزش ایران جا نیفتاده، حداقل انتظار این است که توصیحات لازم در این باره داده و مشخص شود چه کسانی در تعلیق فدراسیون جودو نقش داشته‌اند؛ اگر چه شواهد موجود بیانگر کوتاهی فدراسیون و وزارت ورزش است.

فدراسیون جودوی ایران تعلیق شد
 

انتهای پیام/ 

R1434/P/S3,30,33/CT7 واژه های کاربردی مرتبط فدراسیون جودو وزارت ورزش و جوانان سعید ملایی جودو ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فدراسیون جودو وزارت ورزش و جوانان سعید ملایی جودو ایران فدراسیون جودو وزارت ورزش و جوانان سعید ملایی جودو ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده سپاه امام رضا (ع) درگذشت استاد جودوی خراسان رضوی را تسلیت گفت 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی سپاه امام رضا علیه السلام، سردار غیاثی در این پیام آورده است، درگذشت استاد علی اصغر دهقان یکی از بنیانگذاران و اساتید جودو در خراسان رضوی، ضایعه‌ای سنگین و غیر قابل جبران برای جامعه ورزش این استان است، بدون تردید خدمات ارزنده و نام نیک ایشان مانند نگینی درخشان بر تارک ورزش خراسان رضوی خواهد درخشید.

در ادامه این پیام فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام آمده است: در مقاطعی همکاری‌ها و تلاش‌های این استاد توانمند با معاونت تربیت بدنی سپاه استان خراسان رضوی به منظور ارتقاء سطح آمادگی‌های دفاعی پاسداران موثر بوده و حتی می‌توان اذعان کرد رشته جودو در خراسان رضوی با تمام افتخاراتش مدیون زحمات این استاد عالیقدر است.

وی در بخش پایانی پیام خود این چنین آورده است، اینجانب وظیفه خود می‌دانم این مصیبت را به جامعه بزرگ ورزش استان و جودو کشور و خانواده آن مرحوم تسلیت عرض کنم و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال آمرزش و غفران الهی و برای همه بازماندگان و علاقه‌مندان به راه و منش آن مرحوم صبر مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو
  • صدور شناسه یکتا از ۴۰۰ هزار فقره عبور کرد
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است
  • الفتی: ژیمناستیک ورزش لحظه‌هاست/ جایگاه اول کسب سهمیه المپیک را داشتم
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است
  • فرمانده سپاه امام رضا (ع) درگذشت استاد جودوی خراسان رضوی را تسلیت گفت 
  • آرش میراسماعیلی به تصرف در اموال دولتی محکوم شد!
  • شوک دوم به جودو/ شانس حضور در قهرمانی جهان هم از دست رفت