Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: نخاله‌های پروژه‌ آزادراه تهران-شمال برخی از رودخانه‌ها و مسیل‌ها را مسدود کرده بود که با توجه به آغاز فصل بارش‌ها این مناطق بازگشایی شده است.

داوود نجفیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت ذخایر آب‌های سطحی استان گفت: طبق آخرین برآورد، ۸۴ درصد از سد امیرکبیر(کرج) پر است و این سد ۱۵۳ میلیون مترمکعب ذخیره دارد، سال گذشته در چنین زمانی سد کرج ۱۴۱ میلیون مترمکعب آب داشت و ۷۶ درصد حجم آن پر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفیان در خصوص وضعیت سد طالقان هم اعلام کرد: سد طالقان هم در حال حاضر ۳۰۴ میلیون مترمکعب ذخیره دارد، این یعنی ۷۳ درصد از حجم سد طالقان پر است، در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۲۷۸ میلیون مترمکعب یعنی ۶۶ درصد بود.

وی در توضیح وضعیت مخزن دو سد امیرکبیر و طالقان از نظر رسوبات هم اظهار کرد: با توجه به لایروبی‌هایی که به طور مداوم در بالادست سدهای استان انجام می‌شود وضعیت دو سد کرج و طالقان از نظر رسوبات خوب است و نیازی به لایروبی وجود ندارد، البته لایروبی سد در هیچ جای دنیا انجام نمی‌شود چون این کار توجیه اقتصادی ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز ادامه داد: در بارندگی‌های چند ماه گذشته و سیلاب‌هایی که رخ داد بخش‌هایی از رودخانه‌های استان پر شده بود که در حال حاضر همه این نقاط شناسایی شده و پیش‌بینی می‌شود حداکثر تا اواسط آبان ماه این نقاط لایروبی شود.

وی در ادامه به وضعیت مسیل‌ها و رودخانه‌های جاده چالوس که پروژه آزادراه تهران-شمال از کنار آن عبور می‌کند هم اشاره و اعلام کرد: نخاله‌های پروژه‌ آزادراه تهران-شمال برخی از رودخانه‌ها و مسیل‌ها را مسدود کرده بود که با توجه به آغاز فصل بارش‌ها این مناطق بازگشایی شده است.

نجفیان ادامه داد: لایروبی نقاط خطرناک و آسیب‌پذیر رودخانه کردان انجام شده و لایروبی رودخانه‌های سرخاب و نجم‌آباد هم در حال انجام است.

وی افزود: نقاط حادثه‌خیز در مناطق مسکونی شهرها و روستاها هم شناسایی و به شهرداران و دهیاران ابلاغ شده تا نسبت به پاکسازی و ساماندهی این نقاط اقدام شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز در پایان با اشاره به آغاز فصل بارش‌ها خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی هواشناسی، بارش‌های امسال در حد نرمال خواهد بود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سد کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات لایروبی رودخانه‌های رشت

محمدباقر دانش، معاون خدمات شهری شهرداری رشت از آغاز لایروبی ۳ مسیر از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در مناطق مختلف این شهر خبر داد.

او گفت: با آغاز لایروبی مسیر‌های ۲ رودخانه گوهررود و زرجوب در شهر رشت، لایروبی مسیر این رودخانه‌ها در منطقه یک خیابان شهدای گمنام تا سیاه اسطلخ، منطقه ۳ خیابان تختی تا پل بوسار و منطقه ۴ سیاه اسطلخ تا چمارسرا در دست انجام است.

معاون شهرداری رشت هدف از اجرای عملیات لایروبی این رودخانه‌ها را برطرف سازی بوی نامطبوع و شیوع آلودگی‌های احتمالی در فصل گرما اعلام کرد.

به گفته دانش، بر اساس برنامه ریزی لایروبی رودخانه‌های شهر رشت تا ۲ ماه آینده و قبل از شروع فصل تابستان به پایان خواهد رسید.

او افزود: همه فاضلاب‌های خانگی شهر رشت به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود سرازیر می‌شود.

رودخانه زرجوب و گوهررود که از رشته کوه‌های البرز سرچشمه می‌گیرند، از شهرستان شفت وارد گیلان شده و در مسیر خود به ترتیب از مناطق هندخاله و پیربازار رشت به سمت مرداب انزلی روانه می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان/صفر شدن آمار تلفات ناشی از سیل در قزوین
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های قزوین
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا خرداد + وضعیت بارش‌ها در کشور و ۴ استان کم‌ بارش
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • آغاز عملیات لایروبی رودخانه‌های رشت
  • آغاز لایروبی رودخانه‌های شهر رشت
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان