Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جلیل اسلامی، اظهار کرد: به عنوان یک دستگاه حاکمیتی موظف هستیم تا ضرورت‌ها را درباره استفاده از سوخت کم سولفور و مسائل بین المللی مطرح شده، اعلام کنیم و در این زمینه همه اقدامات انجام شده و بر اساس بازه زمانی ابلاغ شده همه کشتی‌های ایرانی باید تا اول ژانویه سال 2020 میلادی از این سوخت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا جلسات متعددی بین سازمان بنادر و دریانوردی، مصرف‌کنندگان، شرکت‌های کشتیرانی، صاحبان و مالکان شناورهای ایرانی، وزارت‌راه و شهرسازی، وزارت نفت و سایر بخش‌هایی که می‌توانند در این حوزه کمک کننده و دخیل باشند برگزار شده است. آنچه مهم است اینکه همه مسائل و نکات مربوطه در این زمینه مشخص بوده و همه این مطالب به مراجع ذیصلاح به ویژه وزارت نفت به عنوان تولید و تامین کننده سوخت اطلاع‌رسانی شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی  با بیان اینکه میزان مصرف سوخت همه کشتی‌های ایرانی در طول یکسال حدود 1.5 میلیون تن است، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اختلاف نظرهایی بین سازمان بنادر و وزارت نفت در زمینه  تولید و تامین سوخت کم سولفور وجود دارد یا خیر، اظهارکرد: بله اختلاف‌نظرهایی هست اما سازمان بنادر و دریانوردی وظیفه دارد که به عنوان نهاد حاکمیتی این موضوع را پیگیری کند تا از طریق مراجع مختلف به نتیجه مطلوب برسد.

اسلامی ادامه داد: بر اساس جلسات،  پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته که در همه سطوح معاون رئیس‌جمهور، وزیر، معاون وزیر و... انجام شده است تا کنون تنها برخی آزمایش‌ها و تست‌های لازم در این زمینه انجام شده اما هنوز به صورت رسمی اعلام نکردند که این سوخت به تولید نهایی رسیده یا خیر و اینکه از چه بازه زمانی قابل تامین و مصرف خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بر اساس هشدارها بین‌المللی و بازه تعریف شده، سوخت کم‌سولفور از چه زمانی باید مورد استفاده قرار بگیرد و اگر این اتفاق نیافتد چه پیامدهایی برای ایران در پی خواهد داشت؟ تصریح کرد:  همه ذینفعان و دستگاه‌های متولی به ضرورت استفاده شناورهای ایرانی از سوخت کم‌سولفور آگاهی دارند و می‌دانند این مسئله یک اجبار و ضرورت بین‌المللی و چه تبعاتی می‌تواند برای ما داشته باشد و  بر اساس بازه زمانی مشخص شده باید همه کشتی‌های ایرانی تا ابتدای ژانویه 2020 از سوخت کم سولفور استفاده کنند. در غیر صورت ممکن است تبعات سنگین و مشکلات متعددی در بنادر و آب‌های کشور دیگر برای شناورهای ایرانی که از سوختی با استانداردهایی به غیر از استانداردهای مطرح شده استفاده می‌کنند، به وجود بیاید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شناور شناور ایرانی سوخت کم سولفور معاون سازمان بنادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۷۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالا‌های اساسی شامل جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی فروردین ماه امسال معادل ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۲۶۴ تن بود که در این بین جو رشد ۱۲۶ درصدی، ذرت رشد ۵۹ درصدی، سویا رشد ۱۴۹ درصدی، شکر رشد ۱۰۰ درصدی و روغن رشد ۳۰۴ درصدی داشت.

وضعیت تخلیه جو و ذرت

میزان تخلیه جو طی فروردین‌ماه سال جاری معادل ۱۴۷ هزار و ۷۵۸ تن بود که حاکی از رشد ۱۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه ذرت طی یک ماهه نخست ۱۴۰۳ معادل یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۳۳۸ تن بود که نشان‌دهنده رشد ۵۹ درصدی است.

وضعیت تخلیه سویا و برنج

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۳۰ روزه نخست سال جاری معادل ۵۷۷ هزار و ۹۵۸ تن بود که رشد ۱۴۹ درصدی را نشان می‌دهد و میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور معادل سه‌هزار و ۵۲۳ تن بود.

وضعیت تخلیه شکر و روغن

این در حالی است که میزان تخلیه شکر طی یک ماهه نخست سال جاری معادل ۴۰ هزار و ۹۴۴ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه روغن در این ماه معادل ۱۲۲ هزار و ۷۴۳ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد ۳۰۴ درصدی هستیم.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته برای خروج کالا‌های اساسی طی یک ماهه نخست سال جاری شامل ۸۲ هزار و ۷۰۱ دستگاه کامیون و سه‌هزار و ۴۴۶ واگن بود که از این تعداد هفت‌هزار و ۴۴۳ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • هشدار زرد؛ وزش باد شدید در مناطق جنوبی کشور تا هفته آینده
  • وزش باد شدید و افزایش ارتقاع موج در خلیج‌فارس
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا طی فروردین‌ماه در بنادر
  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها
  • فعالیت‌ های دریایی در خزر ممنوع شد
  • هشدار افزایش وزش باد و ارتفاع امواج در دریای خزر