Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی محمدی امروز چهارشنبه در مراسم رونمایی از "اکوسیستم کارآفرینی اقتصاد دیجیتال" با اشاره به برنامه‌های حمایتی این ستاد از فعالیت‌های توانمندسازی کارآفرینی در حوزه‌های اقتصاد دیجیتال کرد و افزود: یک اکوسیستم برای آن‌که بتواند رفتارهای ساختارمند در آن ایجاد شود، نیازمند قوانین و مقررات مناسب، زیرساخت‌ها، نهادهای تسهیل‌گر و بازیگران توانمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی یکی از چالش‌های اصلی موجود در شتاب‌دهنده‌ها را نبود افراد با ایده‌های نوین و پیشرفته دانست و اظهار داشت: تربیت نیرو ابتدای زنجیره کارآفرینی است، زمانی که کارآفرینان با ایده‌های خلاقانه، وجود نداشته باشد اکوسیستم کارآفرینی شکل نخواهد گرفت از این رو ما به منظور مهارت افزایی افراد در ستاد دیجیتال ، از مدرسه اقدام به ارائه آموزش‌های لازم به افراد برای تربیت نیروی کارآفرین کرده‌ایم.
وی با اشاره به وجود ۴ میلیون دانشجو  در کشور با تاکید بر این که نباید گول این آمارها را خورد افزود: این افراد برای آن که بتواند وارد جریان اشتغال شوند باید توانمند شوند و باید آنها را آماده کارآفرینی کنیم، از این رو ما برنامه‌هایی را برای مهارت افزایی از دوره آموزش پیش از دانشگاه آغاز کرده‌ایم. 
محمدی ادامه داد: براساس آمارهای موجود تا ۱۰ سال آینده حوزه‌های دیجیتال جزو آموزش‌های پایه در دنیا قرار خواهد گرفت.
وی با بیان این که برنامه نویسی از دیگر آموزش‌های پایه در کشور همانند زبان و کامپیوتر در آینده خواهد بود اظهار کرد: ما برای ورود به حوزه‌های دیجیتال باید آموزش‌های خود را از لایه دانش آموزان آغاز کنیم، لایه دوم این آموزش‌ها برگزاری دوره‌های مهارت محور تخصصی کوتاه مدت است که افراد دارای مهارت‌ در این دوره‌ها شرکت و مهارت‌های تخصصی را کسب خواهند کرد.
وی مخاطبان این دوره‌های تخصصی را فارغ التحصیلان دانشگاهی ذکر کرد و افزود: این افراد با آموزش‌هایی که در طول دوره می‌بیند قادر هستند ایده‌های اصلی کارآفرینی پیشرفته را کسب کنند.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه اینترنت اشیاء توسط این ستاد گفت: با برگزاری این دوره که شرکت کنندگان از همه استان‌های کشور بودند شاهد بودیم که از ۱۰ تیم تشکیل شده در این دوره، ۶ تیم مورد پذیرش شتاب دهنده‌ها قرار گرفت.
وی با اشاره به همکاری این ستاد برای بازاریابی نرم افزارهای تولید شده در این حوزه گفت: برای این بخش پلت فرمی با عنوان بازارگاه راه اندازی کردیم تا بتوانیم بعد از برگزاری دوره‌های آموزشی و کسب ایده‌های برتر، دستاوردهای صاحبان ایده را به بازار متصل کنیم.
محمدی ادامه داد: همچنین این ستاد از شرکت های دانش بنیان در حوزه دیجیتال و اپلیکیشن حمایت کرده و توانستیم توسط این شرکت پلتفرم اپ بازار و بوت کمپ زعفران را ویژه فعالان اپلیکیشن راه اندازی کنیم.
وی گفت:پلت فرم اپ بازار ، یک بازارگاه آنلاین است که برنامه نویسان اپلیکیشن و برنامه کاربردی آن را باهم در ارتباط قرار می دهد.
دبیر ستاد فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری یادآورشد: هر مجموعه دانش بنیان که در حوزه دیجیتال توانمند باشد و به بخشی از اکوسیستم کارآفرینی اقتصاد دیجیتال ورود کند، معاونت علمی آماده همکاری است.

تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه امروز چهارشنبه در راستای گسترش زیست بوم کارآفرینی اقتصاد دیجیتال و حمایت از رشد محصولات ایران ساخت به کمک بازار افراد برنامه‌نویس و تعدیل قیمت‌های بازار با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی میان ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان، ستاد فناوری های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و یکی از شرکت‌های دانش بنیان توسعه دهنده کسب و کارهای حوزه اقتصاد دیجیتال به امضا رسید.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی

امسال با همکاری آموزش و پرورش ۱۰ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه سنندج آموزش مهارت‌های دیجیتال خواهند دید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، میثم عابدی پیش‌ از ظهر امروز در بازدید از مجتمع نوآوری نور در محوطه دانشگاه پیام‌نور، اظهار داشت: با توجه به برنامه ملی که در وزارت ارتباطات به تصویب رسیده، امسال با همکاری آموزش و پرورش 300 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه در حوزه مهارت‌های دیجیتال در سطح کشور آموزش داده خواهند شد. در استان کردستان نیز با توجه به فضا و پتانسیل خوبی که وجود دارد 10 هزار دانش‌آموز دوره متوسطه آموزش دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها در آینده‌ای نزدیک برای معلمان دوره ابتدایی برگزار خواهد شد، افزود: امروز در جلساتی که خواهیم داشت تیم‌های آموزشی را مشخص و به آموزش و پرورش استان جهت آغاز کار معرفی خواهند شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به هدف از اجرای این طرح اشاره و تصریح کرد: با توجه به حرکت دنیا به سمت اقتصاد و مها‌رت‌های دیجیتال و ظرفیت بالای کشور، درصدد ترویج و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با این حوزه هستیم، بنابراین این طرح طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سطح کشور و استان کردستان پیاده‌سازی می‌شود.

به گزارش تسنیم، 32 شرکت دانش‌بنیان مجتمع نوآوری نور دانشگاه پیام نور در حال فعالیت است که امروز 3 شرکت مورد بازدید معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت، که در این بازدید نقاط قوت و ضعف این شرکت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/486/

دیگر خبرها

  • طرح اجرای فیبرنوری کشور امسال به اتمام می‌رسد
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • بهترین روش آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال برای ورود به بازار رمزارزها
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • طرح «ایران دیجیتال» در کردستان اجرا می‌شود
  • آموزش حضوری ارز دیجیتال در تهران
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • آموزش مهارت‌های دیجیتال به ۱۰هزار دانش‌آموز سنندجی
  • فراخوان حضور در دومین دوره کاری حرفه‌ای رایان