Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آتشپاد دوم امیر عزیزی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: هم اکنون در مشهد بسیاری از اماکن دولتی و مکان‌هایی که در آن‌ها تجمع انسانی شکل می‌گیرد یا فاقد تاییدیه ایمنی هستند و یا برای تمدید تاییدیه اقدامی نکرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به شناسایی ۱۵ ساختمان و مجتمع پرخطر در شهر مشهد و معرفی آن‌ها به دادستانی و اتاق اصناف مشهد، تصریح کرد: برای نخستین بار با حمایت دادستانی و اتاق اصناف مقرر شده است چنانچه این مراکز نسبت به ایمن سازی اقدام نکنند این مجتمع‌ها مهر و موم شود.   مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: از مهر ماه پارسال تاکنون در حوزه پیشگیری ۱۷ هزار و ۷۵۰ مورد پرونده ایمنی از اصناف مختلف تشکیل شده و ۹ هزار و ۹۶۲ تاییدیه ایمنی نیز برای اصناف صادر شده است.   بازار رضا (ع) و مجتمع زیست خاور مشهد دو مرکز خرید پرخطر
عزیزی در خصوص ایمن سازی بازار رضا (ع) و مجتمع زیست خاور مشهد نیز گفت: این دو مجموعه در ردیف این ۱۵ ساختمان پرخطر هستند و مکاتبات زیادی با هیات مدیره این مجموعه‌ها توسط آتش نشانی و ریاست اتاق اصناف مشهد صورت گرفته تا نسبت به رعایت حداقل‌های ایمنی اقدام کنند.
او در خصوص ایمن سازی بیمارستان‌های  مشهد نیز تصریح کرد: یک بیمارستان در مشهد تاییدیه ایمنی اخذ کرده و پنج بیمارستان نیز برای اخذ تاییدیه ایمنی اقدام کرده اند، اما بازدید از مدارس به صورت سازمان دهی شده صورت نگرفته است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد  با بیان اینکه تنها شش درصد اماکن اقامتی در مشهد نسبت به اخذ تاییده ایمنی اقدام کرده اند گفت: در حوزه پیشگیری و در بحث بازدید از مدارس نیز بیشتر مدارس اجازه ورود آتش نشانان را برای انجام بازدید‌های ایمنی نمی‌دهند.
عزیزی ادامه داد: در شهر مشهد ۴۶ ایستگاه و سه پایگاه آتش نشانی فعالیت می‌کنند و دو ایستگاه نیز در شهرک‌های صنعتی توس و کلات به صورت مستقل فعالیت می‌کنند.
او تصریح کرد: طبق استاندارد‌ها باید به ازای هر ۵۰ هزار شهروند یک ایستگاه ایجاد شود از این رو تعداد ایستگاه‌ها در مشهد باید تا افق ۱۴۰۴ به ۶۶ ایستگاه برسد که طبق تکلیف شورای شهر مشهد تا سال ۱۴۰۰ باید ۱۰ ایستگاه ساخته شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر پنج ایستگاه آتش نشانی در دست ساخت، دو ایستگاه در دست توسعه و سه ایستگاه نیز در مرحله انجام مطالعات است.
عزیزی با اشاره به برخی محدودیت‌ها برای ایجاد ایستگاه آتش نشانی در شهر مشهد افزود: مناطق یک، ثامن و منطقه هشت شهر مشهد از جمله مناطقی هستند که در آن‌ها برای تملک زمین مشکل وجود دارد از این رو در حال رایزنی برای استفاده از فضا‌های دولتی به منظور ایجاد ایستگاه آتش نشانی هستیم.
او تصریح کرد: هم اکنون ۲۸۱ خودروی عملیاتی نیز در سازمان آتش نشانی مشهد فعال است و ۱۷ دستگاه خودروی عملیاتی ویژه هم تا پایان سال به همراه نخستین خودروی صنعتی اطفای حریق وارد ناوگان موتوری آتش نشانی مشهد می‌شود.   ۸۰ بانوی آتش نشان در مشهد فعالیت می کنند
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در خصوص منابع انسانی سازمان نیز گفت: هم اکنون هزار و ۲۹۳ نیروی سازمانی فعال در این سازمان مشغول به کار هستند که هزار و ۹۶ نفر از این تعداد عملیاتی هستند در حالی که طبق استاندارد‌های ایمنی باید حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر نیروی عملیاتی برای جمعیت مشهد وجود داشته باشد.
عزیزی افزود: از سال ۹۱ نیز حوزه آتش نشانان داوطلب در بخش بانوان فعال شد و هم اینک ۸۰ بانوی آتش نشان در مشهد فعالیت می‌کنند و لایحه‌ای برای به کارگیری پتانسیل حداکثری بانوان در حوزه عملیات و آموزش شهروندی در دست تدوین است.
او با اشاره به انجام هفت هزار و ۳۰۷ عملیات اطفای حریق و شش هزار و ۷۰۸ عملیات امداد و نجات در حریق و حوادث طی یک سال گذشته در مشهد تصریح کرد: در این عملیات ۱۰۹ نفر جان خود را از دست داده و ۱۱ هزار نفر نجات یافته اند.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی خودکشی‌ها طی یک سال گذشته ادامه داد: ۵۱ درصد خودکشی‌ها مربوط به مردان است.
عزیزی با اشاره به فرارسیدن هفتم مهر ماه آغاز هفته ایمنی و آتش نشانی افزود: برنامه‌های مختلفی نظیر رژه و مانور آتش نشانی و امداد و نجات، غبارروبی مزار شهدا، ورزش گروهی در بوستان ملت و رونمایی از طرح‌های مختلف سازمان با تمرکز بر طرح آتش نشان داوطلب برای این هفته برنامه ریزی شده است.
هزار و ۳۰۰ آتش نشان در ۴۹ ایستگاه و پایگاه آتش نشانی در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد خدمت رسانی می‌کنند.   انتهای پیام// ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آتش نشانی شهرداری مشهد ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف در محور خمین _ رباط مراد با یک کشته و ۵ مصدوم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گفت: ساعت ۱۹:۲ دقیقه  گزارش انحراف و برخورد سه دستگاه خودرو سواری سبک در محور خمین _ رباط مراد (حدفاصل روستای کفسان- اسدآباد) به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اعلام شد.

سلیمانی افزود: تیم‌های عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمین در سریعترین زمان ممکن از ایستگاه مرکزی و ایستگاه شماره۲ به محل وقوع حادثه اعزام و اقدامات لازم جهت برقراری امنیت وایمنی محل و نجات سرنشینان خودرو صورت پذیرفت.

او ادامه داد: این حادثه یک کشته و ۵ مصدوم برجای گذاشت وانتقال مصدومین حادثه باهمکاری عوامل محترم پلیس واورژانس به مراکز درمانی شهرستان صورت پذیرفت.

دیگر خبرها

  • تصادف در محور خمین _ رباط مراد با یک کشته و ۵ مصدوم
  • آماده‌باش آتش‌نشانی زنجان در اماکن مذهبی همزمان با شب‌های قدر
  • مجتمع‌های تجاری محدوده مرکزی شهر تبریز ایمن سازی می‌شوند
  • آماده‌باش ۳۰ آتش‌نشان شهرکرد در ۱۲ نقطه شهر در لیالی قدر
  • آتش نشانی زنجان به حالت آماده‌باش درآمد
  • ایجاد خودروی ارتباط سیار در آتش‌نشانی قم
  • بهشت زهرا پذیرای شهروندان در شب‌های قدر
  • استقرار آتش‌نشانان در محل‌های برگزاری مراسم شب‌های قدر
  • آماده‌باش آتش‌نشانان تهران در شب‌های قدر
  • ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور