Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین، در این دیدار دو طرف را‌ه‌های گسترش هر چه بیشتر روابط تجاری و اقتصادی ایالت پنجاب با بعضی از استان‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی، گردشگری و سرمایه گذاری مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار که چند تن از وزرا و مشاوران ایالت پنجاب حضور داشتند، سر وزیر این ایالت، پنجاب را یکی از نزدیک‌ترین ایالت‌های هند به ایران در زمینه‌های فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی برشمرد و آمادگی این ایالت را برای گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگنی در این دیدار با استقبال از پیشنهادات طرف هندی، موضوع انعقاد تفاهمنامه تجاری و اقتصادی با برخی از استان‌های ایران را با ایالت پنجاب به منظور ارتقای هر چه بیشتر روابط در بخش‌های سرمایه گذاری، تجارت تهاتری، تبادل و انتقال تکنولوژی و دانش کشاورزی، مدیریت آب، گردشگری و آموزش مورد تاکید قرار داد.

سفیر ایران همچنین گزارشی از  آخرین تحولات در روابط اقتصادی بین دو کشور، تسهیلات روادیدی ایران برای تجار و گردشگران هندی ارائه کرد.

سفیر کشورمان در دیدار جداگانه با جمعی از بازرگانان، موسسات بانکی، خبرنگاران و سرمایه گذاران در شهر چندیگر،  راه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار داد و به سؤالات حاضران پاسخ گفت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران گردشگری سرمایه گذاری ایران اسلامی ایران سرمایه تجارت سرمایه گذاران هند سفیر ایران پنجاب وزیر ایالت پنجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است

سفیر حکومت طالبان با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان اظهار داشت مناسبات کابل و پکن بسیار مهم است و دیپلمات‌های افغان نیز با مقامات چینی روابط خوبی دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «بلال کریمی» سفیر افغانستان در چین با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت کنونی این کشور گفت دیپلمات‌ها با مقامات چینی روابط خوبی دارند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ»، کریمی در این دیدار در رابطه با دستاوردهای سفارت افغانستان در چین نیز توضیح داد  و گفت مقامات چین، تلاش‌های امارت اسلامی در راستای سرکوب داعش، از بین بردن فساد، مبارزه با مواد مخدر و فعالیت‌های اقتصادی را مورد تقدیر قرار می‌دهند.

سفیر حکومت افغانستان در چین تصریح کرد: تأمین امنیت، شفافیت و ثبات از جمله عواملی است که سبب علاقمندی سرمایه‌گذاران چینی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است.

وی خاطرنشان کرد شمار‌ زیادی از سرمایه گذاران چینی در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند.

دو طرف در ادامه با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات افغانستان با این کشور را مهم دانستند و پیرامون بهبود تجارت و افزایش تسهیلات برای تاجران دو کشور گفتگو کردند.

آغاز آزمایشی کریدور ریلی بین چین و افغانستانچین: برای اجرای پروژه‌های بنیادی با افغانستان همکاری می‌کنیمبرگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن

وزارت خارجه حکومت طالبان هفته گذشته اعلام کرده بود در سومین نشست افغانستان و چین، مقامات پکن متعهد شدند تا در زمینه‌های درمانی، استخراج معادن، اسکان مجدد مهاجرین و گسترش روابط تجاری همچنین ارتقای ظرفیت ادارات حکومت کابل همکاری کنند.

«شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین بهمن ماه سال گذشته در مراسمی رسمی استوارنامه «بلال کریمی» را به‌عنوان سفیر و نماینده ویژه حکومت طالبان در پکن پذیرفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • در دومین روز از سفر رئیس جمهور به پاکستان چه‌گذشت؟/ توسعه مبادلات اقتصادی محور سفر رئیسی
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • عکسی از پوشش یک زن دیپلمات در دیدار با ابراهیم رئیسی
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • دیدار سروزیر ایالت پنجاب با رئیسی
  • عکس/ دیدار رئیس جمهور با نخبگان ایالت پنجاب
  • جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری | رئیسی وارد لاهور شد