Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی میرباقری گفت: رسانه ملی توجه ویژه به موضوع کارآفرینی دارد، رسانه ملی به عنوان یک جهت گیری اساسی یک ستادی در این زمینه تشکیل داد که جدی‌تر به این امر بپردازد و در این مدت برنامه‌های متفاوت تولید شده و از رسانه ملی پخش کردیم.

وی افزود:از این هفته مسابقه «میدون» در حوزه اشتغال و کارآفرینی از شبکه سه پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیما عنوان کرد: با توجه به اینکه چند صد هزار بیکار در کشور وجود دارد و بخش عمده آن جوانان هستند که  تحصیلات بالایی دارند باید این موضوع ساماندهی شود و قطعاً به نظام اداری نمی‌توانیم بسنده کنیم، باید ظرفیت‌های ملی خود را بسیج کنیم و دولت به عنوان پشتیبان وارد عرصه شود تا  این خیل عظیم جمعیت شغل داشته باشند.

وی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کنار مسئولیت خود به صورت جدی به کارآفرینی و اشتغال می‌پردازد و امیدوار هستیم ظرفیت رسانه‌ای ما در کنار شما قرار بگیرد و طرح‌ها و برنامه‌های مشترک داشته باشیم.

میرباقری اظهار کرد: منابع در صندوق  محدود بود اما با تلاش‌های انجام گرفته می‌توان برنامه‌هایی را نمونه سازی کرد و در این مسیر جلو رفت و امیدوار هستیم با هدایت دقیق منابع اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی توضیح داد: در ۶ ماهه دوم سال به بهانه این جشنواره،تلاش کردیم گام‌های موثری در تحقق ماموریت جدی شما داشته باشیم.

پرداخت یارانه دستمزد به کارفرمایان

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول هماهنگی سیاست‌های پیاده سازی اشتغال کشور چند برنامه را دنبال می‌کند، سعی کردیم در این مسیر اشتغال پذیری، مهارت، هماهنگی بین آموزش عمومی و فنی افزایش پیدا کند که برای این موارد طرح‌های اختصاصی را اجرا می‌کنیم.

وی افزود: برنامه‌های دیگر ما کاهش هزینه اشتغال برای کارفرمایان است که از فارغ التحصیلان و جوانان به عنوان نیروی کار استفاده می‌کند و بیمه سهم کارفرما را دولت مستقیم به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند که این موضوع  باعث کاهش هزینه‌ها برای کارفرما می‌شود همچنین در ۸ استان که نرخ بیکاری آن‌ها بیشتر است، یارانه دستمزد می‌دهیم و یک سوم دستمزد را به صورت مستقیم به کارفرما پرداخت می‌کنیم.

عیسی منصوری معاون اشتغال وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد:گذر از دوره رکود برنامه اختصاصی ما به حساب می‌آید و با استفاده از تجربه سال‌های گذشته برای اشتغال و کسب و کار‌های مختلف که دچار مشکل هستند برنامه طراحی کردیم که در دست اجراست.

وی گفت:برنامه‌های سال‌های اخیر ما این بود که کارآفرین برتر در سطح استان شناسایی کنیم و بعد از بین آن‌ها کارآفرین ملی معرفی می شود؛ این انتخاب به صورت علمی انجام می‌شدو مراسم نهایی آن را با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌کردیم.

منصوری گفت:برنامه امسال ما این است که با مشارکت صداو سیما این کار را انجام دهیم و انتخاب‌های اولیه از طریق تلویزیون باشد و مرحله معرفی دقیق کسب و کار‌ها و شخص حقیقی کارفرما در مرحله نهایی صورت بگیرد.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد

علی‌محمد محمودی، سرپرست گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با بیان اینکه با هدف توسعۀ همکاری‌های علمی دوجانبه و ارتقای سطح تعامل‌های علمی، تفاهم‌نامه همکاری این دانشگاه و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه می‌تواند گامی در جهت تسهیل دسترسی و تقویت پژوهش‌های دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون در حوزه‌های مرتبط با نسخ خطی باشد. 

او همچنین با بیان اینکه دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به تعلیم و تربیت دانشجویان در حوزۀ زبان و ادبیات فارسی توجه دارد، به ظرفیت‌های امیدبخش و ایده‌آل علمی و پژوهشی این دانشگاه و ضرورت تسهیل هرچه بیشتر بستر‌ها برای دسترسی مناسب پژوهشگران این دانشگاه به منابع مختلف پژوهشی اشاره کرد.

محمودی افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه می‌تواند بسترساز بهبود ارتباط و دسترسی اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های مختلف دانشگاه و به ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشتۀ زبان و ادبیات فارسی به گنجینۀ نسخه‌های خطی باشد. 

او ادامه داد: علاوه بر آن، دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز آمادۀ ارائۀ خدمات علمی و پژوهشی و تبادل دستاورد‌های پژوهشی با انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران است. 

سرپرست گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، گفت: بهره‌گیری متقابل از خدمات و تولیدات علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی طرفین، تصحیح و تحقیق، تألیف، ترجمه و انتشار مشترک آثار مورد توافق، اشتراک پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، برگزاری نشست‌ها و گفتگو‌های علمی و فرهنگی با همکاری طرفین و انجام پژوهش‌های مشترک از جمله اهداف مهم این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است. 

انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران، از جمله انجمن‌های علمی مطرح کشور است که با گرفتن مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت تخصصی در حوزۀ نسخه‌های خطی مشغول به فعالیت است. 

این انجمن دارای نشریۀ فارسی‌زبان علمی - پژوهشی معتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نمایه شده در پایگاه بین‌المللی اسکوپوس است. 

همچنین خدماتِ متعددی، چون عضویت در انجمن، درخواست تهیه نسخه خطی، اطلاع از کارگاه‌های آموزشی، همایش‌های بین‌المللی نسخه‌شناسی و نسخه‌پژوهشی از مسیر تارنمای این انجمن در اختیار پژوهشگران حوزۀ نسخ خطی فارسی قرار گرفته است. این مجموعه با فراهم آوردن ۷۰۰ هزار نسخه از ایران و برخی کشور‌های دیگر، مأخذ مهمی برای پژوهشگران محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان
  • آغاز اجرای طرح فیبر نوری در بیرجند
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • تفاهم نامه مدیریت مصرف در حوزه صنایع شهرستان خوی امضا شد 
  • برای حل مشکلات لرستان، تمام‌قد در کنار دولت ایستاده‌ایم
  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام