Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس پلیس راه کشور جزئیات آمار تصادفات جاده‌ای در طرح تابستانه پلیس راهور کشور را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سردار تیمور حسینی رئیس پلیس راه راهور ناجا در کمیته هماهنگی اجرای طرح های ترافیکی اظهارداشت: در طول طرح تابستانه برابر آماری که از دروبین های تردد شمار جمع آوری کردیم بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر پیمایش داشتیم و آمارهای هر پیمایش در ۱۵۰ کیلومتر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به جز شهریور ماه که ۴ دهم درصد کاهش تردد داشتیم در مجموع در تابستان امسال افزایش تردد را شاهد بودیم.

رئیس پلیس راه راهور ناجا یادآور شد: در تصادفات فوتی چهار درصد کاهش و در تصادفات جرحی ۶۵۱ فقره افزایش داشته ایم.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: استان فارس با ۱۸۱ کشته، اصفهان با ۱۴۰ کشته و خراسان رضوی با ۱۱۳ کشته، استان‌های دارای بیشترین تلفات جاده ای در طرح تابستانه بوده اند.

وی ادامه داد: کمترین کشته مربوط به استان اردبیل با ۱۶ کشته، چهارمحال و بختیاری و غرب تهران با ۱۷ کشته کمترین کشته ها را در طرح تابستانه داشته اند.

رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: استان هایی که در طرح تابستان کاهش تصادفات منجر به فوت را داشتند به ترتیب آذربایجان شرقی با ۳۲ نفر، کردستان و اصفهان با ۲۹ نفر کاهش بودند.

سردار حسینی گفت: ۴ استان بیشترین تصادفات مهم را به خودشان اختصاص دادند که به ترتیب عبارتند از استان فارس با سه فقره تصادف مهم و ۱۹ کشته، همدان سه فقره تصادف مهم و ۱۲ کشته و کرمانشاه دو فقره تصادف مهم و ۹ کشته.

رئیس پلیس راه راهور ناجا ادامه داد: فراوانی بیشترین تصادفات به ترتیب عبارتند از تصادفات در جاده های اصلی با ۵۲ درصد، در بزرگراه با ۱۰ درصد در آزادراه با ۹ درصد، در جاده روستایی ۹ درصد و در جاده فرعی ۲۰ درصد.

وی خاطرنشان کرد: ۶۵ درصد از کشته های تصادفات در سر صحنه هستند. پنج درصد حین انتقال و ۳۰ درصد در بیمارستان ها.

سردار حسینی اظهار داشت: جمعه ها با ۱۶ درصد حجم تصادفات، پر تصادف ترین روز هفته و شنبه ها با ۱۱ درصد از حجم تصادفات، کم تصادف ترین روز هفته است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا تصریح کرد: ۲۵ فقره تصادف مهم در ۱۹ استان رخ داده که در مجموع در این تصادفات، ۱۴۳ نفر جان خود را از دست دادند.

وی افزود: ۶۸ درصد از تصادفات مربوط به بومی های آن استان ها بوده و تنها ۳۲ درصد سهم مسافران و عبوری‌ها بوده است.

سردار حسینی با اشاره به طرح اربعین پلیس راهور ناجا، تأکید کرد: در سال گذشته ۴ هزار و ۷۰۵ دستگاه اتوبوس که مجهز به سامانه سپهتن بودند، ۹ هزار و ۵۶۵ سرویس در مدت زمان ایام اربعین دادند.

وی گفت: در سال گذشته در استان ایلام (مرز مهران) در هر ۲۴ ساعت تعداد ۷۹ هزار و ۵۱۴ نفر تردد داشتیم و در استان خوزستان (مرز شلمچه وچذابه) ۴۳ هزار و ۲۷۱ نفر تردد داشته است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا افزود: در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۱۲ درصد تردد ساعتی از ایلام افزایش یافته و ۱۴ درصد تردد ساعتی از دو مرز خوزستان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: ۴ پاسگاه در ایلام و ۱۶۰ تیم با ۹۲۰ نیرو برای طرح اربعین امسال در ایلام مستقر هستند و ۱۲ پاسگاه در خوزستان و ۱۴۰ تیم با ۶۱۳ نیرو در خوزستان هستند.

سردار حسینی گفت: ۹ پاسگاه در کرمانشاه و ۱۴۶ تیم با ۶۴۲ نیرو درطرح اربعین امسال حضور دارند و همچنین ۱۵۲ تیم با ۶۸۴ نیرو در استان های همجوار مستقر هستند که در مجموع ۵۹۸ تیم با دو هزار و ۸۵۹ نیرو در طرح اربعین امسال پلیس راهور فعالیت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: طرح تابستانه رئیس پلیس راهور ناجا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ موسی بزرگی غروب سه شنبه در جلسه شورای ترافیک استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه از بازه زمانی ۲۴ اسفندماه لغایت ششم فروردین ماه سال جاری در قیاس با مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش تصادفات فوتی هستیم، ابراز داشت: تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت.

وی ضمن بیان اینکه ۲۶ درصد تصادفات در بازه زمانی ۱۶ الی ۲۰ شب اتفاق افتاده است، افزود: این در حالی که ۶۰ درصد تصادفات رانندگی را واژگونی خودرو به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راه استان سمنان ضمن بیان اینکه ۲۳ درصد تصادفات در ساعات ۱۲ الی ۱۶ به وقوع پیوسته است، ابراز داشت: ساعت ۸ لغایت ۱۲ ظهر نیز در جایگاه سوم بیشترین تصادفات قرار دارد.

بزرگی در ادامه تصریح کرد: به صورت کلی مجموع آمار تصادفات رانندگی جرحی و فوتی طی بازه مذکور در محورهای مواصلاتی استان سمنان به نسبت مدت مشابه سال قبل حدود هشت درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه پلیس ۳۰۰ نقطه حادثه خیز را در تیر رس رصد و نگاه خود قرار داده است، افزود: برای حفظ امنیت با هر گونه تخلفات رانندگی حادثه ساز به طور جد برخورد و خودروهای متخلف توقیف خواهند شد.

کد خبر 6063133

دیگر خبرها

  • تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید
  • کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۸۵ نفر رسید
  • افزایش نرخ جریمه رانندگی منجر به بازدارندگی رفتار‌های پرخطر
  • کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۴۹ نفر رسید
  • آمار تصادفات فوتی در استان سمنان ۵۳ درصد کاهش داشت
  • تعداد کشته‌ های تصادفات نوروزی به ۵۱۰ نفر رسید
  • جدیدترین آمار تصادفات نوروزی؛ تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۱۰ نفر رسید
  • آخرین آمار قربانیان تصادفات نوروزی؛ ۵١٠ کشته/ این استان‌ها بیشترین فراوانی تصادفات را دارند
  • تعداد کشته‌های تصادفات نوروزی به ۵۱۰ نفر رسید
  • طرح فرهنگی پلیس راهور برای کاهش تصادفات در نائین