Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی 128 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری وجود دارد که تصور می‌کنم به 200 هزار میلیارد تومان هم برسد.

به گزارش قدس آنلاین ؛ علی رسولیان ظهر امروز در نخستین نشست تلاشگران عرصه معدن و صنایع معدنی خراسان رضوی که در هتل میثاق برگزار شد بر اهمیت معدن در کشور بی‌آبی مانند ایران تأکید کرد و گفت: امروز که در شرایط سخت تحریم هستیم، مشکلات تأمین ارز داشته و نمی توانیم نفت بفروشیم شاید توجهات به سمت و سوی معادن حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به‌موانع صدور مجوز برای معادن اشاره و بیان کرد: کل استخراج از معادن کشور 500 میلیون تن بوده که نسبت به ‌ذخایر کشور بسیار پایین است و در این استان بیش از 1000 پروانه بهره‌برداری و حدود 400 پروانه فعال است.

وی خاطرنشان کرد: یک درصد جمعیت جهان و هفت درصد معاون دنیا را به‌خود اختصاص داده‌ایم که همین آمار نشان از این دارد که می‌توانیم در حوزه اشتغال موفق عمل کنیم.

رسولیان شناسایی 30 فرآیند کسب و کار و توجه به‌ 6 فرآیند از این تعداد و کمک به‌کاهش بروکراسی از این‌ها اشاره و اظهار کرد: یکی از مشکلات در حوزه معدن تصدی‌گری دولت است و هر چه بتوانیم این تصدی‌گری را کاهش دهیم و بخش خصوصی را پای کار بیاوریم قطعا موفق‌تر هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: در اصلاح فرآیندهای سرمایه‌گذاری و کسب و کار، این فرآیندها را وارد ستاد تسهیل استان کرده‌ایم تا بتوانیم مشکلات آنها را با کمک سایر دستگاه‌ها مرتفع کنیم.

وی تأکید کرد: از توان بخش خصوصی استفاده تا استان را متفاوت‌تر اداره کنیم، همچنین با توجه به‌معادن تلاش داریم روستاها را بسازیم و روستاییان با شرایط بهتری زندگی کنند.

رسولیان اضافه کرد: در خراسان رضوی 128 هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری وجود دارد به‌ این معنا که پروژه نام و مکان دارد، البته در بحث مجوزها مشکل داشتند که تلاش داریم مشکلات آنها را رفع کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تصورمی‌کنم این میزان به 200 هزار میلیارد تومان برسد.

اهمیت بازرگانی و تجارت در خراسان رضوی

در بخش دیگری از این همایش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: خراسان رضوی در هر سه بخش صنعت، معدن و تجارت و خاصه بازرگانی دارای اهمیت است و یکی از دلایل این اهمیت حضور حدود 30 میلیون زائر در این استان است.

محمدرضا مس‌فروش بر اهمیت سوغات در این استان اشاره و اضافه کرد: در این استان قابلیت‌های بزرگی در حوزه معدن وجود دارد و سنگ آهن خواف تنها معدن مهم این استان نیست.

وی تأکید کرد: چنانچه در هر بخشی درصدد رسیدن به‌ موفقیت هستیم جز با اتکا به‌بخش خصوصی قطعا این امر محقق نمی‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بر موازی‌کاری تشکل‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه که لازمه بستر موفقیت است اینکه تشکل‌ها نسبت به‌اصول فرآیند عملیاتی خود وفاق داشته باشند.

مس‌فروش دامه داد: در خراسان رضوی ستاد تسهیل نمونه بارز رفع مشکلات و موانع تولیدکنندگان بوده و مصوبات این ستاد شبیه مصوبات هیأت وزیران است، تنها برخی مصوبات به‌دلیل تلاقی قوانین اجرایی نمی‌شود، اما تمام مصوباتی که داخلی است و ضوابط آن توسط وزیر صنعت و معاونان ایشان تصویب شده، اجرا می‌شود.

وی با اشاره به‌این مطلب که ستاد تدابیر یکی دیگر ستادهای استمداد دهنده به‌ بخش خصوصی است، بر حمایت از تشکل‌هایی که بر توان‌بخشی به‌ زیر مجموعه خود فعالیت دارند، تاکید کرد.

بیش از 60 درصد معادن خراسان رضوی غیر فعال هستند

از ادامه این نشست مدیرعامل تهیه و تولید مواد معدنی ایران به‌طرح احیا معادن کوچک اشاره کرد و گفت: این طرح به‌عنوان یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی است.

وجیه‌الله جعفری اضافه کرد: دولت (سازمان توسعه، صندوق بیمه، طرح زیرساخت)، گزاره‌هایی که مصرف کننده و یا سرمایه‌گذار هستند، سرمایه‌گذران و تشکل‌ها ارکان این طرح را تشکیل می‌دهند.

هدایت نقدینگی؛ اصلی‌ترین مشکل معادن

وی ضمن بیان این نکته که شورای هماهنگی به‌منظور ‌احیا معادن کوچک تشکیل شده است، ابراز کرد: بسیاری نقدینگی را مهم‌ترین مشکل معادن می‌دانند، اما به نظر من مشکل اصلی هدایت این نقدینگی است.

مدیرعامل تهیه و تولید مواد معدنی ایران در ادامه سخنان خود بیان کرد: بیش از 60 درصد معادن خراسان رضوی غیر فعال هستند که رقم بالایی است و جزو رتبه‌های نخست کشور محسوب می‌شود.

وی ابراز کرد: ما هنوز شناخت کامل از عرصه معادن نداریم و اکتشافات ما به گونه ای نیست که بدانیم ذخایر چه میزان است.

جعفری هدایت و توسعه فعالیت‌های اقتصادی به ‌بخش معدن را مهم و قابل توجه خواند و ابراز کرد: چنانچه این توسعه و هدایت رخ ندهد، آنچه که رهبری از این بخش خواهان هستند محقق نمی‌شود.

مدیرعامل تهیه و تولید مواد معدنی ایران بر توجه به‌بخش خصوصی و حضور آن در مسائل اقتصادی و توجه به‌کاهش ریسک پذیری در این عرصه تأکید و تصریح کرد: اینکه چگونه بستر را برای حضور بخش خصوصی فراهم کنیم، دارای اهمیت است.

وی ضمن بیان اینکه وجود دارد ذخایری که می‌تواند جهت حرکت استان را تغییر دهد، عنوان کرد: آمادگی کامل داریم که با فرآیند قانونی به‌بخش خصوصی کمک کنیم تا بخش معدن این استان رشد داشته باشد.

خراسان رضوی؛ قطب تولید سنگ آهن کشور

در ادامه این نشست رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به‌گفته رهبری ما تنها از 15 درصد ظرفیت‌های معدنی استفاده می‌کنیم که باید جایگزین صادرات نفت باشد.

نازپرور، بازوی مشاورتی بودن را مهم‌ترین نقش خانه صنعت و معدن خواند و ادامه داد: خراسان رضوی 46 نوع ماده معدنی از 67 نوع ماده معدنی شناسایی شده در کشور را دارا است.

وی ضمن بیان این موضوع که قطب تولید سنگ آهن کشور هستیم، ابراز کرد: معدن سنگاه آهن خواف با ذخیره 2.1 میلیارد تن دارا است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: در حال حاضر 950 پروانه بهره برداری در استان داریم.

فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سرمایه گذاری سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با بهره‌گیری از توان خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی، گفت: باید با استفاده از امکانات موجود برای به نتیجه رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام در استان تلاش شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در نخستین جلسه شورای معاونین استانداری که شامگاه سه‌شنبه در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار داشت: برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، افزایش هم‌افزایی و هماهنگی بین مدیران از جمله معاونین استانداری بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت استان باید نسبت به سال گذشته متفاوت باشد، بیان کرد: با وجود همدلی، فعالیت‌ها از جمله حوزه تشکیلاتی بهتر جلو‌ خواهد رفت.

نظری خاطرنشان کرد: نوع مواجهه ما با مسائل باید برجسته و مسئله‌محور باشد در غیر این صورت مدیریت ما بر اساس اولویت‌ها نخواهد بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: حدود 15 ماه از عمر دولت باقیمانده است که باید در این فرصت باقیمانده، کوشش لازم برای به ثمر رساندن اهداف با اولویت‌ صورت گیرد.

وی تاکید کرد: باید با استفاده از امکانات موجود برای به نتیجه رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام تلاش شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • مولدسازی؛ راهکاری مناسب برای تأمین بودجه خراسان رضوی
  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با بهره‌گیری از توان خراسان رضوی
  • فعالیت ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر
  • ۴۵ کارگاه تولیدی در شهرستان نیر فعال است
  • کشته شدن ۷ تن درپی وقوع حادثه معدن در لیبریا