Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین گفت: سواد رسانه‌ای از ضروریات عصر جدید است و مردم باید به این علم برسند که با آموزش سواد رسانه‌ای می‌توانند شکاف بین نسلی را کاهش دهند.

به گزارش ایسنا، سعید پورایمانی، مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین، در نشست خبری که در حاشیه بازدید از استارت‌آپ فعال در حوزه سواد رسانه‌ای، ظهر امروز در مرکز فناوری و واحدهای رشد قزوین برگزار شد، با اشاره به این‌که حمایت از استارت‌آپ‌های نوپا از وظایف و رسالت مراکز دیجیتال است، گفت: ما معتقد هستیم که استارت‌آپ‌های تأثیرگذار و ثمربخش همواره باید موردحمایت قرار بگیرند، این امر موضوع مهمی است که مرکز دیجیتال قزوین به‌صورت جدی در این حوزه وارد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین اظهار کرد: در این میان حمایت رسانه‌ها از استارت‌آپ‌ها دارای اهمیت است، اگر رسانه حامی و جریان‌ساز نباشد قطعاً استارت‌آپ‌ها موفقیت چشمگیری نخواهند داشت، رسانه‌ها به‌صورت ناخودآگاه اثربخشی مطلوب و یا نامطلوب دارند.

وی بیان کرد: ارائه حجم بالایی از اطلاعات توسط رسانه‌ها و فضای مجازی و دسترسی نامحدود مردم به اطلاعات باعث افزایش آسیب‌پذیری شده است، درواقع در کشور ما محدودیت دسترسی به اطلاعات وجود ندارد و کودک پنج ساله و 10 ساله به همان اطلاعاتی دسترسی دارند که بزرگ‌سالان به آن دسترسی دارند.

پورایمانی تأکید کرد: با توجه به وضعیت موجود سواد رسانه‌ای باید افزایش پیدا کند و خانواده‌ها در این حوزه توجیه شوند، آموزش سواد رسانه به خانواده از اولویت‌های ما است چراکه اگر فرزند ما بر اساس سواد رسانه‌ای فضای مجازی تربیت نشوند در آینده با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند.

وی افزود: خانواده در حوزه فعالیت فرزندان در فضای مجازی و تلفن همراه باید کنترل داشته باشند، برای مثال در تماشای تلویزیون با توجه به اطلاعاتی که برنامه در اختیار مخاطب قرار می‌دهد خانواده باید کنترل گری داشته باشد و اجازه تماشای هر برنامه‌ای را به فرزند خود ندهد.

رسانه می‌تواند مسیر زندگی را تغییر دهد

مدیر مرکز دیجیتال قزوین خاطرنشان کرد: در بازی‌های رایانه‌ای نیز خانواده باید نظارت کامل داشته باشد تا فرزند متناسب با سن خودش از بازی‌های رایانه‌ای استفاده کند، خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که رسانه می‌توانند در عمق وجود انسان‌ها ورود پیدا کند و مسیر زندگی را تغییر دهد.

وی بیان کرد: رسانه‌ها باعث تغییر سبک زندگی می‌شوند برای مثال کارهایی که طی 10 سال گذشته دارای قباحت بود امروز مسئله‌ای عادی است و دیگر قبح ندارد چراکه فضای مجازی آن را امری طبیعی جلوه داده است.

پورایمانی عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال 98 ارتقا سطح سواد رسانه‌ای استان قزوین است که در همین راستا به‌زودی نمایندگی انجمن سواد رسانه‌ای ایران در استان قزوین افتتاح می‌شود، با تأسیس این نمایندگی دوره‌های تربیت مربی سواد رسانه و فضای مجازی برگزار می‌شود و مروجان سواد رسانه می‌توانند در مساجد و مدارس حضور یابند همچنین می‌توانیم برگزاری سمینارها و همایش‌های مختلف در حوزه سواد رسانه را پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: مردم باید به این علم برسند که با آموزش سواد رسانه‌ای می‌توانند شکاف بین نسلی را کاهش دهند، در برخی موارد خانواده‌ها ضرورت این مسئله را احساس نمی‌کنند در این میان نقش رسانه‌ها اهمیت پیدا می‌کند چراکه درک لزوم سواد رسانه‌ها توسط خانواده میسر نمی‌شود مگر با کمک رسانه‌ها، با توجه به اهمیت سواد رسانه پیشنهاد می‌شود در رسانه‌ها ستونی برای ترویج سواد رسانه تأسیس شود.

مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین با اشاره به آموزش سواد رسانه‌ای توسط مراکز مختلف خاطرنشان کرد: هر مرکزی یک ظرفیت دارد، برای ارتقا سواد رسانه باید از مراکز مختلفی استفاده کنیم و ما از مراکز مختلف استقبال می‌کنیم.

پورایمانی عنوان کرد: استان قزوین نسبت به استان‌های هم‌جوار خود با توجه به غنی بودن، سنتی بودن و پایبندی به اصول‌ها از سطح سواد رسانه‌ای خوبی برخوردار هستند اما برای بررسی وضعیت سواد رسانه‌ای استان قزوین باید رصد و پژوهش درست صورت بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سواد رسانه ای علمي منطقه قزوین آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم

تولد دو، سه، چهار یا پنج نوزاد شبیه هم که همزمان ساکت می‌شوند، گریه می‌کنند، شیر می‌خواهند برای آدم‌های خارج از خانواده، جذاب و نمکی است، اما زن و مردی جوان که یکباره صاحب خانواده‌ای بزرگ شده‌اند، بیشتر دست تنهایی‌های چندقلوداری را می‌بینند.

آقای جعفری پدر این سه قلو‌ها می‌گوید: صاحب سه فرزند شدم جای شکر دارد، اما اگر حمایت نباشد تامین مخارج شان بسیار سخت است، قول های حمایتی فرزندآوری انجام شده اما کامل نبوده است.

وی می‌گوید: لطف خداوند شامل ما شده ولی مخارج سنگین است و خواستار عنایت مسئولان هستم.

مددخانی کارشناس حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: با پیگیری های انجام شده پدر سه قلوها به مجموعه بهزیستی معرفی شد تا در یک شرکت تولیدی در تاکستان مشغول به کار شود و تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره سواد رسانه‌ای برای ۱۵۰ معلم در قزوین
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم
  • برگزاری دوره توانمندسازی کنشگران رسانه و فضای مجازی
  • تشخیص خبرهای جعلی از خبرهای واقعی با سواد رسانه‌ای + فیلم
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • خوانش انتقادی مخاطبان چهار نسل از محتوای رسانه‌ای