Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان‌غربی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به ضرورت انجام مطالعات‌ جامع حمل و نقل استان تاکید کرد و گفت: هم‌راستا با تعریف برنامه جامع حمل و نقل کشور انتظار می‌رود که این طرح باتوجه به ویژگی‌های منحصر به فرد آذربایجان غربی اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرامون با بیان اینکه افزایش درجه راههای استان لازمه ارتقای ایمنی شبکه حمل و نقل است، ادامه داد: تدوین مطالعات جامع حمل و نقل استان می‌تواند مقدمه‌ای برای افزایش درجه راهها به عنوان خط‌مشی اساسی حوزه راه و شهرسازی استان باشد.

وی به جایگاه مهم کمیسیون ایمنی راهها در کاهش آمار تصادفات جاده‌ای استان اشاره کرد و افزود: اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی یکی از اعضای تاثیرگذار کمیسیون ایمنی راههای استان است که از مدیر کل جدید راه و شهرسازی استان انتظار می‌رود برنامه‌های کارآمدی جهت پیشبرد اهداف این کمیسیون ارائه کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان‌غربی خواستار رعایت ابلاغیه‌های صادره از سوی استانداری آذربایجان‌غربی جهت رعایت ضوابط معماری ایرانی اسلامی شد و گفت:  تقویت جلسات ستادبازآفرینی شهری از دیگر دغدغه های مدیریت کلان استان در حوزه راه و شهرسازی است.

وی همچنین بر افزایش تعامل و هماهنگی‌ تنگاتنگ اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، فرمانداری و بخشداری‌ها تاکید کرد.

آرامون با بیان اینکه مصوبات کمیسیون ماده ۵ و کارگروه زیربنایی و شهرسازی باید در دسترس عموم قرار گیرد، تصریح کرد : شفاف‌سازی تصمیمات کمیسیون ماده ۵ و کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان در راستای قانون انتشار آزاد اطلاعات باید تحقق یابد.

ابراهیم مبارک قدم مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان نیز در گزارش مختصری به عملکرد و برنامه‌­های اجرایی دوران مدیریت خود اشاره کرد و گفت: اتمام پروژه ملی راه آهن مراغه – ارومیه و اتصال مرکز استان به شبکه سراسری ریلی کشور که مطالبه جدی و چندین ساله مردم استان بود از مهم­ترین دستاوردهای  مجموعه راه و شهرسازی استان در دوساله گذشته است.

وی با بیان اینکه تقویت ارتباطات بین المللی و ملی در راس برنامه‌­ریزی­های این اداره کل قرار دارد، افزود: مطالعه محورهای دسترسی به پایانه‌­های مرزی استان انجام شده و در حال حاضر قطعه اول محور خوی- قطور -رازی به طول 24 کیلومتر در دست اجرا است و هم­چنین محور ارومیه – نازلو- سرو به طول 34 کیلومتر که 14 کیلومتر آن تکمیل شده  و قطعات باقیمانده به طول 16 کیلومتر در حال اجراست .

وی یادآور شد: 60 کیلومتر از طرح آزاد راه ارومیه - تبریز نیز در راستای ارتقای شبکه حمل و نقل سراسری به بهره برداری رسید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در زمینه مسائل شهرسازی سه موضوع آلودگی و مشکل ترافیک ، معضل بافت های فرسوده وعدم  تاب اوری شهرها  و عدم انسجام منظر شهری و ساخت و سازهای بی رویه و غیر مجاز از موضوعات مهمی بود که به آن توجه کردیم، افزود: در طرح تفضیلی شهر ارومیه و  به جهت تمرکز فعالیت ها در مرکز شهر و تک هسته ای بودن این شهر دو مرکز اصلی همیار در شمال و جنوب شهر یعنی مناطق ایثار و بهداری پیش بینی کردیم و هرگونه تمرکز جدید و تجاری سازی را در مرکز شهر به جز در حد نوسازی زیربنای قبلی محدود کردیم .

وی افزود: پادگان شهر ارومیه نیز به عنوان تنها نفسگاه مرکز شهر به صورت به یک فضای همگانی برای رویدادهای عمومی شهر از جمله باغ موزه و میدان شهری طراحی و به تصویب کمیسیون ماده 5 استان و  شورایعالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است.

مبارک قدم خاطر نشان کرد: طرح جامع بازآفرینی شهری جهت ساماندهی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری که حدود شش هزار و 600 هکتار شناسایی شده است، در این مدت کلید خورد.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های ابراهیم مبارک­‌قدم قدردانی شد و حکم سیدمحسن حمزه‌­لو به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان معرفی شد.

خبرنگار: علی غیور

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تودیع و معارفه راه و شهرسازی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۳۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران آذربایجان غربی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری "کنگره ملی شهدای غریب در اسارت" آذربایجان غربی گفت: با رویکرد مردمی سازی فعالیت‌های بنیاد شهید در نظر داریم تشکل‌های جامعه ایثارگری را تقویت کرده و افزایش دهیم و در حال حاضر پنج تشکل ایثارگری در استان فعال است.

 حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: آذربایجان غربی از استان‌های برجسته در انجام فعالیت‌های فرهنگی است که در صحنه‌های مختلف هم حضور دارند.

وی از انجام تمهیدات برای برگزاری کنگره استانی شهدای غریب در اسارت آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، مهمترین هدف برگزاری این همایش است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این کنگره شناسایی و معرفی این شهداست و تولید سند و مستند از یادواره‌های شهدا از جمله برنامه‌هایی است که در این راستا اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه شهدای اسارت در مظلومیت به شهادت رسیده اند، گفت: این کنگره با دستور رییس جمهور آغاز شده و در تمامی استان‌ها هم یادواره استانی تعریف و پیشتر در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شهدا در اوج معنویت، عرفان و معرفت بودند، افزود: وظیفه امروز ما در برابر شهدا، حفظ و ترویج فرهنگ شهدا و حرکت در مسیر آرمان‌های شهیدان است تا در قیامت شرمنده آنان نشویم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور مدیون خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان است، اظهار کرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد که ادامه‌دهنده مسیر شهدا باشیم.

"کنگره ملی شهدای غریب در اسارت" قرار است در تیرماه سال جاری برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • معرفی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی