Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@16:51:01 GMT

خودکفایی کشور در تولید پلیمر باک خودرو

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۱۰۲۱

خودکفایی کشور در تولید پلیمر باک خودرو

به گزارش گروه اقتصادی ؛ امیرحسین بحرینی مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در مراسم معرفی محصولی جدید از گروه پلی‌اتیلن سنگین در سیزدهمین نمایشگاه ایران‌پلاست گفت: گرید تخصصی و جدید پلی‌اتیلن سنگین با کاتالیست جدید در شرکت پلیمر آریاساسول به‌صورت صنعتی تولید شد و صنعت کشور از واردات این محصول بی‌نیاز گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحرینی افزود: شرکت پلیمر آریاساسول نخستین شرکت ایرانی است که موفق به تولید این محصول ارزشمند منطبق بر استانداردهای بین‌المللی در مقیاس صنعتی شده است.

بحرینی در ادامه، در خصوص ویژگی‌های این محصول افزود: پلی‌اتیلن سنگین جدید تولیدی در تولید باک خودرو، بشکه‌های پلاستیکی با کیفیت بالا و نیز بشکه‌های یک‌تنی حمل مواد شیمیایی (IBC-Tank) کاربرد دارد و تمام ویژگی‌های محصولات مشابه شرکت به ازل را داراست. وی با اشاره به بازار ۵۰ هزار تنی مصرف این محصول تخصصی در داخل کشور، بر جذابیت بالای آن برای بازارهای هدف جهانی تأکید کرد و افزود: با تولید این محصول جدید سبد محصولات صادراتی کشور متنوع‌تر خواهد شد.

در حاشیه این نشست، مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول در پاسخ به سؤال خبرنگار آنا در خصوص وضعیت تولید و فروش شرکت، با بیان اینکه این شرکت در سال گذشته با فروش ۵۸ هزار میلیاردی سود خالص بیش از ۳۲ هزار میلیارد ریالی را محقق نموده است، افزود: مجتمع تولیدی آریاساسول ظرفیت اسمی تولیدی ۱ میلیون تن اتیلن و ۶۰۰ هزار تن انواع پلی‌اتیلن سبک و سنگین و حدود ۱۰۰ هزار تن محصول جانبی سی‌تری را داراست که در در ۳ سال گذشته به‌صورت پایدار ۱۰۰٪ ظرفیت اسمی را پوشش داده است.

بحرینی همچنین در خصوص طرح‌های آتی توسعه‌ای شرکت، افزود: عملیات اجرایی فاز نهایی پروژه افزایش ظرفیت ۱۰ درصدی تولید اتیلن با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری با طراحی شرکت لینده آلمان در حال انجام است که طی دو ماه آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید. وی ادامه داد: در راستای ایجاد ارزش افزوده بیشتر و تکمیل زنجیره ارزش محصولات، پروژه احداث یک واحد جدید پلی‌اتیلن با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلار و ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال نیز آغاز شده است که پیش‌بینی می‌شود در بهمن سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد و با به سرویس آمدن این پروژه، ظرفیت تولیدی مجتمع به بیش از دو میلیون تن خواهد رسید.

شرکت پلیمر آریاساسول، با ظرفیت تولیدی یک میلیون و هفت‌صد هزار تن اتیلن، سی‌تری و پلی‌اتیلن (سبک، متوسط، و سنگین) غول پلیمری ایران و از شرکت‌های الگو و خوش‌نام صنعت پتروشیمی کشور واقع در منطقه ویژه اقتصادی پارس عسلویه است که در همایش رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-۱۰۰) در سال ۱۳۹۷، به‌واسطه افزایش حجم تولیدات، بهسازی هزینه‌های تولید و تنوع‌بخشی به سبد محصولات تولیدی خود برای دومین سال پیاپی رتبه نخست حاشیه سود در گروه پتروشیمی‌های یک‌صد شرکت برتر کشور را از آن خود نموده است.

156 / 156 پلیمر پتروشیمی پلی‌اتیلن

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پلیمر پتروشیمی پلی اتیلن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی نوری عصر چهارشنبه در آئین رونمایی از مرکز توسعه کار آفرینی کردستان اظهار کرد: کردستان دارای مرز مشترک با کشور عراق بوده و نیاز است از دانش فناوری ارتباطات برای کمک به ایجاد زیرساخت استفاده کنیم.

وی افزود: در سنوات قبل در زمینه نرخ بیکاری کردستان عمدتاً در رتبه‌های یکم تا پنجم نرخ بیکاری کشور بودیم اما در تابستان سال قبل بهترین عملکرد را در کاهش نرخ بیکاری داشتیم.

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌های فناوری ارتباطات و اطلاعات در راستای افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری مهم است و باید زیرساخت‌ها تقویت شوند.

نوری ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را لازمه توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: براساس دستور رئیس جمهور باید به اشتغال فارغ التحصیلان زاگرس‌نشین بیشتر توجه شود تا در زمینه اشتغال و توسعه کردستان قدم مثبتی برداشته شود.

معاون اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: کردستان استانی صنعتی نیست و توجه به تولید در توسعه کردستان مهم است و در این راستا سال قبل هر هفته یک روز را به نام «دوشنبه‌های تولید» نامگذاری کردیم که ۷۰ واحد تولیدی به عرصه تولید بازگشت.

وی اضافه کرد: امسال «شنبه‌های تولید» را راه‌اندازی کردیم که در راستای احیای واحدهای تولیدی بویژه واحدهای تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز قدم برخواهیم داشت و هدفگذاری کردیم تا بتوانیم موفق عمل کنیم.

نوری به وضعیت معادن استان پرداخت و گفت: کردستان در حوزه معدن رتبه یکم تولید طلای کشور را دارد و در حوزه ذخیره این ماده معدنی رتبه دوم کشور را داراست.

وی اعلام کرد: در حوزه کشاورزی و تولید توت فرنگی، گندم و انار رتبه‌های خوبی در کشور داریم و در حوزه صادرات و واردات نیز جا برای توسعه وجود دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اذعان کرد: اگر نتوانیم علم روز را به این حوزه‌ها وارد کنیم مسیر توسعه و تحول را نخواهیم دید بنابراین باید از همه ظرفیت‌ها در استان بهره ببریم.

نوری خاطرنشان کرد: به مدیران و مسؤولان دستگاه‌های مختلف اجرایی تاکید شده که ۲۰ درصد از تسهیلات را به شرکت‌های دانش بنیان اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: انتقال دانش‌های فناوری به کشور عراق نیز از اولویت‌هایی است که مورد توجه خواهد بود.

کد خبر 6088063

دیگر خبرها

  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند