Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@17:52:21 GMT

تفاهم‌نامه صداوسیما و وزارت کار امضا شد

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۲۴۱۶۳۷

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بیین صداوسیما و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی امضا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، منصوری ـ معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با سازمان صدا و سیما گفت: امسال شاهد برنامه های خلاقانه و مستمری در حوزه رونق تولید در رسانه ملی بودیم و فرصتی فراهم شده تا دو طرف برای توسعه همکاری و فعالیت یک پارچه در سطح ملی به توافق برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دنبال توافق‌نامه‌ای که امضا شد امسال جشنواره کارآفرینان برتر را به صورت مشترک برگزار کنیم و در حوزه الگو سازی و تشویق کارآفرینان برتر قدم های خوبی برداریم.

منصوری ادامه داد: معرفی، حمایت و تشویق کارآفرینان پیشرو در سطح ملی از مهمترین اهداف ما است. کاهش هزینه اشتغال برای کارفرمایان هم در دستور کارمان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین در ۸ استان که نرخ بیکاری آن‌ها بیشتر است، یارانه دستمزد می‌دهیم و یک سوم دستمزد را به صورت مستقیم به کارفرما پرداخت می‌کنیم.  

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: با توجه به امضای این تفاهم نامه مشترک، معرفی افق هایی در حوزه توسعه کسب و کار و همچنین اتصال به بازارهای جهانی در رشته هایی که در دوره تحریم دارای ارزش افزوده است در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان خواستار تشکیل کمیته راهبری برای استمرار تعامل‌ها شد که مورد موافقت رییس ستاد رسانه ای رونق تولید سازمان صداوسیما قرار گرفت.

مرتضی میرباقری، معاون سیما هم در نشست امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره اقدامات ستاد رسانه ای رونق تولید رسانه ملی گفت: با تشکیل این ستاد با تدبیر ریاست محترم سازمان تمام شبکه های ملی رادیویی تلویزیونی و استانی رسانه ملی در ساختارهای مختلف برنامه های متنوعی با موضوع حمایت از تولید ملی تولید و پخش کرده است.

وی با اشاره به انعطاف ساختارهای مختلف برنامه سازی نظیر سرگرمی، مسابقه و ترکیبی به موضوع شعار سال افزود: برنامه «میدون» یک برنامه ترکیبی است که با هدف حمایت از تولید ملی از این هفته روی آنتن شبکه سه سیما می رود تا در کنار «پایش» به شکل ویژه به پیگیری موضوع شعار سال بپردازد.

معاون سیما ادامه داد: تاکنون تمام کارآفرینان نمونه کشور شامل چند صد نفر در رسانه ملی حاضر و مطرح شده اند و کشف چهره های جدید نیز ادامه دارد.

میرباقری با اشاره به اهمیت پرداختن به تولید ملی در رسانه ملی افزود: ما چند صد هزار بیکار در کشور داریم  که بخش عمده ای از آنها جوانان دارای تحصیلات عالیه هستند که برای سامان پیدا کردن آن ها نمی توانیم فقط به نظام اداری و دولتی بسنده کنیم و باید ظرفیت ملی را بسیج کنیم تا با حمایت دولت بتوانیم این جمعیت را در مسیر رونق تولید و اقتصاد به کار بگیریم.

معاون سیما گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به ویژه معاونت شما مسئولیت ویژه ای در بحث کار آفرینی و اشتغال دارد و ما می توانیم با ظرفیت هنگفت رسانه ملی در کنار شما موجب هم‌افزایی شویم.

وی ابراز امیدواری کرد این تفاهم‌نامه پیشران جشنواره کارآفرینی تلویزیون باشد و با هدایت دقیق منابع در شش ماهه دوم سال بتوانیم گام موثری در جهت حمایت از تولید ملی برداریم.

رییس ستاد رسانه‌ای رونق تولید در پایان خاطرنشان کرد: در دوره تحریم باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ و مردم را با اطلاع از اقدامات انجام شده امیدوار کنیم. وقتی مردم تلاش مسوولان را ببینند نشاط پیدا می کنند و دشمن ناامید می شود؛ چرا که دشمن می خواهد ما را بر زمین بزند در حالی که با وجود تحریم های ظالمانه نظام جلو می رود.

در این مراسم مجید زین‌العابدین قائم مقام ستاد رونق تولید ملی، سیاح دبیر رسانه ای ستاد، دکتر سرهنگی دبیرکل دفتر توسعه و کارآفرینی وزارت تعاون، رفاه و اجتماعی، دکتر محمودی مشاور معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دکتر اسکندری رییس دبیرخانه شورای عالی اشتغال حضور داشتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر

مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به شروع کار غرفه ایران در شصتمین دوسالانه هنری ونیز از روز دوم اردیبهشت، گفت: چرخه اقتصادی هنر نمی‌تواند صرفا در چرخه بسته داخلی صورت بگیرد. در حال حاضر آثار هنرمندان ایران با قیمت‌های خوب و چشم گیر در بازار‌های خارجی فروخته می‌شود، اما مسئله این است که نسبت این آثار در مقایسه با ظرفیت هنر‌های تجسمی کشور بسیار اندک است.


محمد خراسانی زاده افزود: حضور ایران در شصتمین دوسالانه هنری ونیز می‌تواند پیامد‌های مثبت بسیار به دنبال داشته باشد. زیرا هنر ایران برای کسب درآمد بیشتر ابتدا باید به درستی معرفی و سپس وارد بازار‌های مهم و تاثیرگذار شود.

او جهش تولید در عرصه تجسمی را منوط به فروش خوب دانست و گفت: هنرمندان به عنوان جزئی از بدنه جامعه و افراد فرهیخته و کنش گر، در رویداد‌های مختلف آثار هنری خلق می‌کنند؛ اگر این آثار به فروش نرسند و وارد چرخه عرضه و تقاضا نشوند، اتفاق خاصی در جهش تولید رخ نمی‌دهد. جهش تولید تنها در صورت شکل گیری روند صحیح تولید و فروش در هنر اتفاق می‌افتد.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست هرمزگان در میانگین مدت زمان رسیدگی به دعاوی کارگری
  • نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تعطیلی پنجشنبه و کاهش ساعت کار بخش خصوصی
  • تاکید مدیر کل هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد بر رونق اقتصاد هنر
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • آموزش تعاونی ها به فنی وحرفه ای سپرده می شود
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • آغاز مهارت افزایی دانشجویان داروسازی با همکاری صنایع سلامت محور
  • اسلامی: فناوری‌ هسته‌ای موجب ارزش افزوده مضاعف می‌شود
  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد