Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، قراردادهای ملکی معمولا از دو طرف مالک و خریدار یا موجر و مستأجر تشکیل می‌شوند و هر کدام از این طرفین دارای وظایف و تکالیف مربوط به خود هستند و در صورت عمل نکردن به وظایف خود مشمول وظایف قانونی می‌شوند.

یکی از شایع‌ترین مشکلانی که میان موجر و مستأجر رخ می‌دهد، تحویل ندادن ملک به مستأجر در زمان قانونی و از سوی موجر است که قانونگذار برای این موضوع جرم مخصوصی را در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اولین اقدام پس از مفقودی دسته چک چیست؟

حامد پروندی وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جرم تحویل ندادن ملک در زمان مقرر بیان کرد: اگر موجر در زمان مشخصی ملک را تحویل مستأجر ندهد، باید به دادگاه حقوقی جواب بدهد.

این وکیل پایه یک دادگستری تاکید کرد: مستأجر باید دادخواست به خواسته الزام به تحویل عین مستأجر را از دادگاه عمومی حقوقی درخواست کند.

او بیان کرد: دادگاه به نظر و دادخواست مستأجر می‌پردازد و پس از بررسی دقیق حکم را صادر می‌کند.

پروندی تصریح کرد: پس از آن که حکم دادگاه صادر شد، مستأجر می‌تواند عین مال خود را از موجر دریافت کند.

انتهای پیام /

تحویل ندادن ملک به مستأجر چگونه است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگاه قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۲۴۴۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

حمید سلطانی نژاد فعال رسانه ای و کارشناس ارتباطات اجتماعی با اعلام اینکه سازمان بهزیستی یکی از ۲۶ متولی امر حجاب و عفاف در ایران است، گفت: عفاف و حجاب در گفتار، سکنات، حرکات، پوشش و معاشرت از شاخصه‌های قابل بررسی این سازمان دولتی است.

وی افزود: این سازمان با هماهنگی، تدبیر و پیش بینی ساز و کار لازم و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و نهاد‌های زیربط به وظایف خود در این حوزه عمل می‌کند. 

سلطانی نژاد تصریح کرد: بر اساس مصوبه جلسه ۴۲۷ شورای فرهنگ عمومی تاریخ ۱۳ دی ۱۳۸۴، وظایفی برای این سازمان در نظر گرفته شده است.

وی، حمایت از ایجاد تشکل‌های صنفی در خصوص زنان سرپرست خانوار برای کارآفرینی، خودیاری و بهبود زندگی اقتصادی آنان و جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی در آنان؛ توانمند سازی، حرفه آموزی و تامین امنیت مالی و جانی زنان بی سرپرست به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های فرهنگی اجتماعی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت رفاه و تامین اجتماعی؛ تفکیک و اولویت بندی افراد مجرم در امر ترویج مسایل ضد اخلاقی از لحاظ سن، نوع تخلف، میزان آسیب رسانی اجتماعی و برنامه ریزی مناسب برای اصلاح و بازگشت آنها به زندگی سالم اجتماعی با همکاری سازمان زندان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط؛ برنامه ریزی مناسب برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مهد کودک‌ها و مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی و نظارت شایسته در جهت تحقق این امر و بهره گیری از آموزش‌های مناسب و منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی در مراکز تحت پوشش (نظیر مراکز بازپروری و نگه داری زنان و دختران فراری) را برخی از این وظایف برشمرد.

این فعال رسانه ای و کارشناس ارتباطات اجتماعی، ابراز امیدواری کرد، همه سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی امر حجاب و عفاف به وظایف خود عمل کنند و هرچه زودتر شاهد نتیجه مطلوب زحمات همه دستگاه‌ها در این عرصه باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • گله از صدا و سیما در پوشش ندادن طرح نور
  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • گران فروشی و افزایش قیمت خلاف عدالت خودرو پژو پارس
  • ایکس در پاکستان فیلتر شد
  • ‌زمان دقیق واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان
  • برگزاری جلسه کمیته هماهنگی مرز در سرخس
  • تاخیر در واحدهای مسکن ملی قابل تحمل نیست
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • پیروزی رونالدو در دادگاه: یووه محکم به پرداخت جریمه
  • زمان واریز حقوق فروردین ۱۴۰۳ فرهنگیان